Go'aften, Jeg sidder som 20-årig med to firmaer, begge med høj afkast procent, og med et par ansatte. Da disse kører af sig selv, ønsker jeg at kaste blikket på andre steder, og har i snak med min mor, som ejer to virksomheder kommet frem til følgende. Da hun alligevel rejser meget, får jeg lov til at overtage de to firmaer, med alt hvad det indebærer, men bare for at det skal være helt på plads, men dog nok mest for min egen skyld, ville jeg gerne have et papir hvor overdragelsen står, og har ikke lyst til at betale et advokat gebyr for noget irelevant, som i sidste ende kun er til min egen papir samling. (Kort sagt) Nogle der har et forslag til hvordan jeg kan udforme, eller skrive et dokument om overtagelse af virksomheden, jeg mener - ud over cvr overtagelses papirene, her er hvad jeg sådan lige er kommet frem til.
Det aftales hermed at
[Navn]
Overdrager virksomheden [navn] med alt branding, fakturering, produkter og markedsføring til følgende
[Navn]
Per [Dato]
________________ [Navn]
________________ [Navn]
|
Gid det var så enkelt at overdrage et firma.....
Hvad med værdien af firmaet? Gavebeskatning, skat mv..... Penge til en advokat vil vist være givet godt ud.....
Hilsen
Hek