Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er Google adsense en god ide?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 26. Sep 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 4. Feb 07
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Google Adsense kan være en god ide i mange tilfælde.

Hvis du spørger udfra danskakustik.dk, ville jeg dog ikke mene at det er en særlig god ide.

For det første tilpasser Google automatisk indholdet af reklamerne til din hjemmeside. Det vil betyde, at du ville liste en masse konkurrenter på din egen side. Ikke særligt smart. (dette kan der vist nok justeres på..)

For det andet og måske mest betydende er at en professionel virksomhed, der ikke er afhængig er sponsorater, abonnementer ol, ville skyde sig selv i foden ved at benytte Adsense. Det du skal sælge i din butik er udelukkende det du har stående på hylderne og ikke kliks, der leder dine besøgende væk fra din side. Det giver heller ikke et særligt indtryk, hvis du skal opretholde din forretning vha. reklame fra andre virksomheder.

Brug istedet Adwords til at få besøgende ind på din side. Klikprisen er billig og du kan selv bestemme hvor meget du vil betale om dagen. Jo flere besøgende du få konverteret til salg, jo billigere bliver det faktisk. Der kan Google Analytics være dig en god hjælp til at analysere hvilke veje brugerne benytter, samt hvor høj konverteringsraten er.

Men tilbage til spørgsmålet: have kun indhold om dine egne produkter på din side (samt evt. referencekunder, partnere mm.)

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 05:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Som nævnt ovenfor, bør enhver hjemmeside, der sælger produkter eller tjenesteydelser holde sig langt væk fra Adsense og andre reklamer.

Når du får besøgende ind på Dansk Akustik, gælder det om at få dem til at købe dine tjenester. Det bliver sværere, hvis du ved hjælp af reklamer fjerner deres fokus fra teksterne på siden.

Altså ingen reklamer, hvis du rent faktisk ønsker at sælge noget.

Fra Grenaa
Tilmeldt 19. Sep 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan kun tale ud fra egen erfaring.

Og aldrig har jeg følt mig taget ved røven så grumt som af Google AdSense..
Ku se på vores statistik at vores besøgstal gik op, men pengende fra adsense gik ned..

Fik lavet en aftale med Advertising.com og tjener over 5x så meget som med Google AdSense..

Så spør du mig, så hold dig langt væk fra Google Adsense..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Mejenborg Sørensen:

Fik lavet en aftale med Advertising.com og tjener over 5x så meget som med Google AdSense..

Vil du ikke fortælle lidt mere om din oplevelse med Advertising.com? Tager de danske sider?

Fra Grenaa
Tilmeldt 19. Sep 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jamen Advertising.com har mange danske kunder, FreeWay bruger dem til deres hjemmesider som Arto og Dating.dk

Dengang vi tog kontakt til dem, blev vi inviteret ind på deres kontor i københavn til møde, hvor de ville fortælle om dem selv, og om deres system og sådan. Og så ville de høre lidt om os, vores hjemmeside, ideer og sådan.

Så fik vi login til deres system, og så indsatte vi koden på vores hjemmeside, og bingo, vi havde reklamer.. Og så tjekker vi månedligt hvor meget de "skylder" os, og så sender vi en faktura, og pengende ligger på vores konto kort efter..

Det dejligt nok, vi ik behøver tænke på reklame indtægter på nuværende tidspunk..

Fra Ribe
Tilmeldt 30. Nov 07
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har nogle gode idéer ift. andre sider med spændende indhold, så kan Adsense være godt for dig.

Men det kræver virkeligt, at du er indstillet på at skrive gode artikler og vedligeholde siden.

I de første par måneder vil du sikkert ikke opleve ret mange klik.

Men på lang sigt kan det være et godt supplement til dine andre forretninger.

 

Jeg synes heller ikke, at der skal være Adsense på den side, du nævner - du godt kan blokere for konkurrenter, men problemet er nærmere, at det bare ikke er god stil at have annoncer på en professionel rådgivningsside som din.

På min egen side nedenfor (om computere) er der nævnt et eksempel på en ung mand, som virkeligt tjente på Adsense.

Tilmeldt 29. Jul 08
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har kun prøvet Google Adwords en gang.

Jeg tror ikke, at jeg var særlig god til det. Men er der nogle der kan forklare (mit) følgende forløb?:

1) Først køber du nogle relevante søgeord. Lad os i dette eksempel sige: bil, rød bil, blå bil osv... (pris pr. klik: max få kroner, inklusiv et fastlagt loft).

2) For 46kr blev mit site VIST over 1.000.000 gange. Men kun med ganske få KLIK (max 15, mener jeg). En af personerne, som kom gennem Adwords købte, tror jeg i hvert fald. Det lignede det i hvert fald i følge statcounter.com. Det betyder, for mit vedkommende, at det var en ganske god forretning.

3) Men pludselig ændrer al ting sig. Klik prisen ændrer sig til omkring 32kr per klik.

4) Og efter kort tid laver den endnu et hop. Min "pris per klik" koster nu omkring 415kr, som jeg naturligvis ikke gider at betale, da det ikke kan betale sig.

5) Jeg begynder at ændre alle søgeord. Men det hjælper ikke. Prisen bliver "deroppe".

6) Jeg tænker, det var mystisk og lad mig lige teste dem. Jeg vælger nu søgeord, der på ingen måde kan kædes sammen med mit site. Lad os i dette eksempel sige: ost, bowlingkugle osv... Men prisen blev "deroppe".

 

Derefter gav jeg op.... Indtil videre... Vender nok tilbage, da jeg regner med, at det enten var en bug eller der er nogen herinde, der kan fortælle hvad jeg gjorde forkert...  Hmm 

 

 

.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det du beskriver, er Google Adwords, der er annoncørsiden af Google Adsense. Ikke helt, hvad tråden har handlet om indtil nu.

Uden at være Adwords-ekspert skyldes prisstigningen, at du har haft ualmindelig dårligt click-through-rate på dine annoncer. Hvis ingen klikker på annoncerne, tjener Google ingen penge og derfor hæver de så prisen.

Fra Ribe
Tilmeldt 30. Nov 07
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Mejenborg Sørensen:

Kan kun tale ud fra egen erfaring.

Og aldrig har jeg følt mig taget ved røven så grumt som af Google AdSense..
Ku se på vores statistik at vores besøgstal gik op, men pengende fra adsense gik ned..

Fik lavet en aftale med Advertising.com og tjener over 5x så meget som med Google AdSense..

Så spør du mig, så hold dig langt væk fra Google Adsense..

Interessant kommentar, Kasper :-)

Er det lige så enkelt at indsætte som AdSense?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)