Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføring af webshop

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Smørum
Tilmeldt 6. Oct 08
Indlæg ialt: 16
Fra  XpertSport.dk Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle på Amino..

Jeg har startet et firma sammen med min fætter, hvor vi sælger badminton-udstyr til private og klubber.

Vores webshop ligger på www.xpertsport.dk. Der er endnu ikke en webshop, men det vil der komme indenfor en uges tid. Den side i kan se netop nu er vores gamle side. Vi har fået produceret en professionel webshop, som bliver langt bedre end vores gamle side.

Vi har forhandlet os frem til gode priser hos vores leverandør, vi har fået lavet siden og alt er kørt i vinkel - lige bortset fra selve kontakten til kunderne. Da vi netop er startet op, har vi ikke uanede summer til brug for markedsføring, og jeg vil derfor høre jer, om i kan anbefale os en måde at markedsføre virksomheden på ?

Vi har blandt andet overvejet at sende breve ud til klubber, benytte direct-mail, sætte nogle stande op til turneringer (hvor vi allerede har fået accept på vores forespørgsel) o. lign.

Vi vil derfor høre, om i har gode/dårlige erfaringer med nogle markedsføringstiltag (som kan iværksættes til acceptable priser), som i tror vil kunne være til fordel for vores virksomhed..

Vi ser frem til at høre fra jer

Mvh. XpertSport Smile

Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Xpertsport

 

Det lader til i har styr på tingene, men uden tvivl er markedsføring måske nok den vigtigste del. I skal jo uden tvivl have gang i noget Adwords, i forbindelse med jeres produkter. Der er rigtig mange muligheder for hvordan du kan køre sådan en kampagne, så derfor vil jeg da råde dig til at tage en dialog med en der har forstand på det. Så får du ihvertfald en kampagne der er afstemt efter dine krav og dit budget. I den forbindelse skal du også sætte salgssppring og gerne Google Analytics eller et andet analyse program på dit shop.

Offline reklame skal du være påassselig med, har hørt om enkelte cases hvor det er gået godt, men oftest giver det dog bare ikke salg online. Det kan give kendskab, som kan føre til salg, men kan ikke rigtigt spores så du ved hvilket medie der har haft effekt.

Hvis det e rmuligt at bruge nogle portaler, kan mange af disse også tilgåes via PPC afregning. Så betaler du som ved Adwords kun for de klik du modtager. Det at købe eksponeringer, som f.eks. i banner annoncer skal du igen i kotantk med en der har forstand på det. Fordi du nemt kan komme til at købe forkert og få en alt for høj pris pr. klik.

Det var lige lidt frit fra leveren :)

Fra Smørum
Tilmeldt 6. Oct 08
Indlæg ialt: 16
Fra  XpertSport.dk Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus...

Tak for dit svar :)

Vi har allerede oprettet Adwords, og det vil vi helt klart benytte os af (Kampagnen er netop nu på stand-by, indtil vores nye side kommer op at køre).
Min webdesigner / webprogrammør har ligeledes anbefalet Google analytics, så det kommer vi formentlig også til at gøre brug af.

Med hensyn til de omtalte portaler, så kender vi ikke selv noget til dem, men vi vil klart undersøge mulighederne i dem, da det helt sikkert vil kunne føre til større kendskab til vores shop. Samtidig synes vi helt klart, at det er en fordel, at vi kun skal betale for de reele klik, der rent faktisk kommer ind til vores side.

Igen, mange tak for dit svar :)

Mvh

XpertSport

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej XpertSport

Det kunne være en ide at køre jeres adwords kampagne videre og så opsætte en tilmelding til et nyhedsbrev hvor der på opstartsdagen udtrækkes en præmie, det gjorde vi engang, og det gav 10.000+ tilmeldinger, lige omkring imellem 100-200 tilmeldte om dagen, og det var altså 50-70% der tilmeldte sig. Skal siges at en bedre konverteringsrate har jeg ikke været med til siden. Har nu heller ikke prøvet det siden hen.

Sørg for at jeres shop er søgemaskineoptimeret eller nemt kan blive det. Kør så med Adowrds i starten måske 2 måneder og se om der er nogle specille ord/fraser der trækker meget trafik til og som evt. konverterer rigtig godt. Derefter kan i planlægge en rigtig god SEO strategi som i kan få et rigtig godt udbytte af. I kan så begynde at tænke i email marketing, hvor i kan hente rigtig meget salg hvis det gribes rigtigt an.

By the way, i SKAL have en eller anden form for Analytics så nu da GA er gratis så vælg dem.

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Cars4ever:

Hej XpertSport

Det kunne være en ide at køre jeres adwords kampagne videre og så opsætte en tilmelding til et nyhedsbrev hvor der på opstartsdagen udtrækkes en præmie, det gjorde vi engang, og det gav 10.000+ tilmeldinger, lige omkring imellem 100-200 tilmeldte om dagen, og det var altså 50-70% der tilmeldte sig. Skal siges at en bedre konverteringsrate har jeg ikke været med til siden. Har nu heller ikke prøvet det siden hen.

Sørg for at jeres shop er søgemaskineoptimeret eller nemt kan blive det. Kør så med Adowrds i starten måske 2 måneder og se om der er nogle specille ord/fraser der trækker meget trafik til og som evt. konverterer rigtig godt. Derefter kan i planlægge en rigtig god SEO strategi som i kan få et rigtig godt udbytte af. I kan så begynde at tænke i email marketing, hvor i kan hente rigtig meget salg hvis det gribes rigtigt an.

By the way, i SKAL have en eller anden form for Analytics så nu da GA er gratis så vælg dem.

Hej, jeg blander mig lige. :-)

Car4ever: Hvilken branche var det i? At i fik 10.000+ tilmeldinger, det lyder helt sindsygt i mine ører! Thumbs up! Må man spørge hvad præmien var?

I den sammenhæng er det vel egentlig også alfa omega hvordan denne tilmeld-til-nyhedsbrevs-konkurrence blev markedsført?


Lyder sindsygt spændene i mine ører... Smile

Vil du øge omsætningen i din webshop? Vubla hjælper dine kunder med at finde produkterne de søger.

 

Fra Smørum
Tilmeldt 6. Oct 08
Indlæg ialt: 16
Fra  XpertSport.dk Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej til jer begge to :)

Dejligt at få lidt respons på vores indlæg.

Vi synes, at ideen med at udlodde en præmie for at tilmelde sig nyhedsbrevet lyder super god. Så det vil vi da helt klart overveje!
Det lyder som om, at det er en rigtig god måde at tiltrække kunderne til siden.

Vi er også meget interesserede i at høre, præcis hvordan du gjorde det, i hvilken prisklasse jeres præmie var, og hvordan i markedsførte den kampagne? Smile

Mvh
XpertSport

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Claes Olsen:

Vi synes, at ideen med at udlodde en præmie for at tilmelde sig nyhedsbrevet lyder super god. Så det vil vi da helt klart overveje!
Det lyder som om, at det er en rigtig god måde at tiltrække kunderne til siden.

 

Jeg er faktisk lidt ked af at ødelægge jeres begejstring for ideen med markedsføring ved tilmelding til nyhedsbrevet hvor I lokker med en præmie, for det er faktisk ikke lovligt.

Forbrugerombudsmanden er ikke vild med at man skal modtage reklamer for at deltage i en konkurrence, så hvis I ender med at køre konkurrencen ud - enten jer selv eller et firma der gør det for jer - kan I altså ende med at blive betragtet som spammere fra modtagerne af nyhedsbrevet og i sidste end forbrugerombudsmanden hvis der er nogen som bliver trætte af jer.

Email adresser indsamlet ved hjælp af en konkurrence må IKKE bruges efterfølgende til at kontakte de tilmeldte for udsendelse af reklamer/nyhedsbrev.

Sørg hvertfald for at undersøg reglerne grundigt inden I begiver jer ud i noget med en risiko til følge

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Birgit - Min-mave.dk:

Claes Olsen:

Vi synes, at ideen med at udlodde en præmie for at tilmelde sig nyhedsbrevet lyder super god. Så det vil vi da helt klart overveje!
Det lyder som om, at det er en rigtig god måde at tiltrække kunderne til siden.

 

 

Jeg er faktisk lidt ked af at ødelægge jeres begejstring for ideen med markedsføring ved tilmelding til nyhedsbrevet hvor I lokker med en præmie, for det er faktisk ikke lovligt.

Forbrugerombudsmanden er ikke vild med at man skal modtage reklamer for at deltage i en konkurrence, så hvis I ender med at køre konkurrencen ud - enten jer selv eller et firma der gør det for jer - kan I altså ende med at blive betragtet som spammere fra modtagerne af nyhedsbrevet og i sidste end forbrugerombudsmanden hvis der er nogen som bliver trætte af jer.

Email adresser indsamlet ved hjælp af en konkurrence må IKKE bruges efterfølgende til at kontakte de tilmeldte for udsendelse af reklamer/nyhedsbrev.

Sørg hvertfald for at undersøg reglerne grundigt inden I begiver jer ud i noget med en risiko til følge

 

Hvis brugerne indviliger i at modtage et nyhedsbrev ved at acceptere firmaets betingelser, da ser jeg ikke noget problem heri.

Det er da mange firmaer der gør det på den måde, at udlodde en gevinst til en heldig vinder. Smile

Men tak for påmindelsen!

Vil du øge omsætningen i din webshop? Vubla hjælper dine kunder med at finde produkterne de søger.

 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 105
Fra  erikback.com Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Deltagelse i konkurrencer der er betinget af et køb er, mig bekendt, ikke lovligt. I dette tilfælde betinger deltagelsen at man siger ja tak til at modtage nyhedsbrevet. Selvom det er gratis er det at sidestille med et betinget køb.

Dog tror jeg at det er muligt at gennemføre det på lovlig vis hvis man kan deltage i konkurrencen uden at sige ja tak til nyhedsbrevet.

 

Mvh. Erik Back, ekspert i blogging. Hjælper med content, mailinglister og personlig branding

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Studenten og jer andre

Vores præmie var et gavekort på 10.000 kr til vores webshop. Produkterne var bildele.

Vi markedsførte os udelukkende med adwords, vi var ikke oppe og give over 40 øre i snit for besøgende. Så med den høje konverteringsrate og de lave klikpriser så lå vi under 1 kr. pr. tilmelding. Normalt er det vist 2,5 kr pr. tilmelding igennem fx store affiliate netværk osv. Og da folk udelukkende havde fundet os igennem google på søgeord som passede til vores produkter og målgruppe, så var de tilmeldte præcis den målgruppe vi gerne ville have.

Det er klar at vi "solgte" vores webshop godt, med en god forklaring om vores produkter og hvad folk kunne forvente. Men i og med at den eneste mulighed på siden for action var at tilmelde sig nyhedsbrevet så var det medvirkende til den højre konverteringsrate.Læg mærke til at vi havde tilmeldingsformularen på forsiden, nu siger jeg forsiden men siden mener egentligt index siden for domænet, da det var den eneste side på det domæne.

Ved opstartenoplevede vi desuden i løbet af den første uge, en click throug rate (CTR) på lige over 50%!! Det har jeg aldrig oplevet siden, men har heller ikke prøvet denne idé af på andre sider. Den må dog siges at have fungeret perfekt i dette eksempel.

Dog blev vi overrumplet af for mange bestillinger i starten, og når der ikke er 100% på processerne så kan der hurtigt gå nogle ting galt, som det skete for os. Derfor er det en ide at starte roligt ud og så få rigtig godt styr på processerne, og så derefter lave de større marketingstiltag som man måtte have i tankerne. Der er ALTID nogle ting man ikke har tænkt på eller som man ikke har haft mulighed for at vide,  kunne gå galt.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)