Jeg er nystartet i bogholdri, og vil blive møj glad for et råd. Min mand har startet et ApS. Det har dets eget firmatelefon, og så har min mand såkaldt 'fri telefon' for hustandens private telefoner med en privat beskatning på 3000 kr. her i 2008.
Hvor og hvordan behandler jeg den private telefonregning i ApS'et? Jeg tænker selv nogenlunde således:
1) Først debit 'Telefon' og kredit 'Bank' i E-conomic
2) Derefter en indberetning af (hele) det betalte beløb på min mands lønseddel ved Danløn. Også når det går over de 3.000 kr.
Jow, det er jo det, der er tanken. men min tvivl gik på, om jeg - selv om min mand jo kun skal beskattes af de 3.000 kr - alligevel et eller andet sted ud over ApS'ets regnskab, skal godtgøre, hvor meget telefonen koster ApS'et. Men her svarer jeg jo mig selv. For det er jo Aps'ets regnskab, der fortæller herom.