Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adsense - hvad laver du?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 12. Mar 08
Indlæg ialt: 155
Fra  Loco Media Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har oprettet et website (www.SharkDivingGuide.com) for godt 1½ måned siden.

Men på de fleste sider (f.eks. www.sharkdivingguide.com/Shark-Diving-Locations/Oceania/Australia/Shark-Diving-South-West-Rocks.aspx) er det nogle ret mærkelige Adsense-annoncer. Enkelte sider (f.eks. www.sharkdivingguide.com/Shark-Diving-Locations/North-America/Caribbean/Shark-Diving-Dominican-Republic.aspx) har lidt mere meningsfyldte reklamer.

Jeg har svært ved at forstå, at Adsense ikke kan vise nogle lidt bedre reklamer - det kunne f.eks. være for dykning eller de specifikke lokationer. Det burde da være muligt(?).

Kan jeg på en eller anden måde oplære Google/Adsense til at vise mere relevante reklamer?

Fra Ribe
Tilmeldt 30. Nov 07
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 19:00

Du kan da prøve at blokere for de 'mærkelige annoncer' (altså blokere for web-adresserne) og så satse på, at Google efterfølgende finder nogle bedre...

Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 20:49

Blokering af annoncer løser kun problemet midlertidigt, men fjerner ikke årsagen. Det er spild af tid i din situation.

Jeg vil anbefale dig at anvende sektionsmålretning, således at du tvinger AdSense til kun at fokusere på artiklerne (og fx ikke menuen i siden eller i bunden). Læs mere her

Jeg hjælper med på www.madforlivet.com. Sunde opskrifter og inspiration til et sundt liv.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 12. Mar 08
Fra  Loco Media Skrevet kl. 14:29

Tak for jeres svar - I har begge to nogle gode pointer.

Jeg kan dog stadig ikke forstå, at Google ikke kan finde ud af at målrette annoncerne bedre. Sætningen "Shark Diving" går jo igen et hav af gange. Så hvordan annoncer som "1 trick to lose belly fat" og "Honor our troops" kan være relevante, har jeg lidt svært ved at forstå. Specielt når enkelte sider vises med fornuftige annoncer. Men jeg må prøve en meget specifik sektionsmålretning.

Jeg tror dog også, at jeg vil blokere visse af annoncerne - en side om hajdykning med annoncer for slankekure virker jo under alle omstændigheder ikke specielt seriøst.

Forhåbentlig løser det problemet - for det er ret frustererende ikke at få vist målrettede annoncer (specielt når min erfaring er, at Google ellers gode til det).

Fra Ribe
Tilmeldt 30. Nov 07
Skrevet kl. 19:53

Selv tak :-) Sig bare til, hvis du vil vide, hvordan man blokerer adresser...

Dbh Marcus

Fra Ribe
Tilmeldt 30. Nov 07
Skrevet kl. 23:33

Hej igen

Det ser ikke ud til, at annoncerne er blevet mere relevante.

Jeg tror, det har en positiv effekt, hvis du arbejder med semantikken på siden: Altså fx tilføje ord som 'sports diving', 'scuba' osv.

Det virker i hvert fald på mine sider...

Dbh :-)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 12. Mar 08
Fra  Loco Media Skrevet kl. 11:39

Nej, det har du desværre ret i.

Jeg har endda prøvet at oprette Adsense-annoncerne igen, for at "tvinge" Google til at checke siden igen (jeg er ikke helt klar over, hvordan det rent teknisk foregår - checker Google én gang eller hver gang?).

Lige nu er jeg villig til at prøve hvad som helst (inkl. dit forslag), for det er ret så frustrerende ikke at få vist relevante annoncer).

Fra Ribe
Tilmeldt 30. Nov 07
Skrevet kl. 11:43

Google tjekker løbende dit indhold, så det kan godt betale sig at arbejde med teksten... :-)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 12. Mar 08
Fra  Loco Media Skrevet kl. 11:49

Bare så jeg har forstået det rigtigt... Smile

Sker det hver gang annoncerne vises - eller sker det kun, når GoogleBot alligevel kommer forbi?

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 12:01

I princippet kan problemet være at der simpelthen ikke er ret mange relevante annoncører til nichen med hajsvømning.

Måske er der ganske få, og de få reklamerer måske ikke på indholdsnetværket.

Derfor bør du prøve med en lille adsense link-enhed også og se om den skulle give mere relevante resultater og bedre indtjening.

Andre muligheder er at afvente udviklingen eller at kontakte de virksomheder som du gerne vil reklamere for for at finde ud af hvilke affiliate programmer de evt. er tilmeldte osv.

Hilsen Anders Saugstrup

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)