Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får vi sat gang i salg af banner

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra frederiksværk
Tilmeldt 2. Oct 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej..

jeg startede butikportalen.dk op for halvandet år siden, det er første gang jeg våger mig ud som iværksætter, man møder mange spændende forhindringer, men er nået til den her som skal skabe vækst, og få det til at køre rundt jeg føler bare der står en mur som jeg ikke kan se mig over, jeg skal have solgt banner annoncer, hvor starter jeg? hvad er der af gode råd? hvad er vigtigt lige nu? og alle de spørgsmål der gør den her væg lidt større. Jeg kunne godt bruge lidt råd fra nogle der har idder..

Med Venlige hilsner Carina- Butikportalen.dk

Fra Vejen
Tilmeldt 9. Mar 08
Indlæg ialt: 511
Fra  Jacob Leander ApS Skrevet kl. 22:16

Google optimering (SEO og Google Ads)

Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 23:37

Hej Carina,

Jeg kan se, at du allerede kører AdSense, så du har fundamentet på plads. Spørgsmålet er således, om du skal investere din tid og energi i at sælge annoncer direkte, eller om du skal fortsætte med at forbedre dit koncept og dermed skabe mere trafik til site. Beslutningen er i sidste ende din, men efter at have kigget på dit site, vil jeg helt klart anbefale dig at vente med det direkte salg, til du har en skarpere profil. Direkte annoncesalg er en hård branche, og der er mange, der kæmper om annoncørerne. Når det så er sagt, vil jeg understrege, at jeg synes, du har en rigtig interessant hjemmeside. Den er godt bygget op, og den giver dig et godt fundament for vækst. Men der er stadig meget, der skal gøres, før du har en solid forretningsmodel. Hvis jeg må kaste et par ideer til dig:

1) Start med at optimere din AdSense-implementering. Din nuværende implementering er meget simpel, og du kan helt sikkert forbedre din indtjening ganske betydeligt, hvis du følger de generelle anbefalinger.

2) Fortsæt med AdSense indtil du har en ganske betydelig trafik. Skift derefter til Google Ad Manager, der er et gratis ad management system i stil med Emediate eller AdTech, således at du kan begynde at eksperimentere med direkte annoncesalg samtidig med, at systemet automatisk integrerer AdSense som backfill, når kampagnerne har brugt deres budget (eller hvis du ikke får solgt annoncer i en periode). Dette er den absolut nemmeste overgangsfase.

3) Gå i tænkeboks og find ud af, hvilke nye funktioner, du skal tilføje på dit site, der kan give dine besøgende en unik brugeroplevelse. Lige nu har du en flot hjemmeside med en masse adresser og telefonnumre, men så vidt jeg, er det stort set det. Jeg kan ikke se noget, som man ikke kan finde andre steder. Har du overvejet, at få brugeranmeldelser på i stil med trustpilot.dk? Har du overvejet integrere Google Maps på dit site i stedet for at linke til findvej.dk (Google Maps er gratis at anvende)? Har du overvejet at lade butikkerne uploade billeder og logoer til deres profil? Har du overvejet at købe indhold fra etablerede spillere i branchen i stedet for at lade alle butikker tilmelde sig? Måske har du allerede overvejet disse ting, men det var nogle af de tanker jeg fik, da jeg kiggede på dit site.

Håber du kan bruge ovenstående og held og lykke med projektet.

Jeg hjælper med på www.madforlivet.com. Sunde opskrifter og inspiration til et sundt liv.

Fra frederiksværk
Tilmeldt 2. Oct 07
Skrevet kl. 09:46

Hej..

Tak for dine forslag, ved du hvordan vi får google maps på siden?

Butikkerne kan oprette sig med logo og billeder, beskrivelse, åbningstider, og søgeord. Men største delen af de butikker vi har på nu har vi selv tastet ind så vi måtte ikke bruge logo..

Men jeg kan sagtens se idden i at der mangler noget... <Hmmm Tænkeboks

Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 10:15

Det er en relativ simpel proces at få Google Maps integreret på et website. Første trin er at oprette en konto på http://code.google.com/apis/maps/. Dernæst skal I læse dokumentationen grundigt igennem, så I kan få tilpasset Maps-løsningen til jeres ønsker. Afslutningsvis skal I indsætte den tilpassede kode på jeres website.

Det er en API-løsning (Application Programming Interface), så det kræver, at I har en med teknisk forståelse, specielt i forhold til JavaScript. For inspiration kan I jo kigge lidt på Boliga.dk, der har en af de flotteste danske Maps-løsninger, jeg kender.

Held og lykke.

Jeg hjælper med på www.madforlivet.com. Sunde opskrifter og inspiration til et sundt liv.

Fra frederiksværk
Tilmeldt 2. Oct 07
Skrevet kl. 11:45

Tak for hjælpen :)

Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 20:34

En ikke up til date hjemmeside er dårligere end ingen hjemmeside.

Kan ikke forstå hvordan der ikke kan være ejendomsmæglere eller hifi forhandlere på sydfyn? Jeg kan nævne et ton af butikker som ikke er på din hjemmeside og det er skide ærgeligt :(

Edit: undskyld kan godt se at det er et stort arbejde, men tror siden har et godt potentiale.

Måske du mangler et emne som hedder udflugtssteder :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)