Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til kontrakt

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Sep 08
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Go'aften,

Jeg sidder som 20-årig med to firmaer, begge med høj afkast procent, og med et par ansatte. Da disse kører af sig selv, ønsker jeg at kaste blikket på andre steder, og har i snak med min mor, som ejer to virksomheder kommet frem til følgende. Da hun alligevel rejser meget, får jeg lov til at overtage de to firmaer, med alt hvad det indebærer, men bare for at det skal være helt på plads, men dog nok mest for min egen skyld, ville jeg gerne have et papir hvor overdragelsen står, og har ikke lyst til at betale et advokat gebyr for noget irelevant, som i sidste ende kun er til min egen papir samling.

(Kort sagt) Nogle der har et forslag til hvordan jeg kan udforme, eller skrive et dokument om overtagelse af virksomheden, jeg mener - ud over cvr overtagelses papirene, her er hvad jeg sådan lige er kommet frem til.

Det aftales hermed at

[Navn]

Overdrager virksomheden [navn] med alt branding, fakturering, produkter og markedsføring til følgende

[Navn]

Per [Dato]

[Navn]

[Navn]

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:05

Gid det var så enkelt at overdrage et firma.....

Hvad med værdien af firmaet? Gavebeskatning, skat mv.....  Penge til en advokat vil vist være givet godt ud.....

Hilsen

Hek

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:10

Hej!

Ja....der kan som nævnt ligge nogle skattemæssige ting i det, selvom det er din mor du handler med.

Kontakt en advokat og en revisor.

Tilmeldt 4. Sep 08
Skrevet kl. 12:28

Men, begge firmaer er ikke moms registreret, og det ene er 'opstartet' men aldrig faktureret nogle. Det vil sige der er næsten ingen penge involveret, ud over et par faktureringer, et par gange om året i det ene.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:48

Hej!

O.K. det forenkler det hele naturligvis en del.

Så burde du kunne nøjes med en meget simpel aftale...jævnfør dit eksempel!

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 22:12

2 firmaer er det 2 aps'er eller 2 firmaer i samme personlige virksomhed?

Tilmeldt 4. Sep 08
Skrevet kl. 22:24

Det er, om man vil - nej det er enmands virksomheder begge to, så det er ikke det vilde .. De er ikke engang moms registreret.

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 15:51

jammen dit udgangspunkt er jo fint nok, men jeg ville nok specificere aktiverne lidt mere præcists. skatten og vurderingen er dit problem. (i er jo ikke just uafhængige parter så der er skatterisiko...)

Tilmeldt 4. Sep 08
Skrevet kl. 23:17

Det er så vidt blevet til dette, nogle feedback?

--

Kontrakt vedrørende overtagelse af virksomhed

Det aftales hermed at

Navn

Firma

Overdrager virksomheden [Virksomhedens navn] per 1. januar 2009, med al markedsføring, nuværende produkter så vidt som kommende produkter, hjemmeside og domain, samt fakturering af nuværende kunder til følgende

Navn

Firma

(Underskrifter)

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 09:30

jfr anden tråd her på amino om ansvar, så vil jeg ikke konkret begynde at kommentere dit udkast pga af risikoen for et ansvar herfor. det er ikke muligt at udtale sig om, hvorvidt det er tilstrækkeligt, når man ikke kender faktum tilstrækkeligt. I øvrigt er det interessant om der overhovedet er en virksomhed, når du tidligere skrev at denne ikke var momsregistreret, og nu skriver at du overtager fakturering??

Når jeg skriver at du skal være præcist vedr. overdragelse af aktiver, så betyder det at du skal identificere hvert enkelt aktiv i et bilag fx.

1 pc'er af mærket xxx, med serienummer 123456

1 printer af mærket xxx, med serienummer 123456

1 lampe etc.

Dermed kan du i alle tilfælde dokumentere overfor andre at de nævnte genstande tilhører dig, selv om du fx. fortsat har dem stående hos sælger. fx. i tilfælde af udlæg fra fogedretten eller konkurs.

god fornøjelse - ps på biblioteket findes (eller bør findes) en bog, der hedder Juridisk Formular Bog - den indeholder eksempler på kontrakter til alt mellem himmel og jord ligesom diverse websites med juridiske formularer - forskellen er bare at det er GRATIS at kigge i denne bog fremfor de andre sites. - god jagt.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)