Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konstruktiv kritik af ny hjemmeside for Gribskov Synsklinik

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Har brug for lidt feedback på hjemmeside om forholdsvis ukendt emne i DK:Synstræning. Åbnede 1. august 2008 og vil gerne høre om siden er informativ nok samt inspirerende/seriøs nok. Hilsen Susanne

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 22:57
Tilmeldt 16. Nov 07
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 23:39

Hej Susanne
Der er lige en ting med æ ø og å som mangler i alt tekst - men det er nok fordi jeg sidder på en mac computer muligvis.

Kan jeg umiddelbart godt lide din top på forsiden - jeg er lidt usikker på menuen til højre. -Men ok den er lidt anderledes opsat vil jeg sige, så ja - egentlig fungerer den sku nok efter hensigten.

Jeg er ik så glad for din fangende overskrift på forsiden står inde i den grå bjælke. Den burte nok stå ude i det hvide felt lige over den tilhørende brødtekst.

Din hensigt med de farve kasser i bunden er egentlig god - elementerne skal nok bare laves lidt mere lækkert - og måske struktureres lidt bedre til øjet.

Jeg havde ihvertfald lidt svært ved at fange ideen med dem - måske er det at dele det endnu mere op således at du har "symptonerne i en farvet kasse" og din løsning i en anden farvet kasse. Evt. i nogle lidt mere "støvede" farver - de er ret kontante dem som du har der.Så får du også lidt ro over siden. 

Lige en skæv ide - du kunne evt lave en video med dig selv som forklarede det samme som introteksten. Det ville både gøre det mere personligt og troværdigt.

Lidt ideer herfra
Husk at alle folk har en holdning til design - lige ledes tror alle folk de ved noget om det ...desværre nogle gange kan man sige. Tænk sig hvis alle havde samme holdning til bogholderi verdnen eks :)  - Med det mener jeg at du skalvære kritisk i de svar du nu måtte få i de her indlæg.

Held og lykke med sitet

Anders

Tilmeldt 3. Oct 08
Skrevet kl. 23:04

Hej Anders.

Tusind tak for din feedback. Skulle lige lære hvordan man besvarede en mail fra Amino...... Ideen med videoen er super - den må tages op.Gik faktisk på iværksætterkursus med nogle piger, som vil lave små film til websites. Bør nok kontakte dem. Overskriften i den grå bjælke står rigtig nok og flyver lidt. Skyldes egentlig at jeg vil skrive lidt mere i det hvide felt. Farverne er vilde, men det er logoet også og det skulle give blikfang og være en smule børnevenligt, sevom det er deres forældre der skal læse på sitet. Regner ikke med at lave den meget om. Andre synstrænere i Danmark brugernetop meget duce farver, og jeg synes det bliver for tørt/kedeligt, når emnet ikke er så kendt i DK. Bogstavsændringerne er vist ikke generelt et problem - har i hvert fald ikke hørt det før. Endnu en gang tak for din tid.

Susanne

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 00:53

Hej Susanne.

Vi må gå ud fra, at dine potentielle kunder har svært ved at se, så måske det ville være en god ide at gå 2 font størrelser op og skifte til verdana Wink

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 16. Nov 07
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 16:15

Ja nu bliver jeg itvivl om hvem målgruppen er... er det også ældre eller kun børn vi snakker om Susanne ?

Men ja et par størrelser op ville da sikkert ik gøre noget.. så længe du ik har for meget tekst - for så bliver det for tungt.

Tilmeldt 3. Oct 08
Skrevet kl. 19:39

Øhh syn er jo noget der er gældende uafhængigt af alder. En voksen person er afbilledet på min forside, men det lyder som om at det ikke rigtig er helt klart for kunden, hvem jeg henvender mig til. Hvis man går ind under underpunkterne (de store farvede kasser står der at både bilkørsel, skærmarbejde m.m. kan forbedres. Den målgruppe er jo de voksne. Hvorfor jeg går så meget op i at min hjemmeside virker tiltalende på børnefamilier skyldes, at det er den kundegruppe, der vil være den største indtægtskilde. Vil du mene jeg bør tydeliggøre, at der er hjælp at hente til alle generationer?

Tak for dit engagement.

Susanne

Tilmeldt 3. Oct 08
Skrevet kl. 19:49

Hej Christian

God idé med skriftstørrelsen. Er netop en anelse svært at læse teksten på min bærbare, men fungerer fint på min stationære PC. Hhmmm, mine kunder har ikke nødvendigvis svært ved at se skarpt - det klarer den almindelige optiker jo - de kan have svært ved at læse i længere tid, men det er jo ikke kæmpelange tekster, der er sat ind - netop for at få essensen leveret inden kunden giver op. Bekymrer mig lidt at du nævner mine potentielle kunder som "svagtseende", det skulle helst ikke være hjemmesidens budskab.

Tak for hjælpen

Susanne

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 21:05

At se handler ikke kun om at se skarpt, men i højere grad om at forstå og forholde sig til det man ser. Øjnene ser ikke noget. De formidler kun nogle impulser videre til hjernen på baggrund af lysstimuli, men det er igennem hjernens erfaring og hukommelse, samt kroppens generelle tilbagemeldinger, at vi kan tolke det sete og reagere derefter.

Synet er den mest dominerende af alle sanserne i kroppen, og udvikles via vores motorik og bevægelseserfaringer i den tidlige barndom. 80% af de input vi modtager kommer via synet, som udfoldes overalt i hjernen.

----------------------------->>>>>>

Spar mange års kamp med lektierne!

Børn med læringsrelaterede synsproblemer vil ofte mangle læseglæden. Hvis mange timers lektielæsning, specialundervisning eller andre læsekurser ikke har forbedret læsningen, vil det være en god idé at få foretaget en synsundersøgelse hos os.

Læs mere...

Studerende/computerfolk:

Målrettet synstræning kan give bedre effektivitet og bedre synskomfort sidst på dagen.

Læs mere...

Klumpe-dumper:

Synstræning indbefatter øvelser med rumopfattelse og kropsfornemmelse, som via synet kan ændre den klodsede adfærd.

Læs mere...

Håber du har fanget den Wink

Mvh,

Christian

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)