Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adsense - hvad laver du?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 12. Mar 08
Indlæg ialt: 155
Fra  Loco Media Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

"Derfor bør du prøve med en lille adsense link-enhed"...

Det er jeg ikke helt sikker på, at jeg forstår - hvad er en "Adsense link-enhed" (beklager det sikkert dumme spørgsmål)?

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 12:12

En Adsense linkenhed er sådan en kort liste med links til relevante søgninger i Google, som oprettes automatisk af adsense. Når brugeren klikker på et link, kommer hun til en googlesøgeside hvor der er søgt på fx 'shark diving mexico'. Sammen med søgningen vises reklamer ( som du kender det fra Googlesøgninger ) men du har andel i indtjeningen på disse reklamer.

Opret sådan en inde i Adsense under opsætning og adsense til indhold.

Du kunne også prøve med en tilpasset søgemaskine (via adsense), hvor du fx lægger de sites ind som google skal søge på eller tilpasser maskinen til nogle bestemte områder (diving, sharks osv.) Der er nogle gange flest penge at tjene på sådan en løsning, så det skal da også prøves.

Hilsen Anders Saugstrup

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 12. Mar 08
Indlæg ialt: 155
Fra  Loco Media Skrevet kl. 12:20

Aaaah, okay - nu er jeg med Smile

Jeg kan sådan set godt forstå, hvis der ikke er voldsomt mange "shark diving"-annoncører. Men burde Google så ikke vise annoncer for "diving", de enkelte lokationer osv. (i stedet for "family/financiel trouble" og "broadband satellite services for soldiers in Iraq")?

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 12:23

Jeg rodede lidt rundt på nogle sider, som beskæftiger sig med dykning i forskellige former.

Baseret på deres adsense-reklamer er det nok en rigtig god idé at includere et ord som scuba hist og her. Der findes i hvert fald mange scuba diving reklamer i indholdsnetværket.

Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 19:57

Frank Hellerup Madsen:
Baseret på deres adsense-reklamer er det nok en rigtig god idé at includere et ord som scuba hist og her.

Ja det har du ret i. Det ville nok ikke være en dårlig idé at bruge ordet scuba et par gange på alle dine sider. Husk også at besøgende fra fx USA jo ikke ser samme annoncer, som du ser her i Danmark. Du kan teste dette med Googles preview-værktøj.

Jeg hjælper med på www.madforlivet.com. Sunde opskrifter og inspiration til et sundt liv.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 10:48

AdXpert:

Husk også at besøgende fra fx USA jo ikke ser samme annoncer, som du ser her i Danmark. Du kan teste dette med Googles preview-værktøj.

Enig i, at preview-værktøjet er et god redskab. Men hvis man fra sin danske IP-adresse kan se relevante dykkerannoncer på konkurrerende sider og ikke på sin egen, kan man også uden at bruge preview-værktøjet få inspiration til, hvad man bør ændre.

Er der forresten noget med, at indgående links også bliver taget med i betragtning af Adsense-botten? Så flere indgående links med dykker-relevante tekster kan hjælpe.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)