Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms udregning i Excel

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Oct 08
Indlæg ialt: 38
Fra  Kviik.dk - 3 Web Tilbud Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Nu skal i høre, jeg har lavet en moms udregner per enhed i excel og hvad ens indtjening pr enhed ville blive. Vil i se på det og se om det er korrekt lavet?

kan downloades på

http://joom.dk/moms.xls

hxxp://joom.dk/moms.xls

Tilføjning:

Man skriver i de 2 grønne felter

Altså det første felt er købsprisen. man køber altid sine vare fra fx. en distributør uden moms. Så det andet grønne felt er hvad man skal sælge det for. Og der sætter man jo moms på også sælger det... KORREKT? ellers må i lige rette på mig og selve excel filen :)

Det her er både hjælp til mig og måske nogle der er ligeså dårlige til det her som mig hehe

MVH

Silo(manden)

Iværksætter
Kviik.dk - 3 web tilbud 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 10:31

Indifferent

Du gør det alt for svært for dig selv, der er fx ikke noget, som hedder "forskelsmoms".

Du køber en vare for x kr (uden moms) og sælger den for y kr. Prisen, som kunden skal betale er y kr + 25% moms. Det er salgsprisen på y kr. som  er interessant for dig, da y minus x er din bruttoavance.

Momsbeløbet er udelukkende en afgift, som kunden skal betale til SKAT, men som du skal opkræve og indbetale løbende til SKAT.

Hvis du køber en vare her i DK er den pålagt 25% moms, som du skal betale til leverandøren efter samme opskrift som ovenfor (her er du kunden). Men du kan modregne denne købsmoms i salgsmomsen, som du har opkrævet fra din kunde og kun indbetale forskellen til SKAT - det må være det, som du kalder "forskelsmoms".

Håber, det hjælper.

Venlig hilsen
Ole

Tilmeldt 8. Oct 08
Fra  Kviik.dk - 3 Web Tilbud Skrevet kl. 10:38

Ved godt jeg har gjordt det lidt svært for mig selv. Det er bare den eneste måde jeg kan forstå det, ved at få' alle udregninger vist, så jeg ikke kommer til at undre mig over, hvor tallene bliver af. Men det kan godt bruges ik?

Iværksætter
Kviik.dk - 3 web tilbud 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 10:56

Det synes jeg ikke, men hvis det hjælper dig, så fint.

Tilmeldt 8. Oct 08
Fra  Kviik.dk - 3 Web Tilbud Skrevet kl. 11:07

Okay.

Dvs. Udregningen er rigtig nok, men alligevel ikke.

Kunne man evt. få jer til at rette i excelen, så den opsat ligesom min bare på den "rigtige" måde.

Iværksætter
Kviik.dk - 3 web tilbud 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 11:27

Jeg tror at udregningen er rigtig nok, prøv selv med 100 i indkøb og 125 i salgspris, så går det hele i 0 som det skal ("forskelsmoms" og avance)

Det her er så grundlæggende, at det skal du bare have styr på uden brug af Excel. Bare husk når du sammenligner salgspris med indkøbspris, så gør det altid ex. moms - momsen er blot et nødvendigt onde som skal administreres og det har ikke noget med din avance at gøre.

Venlig hilsen
Ole

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)