Hej Aminoer Nu skal i høre, jeg har lavet en moms udregner per enhed i excel og hvad ens indtjening pr enhed ville blive. Vil i se på det og se om det er korrekt lavet? kan downloades på http://joom.dk/moms.xls hxxp://joom.dk/moms.xls
Tilføjning: Man skriver i de 2 grønne felter Altså det første felt er købsprisen. man køber altid sine vare fra fx. en distributør uden moms. Så det andet grønne felt er hvad man skal sælge det for. Og der sætter man jo moms på også sælger det... KORREKT? ellers må i lige rette på mig og selve excel filen :) Det her er både hjælp til mig og måske nogle der er ligeså dårlige til det her som mig hehe
MVH Silo(manden) |
Du gør det alt for svært for dig selv, der er fx ikke noget, som hedder "forskelsmoms".
Du køber en vare for x kr (uden moms) og sælger den for y kr. Prisen, som kunden skal betale er y kr + 25% moms. Det er salgsprisen på y kr. som er interessant for dig, da y minus x er din bruttoavance.
Momsbeløbet er udelukkende en afgift, som kunden skal betale til SKAT, men som du skal opkræve og indbetale løbende til SKAT.
Hvis du køber en vare her i DK er den pålagt 25% moms, som du skal betale til leverandøren efter samme opskrift som ovenfor (her er du kunden). Men du kan modregne denne købsmoms i salgsmomsen, som du har opkrævet fra din kunde og kun indbetale forskellen til SKAT - det må være det, som du kalder "forskelsmoms".
Håber, det hjælper.
Venlig hilsen
Ole