Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Post DK hæver priserne igen

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 13. Aug 08
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Har lige fået brev om, at PostDK hæver priserne igen.

Min umiddelbare tanke er, at så bliver jeg nødt til at lukke :-( men der må da være andre muligheder? Jeg har i forvejen sat mine priser efter de danske portoprisser, men min forretning overlever ikke yderligere prisstigninger. Jo, i en periode, men det kunne mærkes sidst jeg ændrede priserne pga. porto stigninger.

Kom med jeres løsninger. Bruger i PostDK som leverandør?

-Hanne

NetMama.dk

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 13:05

Hej Hanne

JEg bruger Postdanmark som leverandør, og har faktisk ikke nogen problemer i den forbindelse. Jeg kan se, at du regner forsendelsen ind i priserne, og det bliver alt for dyrt for dig. Jeg fastsætter en pris på varen uden hensyn til forsendelse, og herefter betaler kunderne porto efter Postdanmarks takster. Jeg har ikke fået nogen klager over det - tværtimod er kunderne glade for gennemskuelige priser.

Du har en yderligere fordel ved at lægge portoen på til sidst: Du kan bogføre den via en udlægskonto, så fakturering af porto ikke pålægges moms.

Et enkelt regnestykke, baseret på oplysninger på din side.

Vare 200 kr, fragt 33 kr. Du fakturerer kunden 200 kr, og betaler så 40 kr. i moms og 33 kr. i porto. Dermed har du 127 kr. tilbage for varen.

Hvis du nu nedsætter prisen med 33 kr., fordi kunden selv betaler fragten får du følgende regnestykke:

Kunden faktureres 167 kr. for varen + 33 kr. for porto. De 33 kr. bogføres over udlægskonto. Kunden betaler stadig 200 kr, men du skal kun betale moms af 167 kr, 33,40 kr. så bliver din udgift 66,40 til moms og porto, så nu har du pludselig 133,60 tilbage for varen.

I dette tilfælde kan du altså lade kunden betale det samme som hun plejer, men du får 6,60 mere efter du har betalt omkostningerne.

Så prøv at overveje om du ikke skal sætte priserne ned og opkræve portoen - kundene kan se, hvad de betaler for, og dine varer ser faktisk lidt billigere ud, når kunden går ind på siden.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 13:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Hanne

Er gået væk fra postdanmark og over til GLS.

Postdanmark kræver 70 kr. for den mindste pakke, mens GLS kræver 46 kr.

Har man erhversaftale er det 58 kr. men det er stadig 10 kr. kunden slipper for at betale.

Desuden er der GLS pakkeshops i næsten alle byer hvilket betyder det er nemt af aflevere pakkerne.

Tilmeldt 4. Feb 08
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 13:34

Kenneth Boysen:

Postdanmark kræver 70 kr. for den mindste pakke, mens GLS kræver 48 kr.

Den midste pakke hos PostDanmark koster pt. 54 kr, med en aftale om at sende privatpakker.

Jeg overvejede GLS, men opgav det igen - jeg tror at det bliver svært at få mine kunder til selv at hente varen i en pakkeshop i stedet for posthuset. Samtidig vurderere jeg de faste omkostninger hos GLS til at 'æde' besparelsen hos Postdanmark, men det kommer selvfølgelig an på volumen og målgruppe.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 13:45

Hvis du sender en pakke på posthuset uden aftale er det 70 kr. fra 2009 er det 75 kr.

Ja sorry, med erhversaftale er det 54 kr. og IKKE 58 kr. Med erhversaftale fra jan. 2009 er det 60 kr.

Hvad er det for nogle omkostninger du mener der er hos GLS?

Jeg tror tilgengæld ikke på din overvejelse omkring at kunderne ikke skulle kunne hente pakken i en pakke shop. Hvorfor?

For det første er alt hvad der hedder posthus i de mindste byer fjernet fra landkortet. De er i stedet rykket/lejet sig ind i butikker som dagligvarer butikker eller andet. En pakke shop fra GLS er på samme måde lejet ind i en eksistenrende butik.

Pakken fra GLS bliver som den fra postdanmark forsøgt leveret på adressen først.

Tager jeg mit eget område som eksempel, så er der 4 pakkeshops i en radius a 15 km, men kun et "posthus". Når jeg skal sende kan jeg vælge at stille mig i køen hos postdanmark hos den lokale superbest, eller jeg kan gå ind i legetøjsshoppen ved siden af og spare pengene for min kunde.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 14:01

Ang. dit råd Kirsten om at opkræve fragten ved siden af, kan jeg kun give dig ret. Alt andet tror jeg man mister kunder på.

En anden overvejelse jeg har gjort mig er at tilbyde kunden at sende pakken (under 250 g) som maxi brev. Dette koster 20,5 kr. men kunden skal så selv bærer ansvaret.

Om det er lovligt ved jeg ikke, men jeg vil undersøge det. Og om det er nok at skrive det i betingelserne som kunden accepterer, samt der hvor kunden vælger fragten (at det er eget ansvar) og så noget jeg vil kikke nærmere på

Tilmeldt 13. Aug 08
Skrevet kl. 14:05

Kenneth Boysen:

En anden overvejelse jeg har gjort mig er at tilbyde kunden at sende pakken (under 250 g) som maxi brev. Dette koster 20,5 kr. men kunden skal så selv bærer ansvaret.

Om det er lovligt ved jeg ikke, men jeg vil undersøge det. Og om det er nok at skrive det i betingelserne som kunden accepterer, samt der hvor kunden vælger fragten (at det er eget ansvar) og så noget jeg vil kikke nærmere på

Det har jeg også overvejet. Du mp meget gerne vende tilbage med en opdatering på, om det er lovligt.

Hilsen fra Hanne

NetMama.dk

Tilmeldt 13. Aug 08
Skrevet kl. 14:13

Kirsten E:

Så prøv at overveje om du ikke skal sætte priserne ned og opkræve portoen - kundene kan se, hvad de betaler for, og dine varer ser faktisk lidt billigere ud, når kunden går ind på siden.

Kirsten E:

I dette tilfælde kan du altså lade kunden betale det samme som hun plejer, men du får 6,60 mere efter du har betalt omkostningerne.

Hej Kirsten

Jeg har prøvet den model, men jeg mistede rigtig mange kunder på at opkræve den reelle porto. (Jeg havde på det tidspunkt en fast porto på kr 45 og portofrit over kr 600).

Kunderne lagde varer i kurven, men hvis det samlede beløb blev mindre end de 600 kr. som var grænsen for portofri forsendelse afgav de aldrig ordren.

Jeg har prøvet mig lidt frem med forskellige porto / priser og er kommet frem til en middelløsning, hvor jeg også tjener penge på det ... hvis ikke det lige var for de nye prisstigninger.

Jeg har lavet nogle regnestykker på priser, indtjening og porto, men jeg har endnu en faktor, nemlig annoncering. Det er en stor post på mit budget. Hver gang jeg har fået kunder ind på siden ved at annoncere, vil jeg jo også gerne have dem til at afslutte en handel, og ikke bare putte varer i kurven og gå igen.

Hilsen fra Hanne

NetMama.dk

Tilmeldt 4. Feb 08
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 14:16

Mange af mine kunder er ikke særlig trygge ved at handle på nettet, og de skal nok ikke have for mange valgmuligheder. GLS pakkeshop kan integreres i en Scannet butik (som jeg har), men så vidt jeg husker kostede det et fast beløb hver måned. Webshoppen understøtter heller ikke beregning af fragt efter vægt. Da jeg fik tilbuddet ifbm. butikken checkede jeg også tilgængelighed og fandt ud af, at en del af mine kunder bor meget langt væk fra en Pakkeshop.

Det bliver i øvrigt ikke billigere for mine kunder - jeg sender meget sjældent pakker, der er mindre end A4-format, og det koster også 60 kr. hos GLS. Forsendelser op til 500 gram sendes som breve, og det er noget billigere. Så selv om jeg kan være træt af PostDanmark

Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 14:19

Kenneth Boysen:

Den går desværre ikke. Reglerne er meget klare på det område.

Jeg hjælper med på www.madforlivet.com. Sunde opskrifter og inspiration til et sundt liv.

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)