Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"alias" domænenavne med link

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Svendborg
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 286
Fra  Greenen.dk og PimpMyHead.dk Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er..

Hvordan ser Google på det hvis jeg køber nogle "alias" domænenavne der linker videre til min shop: www.greenen.dk

eks www.golf......dk, og når der bliver klikket der, så ryger man direkte videre til shoppen på www.greenen.dk. Domænenavnene kommer til at hedde det samme som mine foretrukne søgeord på google (og vil derfor vel ranke ret godt)

Fordele / ulemper ?

God aften Wink

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 18:46

HVis du bruger det redirect der hedder 302 så er du inde på noget lignende cloaking, hvilket kan være ret risikabelt. Men her får du mulighed for at ranke på de søgeord du gerne vil, hvis du ligger et ordentligt stykke arbejde for dagen... Det er nemlig ikke nok at have et domænenavn med ordet i... LANGT fra :)

Hvis du derimod vil være på den sikre side i forhold til Google, så skal du bruge 301 redirect og så er domænenavnet faktisk fuldstændig ligegyldigt...

Du kan dog også bygge nogle microsite-information-pages-agtigt noget, hvor du skaber en unik indgangsside, hvor man stadig kan købe fra. Så ryger brugeren ikke over på greenen.dk med det samme, men du får udnyttet et ekstra domæne til at få et (eller flere - hvis du vil dominere?) godt resultat i Google...

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 21. Mar 07
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 18:47

Hejsa

Det virker for mig - har nogle domæner der "hviler" indtil der kommer nok penge i kassen til at starte flere shops op.

Der er lavet re-directs på dem, og jeg kan da se, at jeg fanger nogle besøgende engang imellem :-)

Har ikke oplevet nogen forskel på google-besøgende.

Venlig hilsen Lone

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 18:52

Hej, Bondekonen

Det virker helt sikkert også! Det er bare risikabelt at arbejde med redirects da Google straffer den slags sider (hvis de opdager dem). Du KUNNE jo udnytte det til at drive ikke-relevant trafik ind på din side, som snyder den besøgende. Og selvom jeg ikke tror du kunne finde på det, har Google set mange webmasters gøre det og derfor straffer de det ((igen) hvis de finder det)... Så hvis du er sikker på, at din strategi er sikker og ikke kan skade dit branddomæne, så be my guest... Ellers synes jeg, du bør passe på ikke at blive straffet og få din side smidt ud Smile

/Marcel Fuursted

Fra Svendborg
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 286
Fra  Greenen.dk og PimpMyHead.dk Skrevet kl. 18:57

okay - hvordan ved jeg / sikrer jeg mig at jeg bruger et 301 redirect? Der må vel næsten være noget indbygget i en dandomain løsning der gør at der linkes på den rigtige måde! (LÆS: jeg har ikke undersøgt det endnu, men det kommer)

Tilmeldt 21. Mar 07
Skrevet kl. 18:59

Big Smile Jeg kan slet ikke finde ud af at drive ikke-relevant trafik ind på min side.

Har fået hjælp fra det konsulentbureau, der har solgt mig webshoppen (efter at jeg spurgte om man kunne).

Venlig hilsen Lone

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 19:03

På denne side kan du se om du bruger det rigtige redirect, når det er sat op :) http://www.seoconsultants.com/tools/headers.asp. Men som sagt: Hvis du bruger 301 redirect er det nok lidt ligegyldigt med de domænenavne... Så hellere bruge dem til at skabe andre indgangssider (og landingpages).

Bondekonen:

Big Smile Jeg kan slet ikke finde ud af at drive ikke-relevant trafik ind på min side.

Har fået hjælp fra det konsulentbureau, der har solgt mig webshoppen (efter at jeg spurgte om man kunne).

Puuuha hehe... Hvem er det dog? Skriv gerne en mail til mig på marcel@bamboo-media.dk, hvis du helst ikke vil udstille dem, hvilket kan være meget fair...

/Marcel Fuursted

Tilmeldt 21. Mar 07
Skrevet kl. 19:24

Big Smile Prøvede lige dit link. Der er både en OK header (det er samme domæne, men med bindestreg i navnet), og så nogle 302'ere.

302'erene er de andre domæner, jeg har.

Puuha og hehe - jamen må man da ikke?

Jeg spurgte dem om det kunne lade sig gøre, og det kunne det :-) Og glad var jeg.... - men jeg ved også rørende lidt om det.

Venlig hilsen Lone

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 19:35

Du må gerne hehe Big Smile - det er der ingen lov imod... Det er bare ikke smart langsigtet, hvis du ikke har sikret dig selv (slettet alle fodspor der kunne relateres til dig - og det gætter jeg på du ikke har)... Hellere bygge dem op som flotte landingpages der IKKE redirecter, hvis du vil være på den sikre side

Der er ingen skam i, at du ikke ved nok om det, da dit webbureau tydeligvis heller ikke har rådgivet dig godt nok... Og hvis ikke engang de ved det, hvorfor skulle du så? Wink Der er mange faktorer ved søgemaskineoptimering og én af dem er selvfølgelig ranking (faktorer der får dig frem)! En anden er sikkerheden i forhold til at blive smidt ud af søgemaskinerne. Det er ikke altid så gennemskueligt, når man ikke engang ved hvad en header er :)

En header er det svar der vises i serveren, når en URL kaldes. 302 betyder midlertidigt. Det vil sige, du fortæller Google - som får en 302 når de kalder på din URL - at denne side er midlertidigt nede og derfor får de liiiige midlertidigt en anden adresse. Men hvor lang tid har du lige været midlertidig nu? Google "tænker" også. Et 301 redirect derimod betyder at du er flyttet permanent til en ny adresse - og det betyder også at den værdi det andet domæne har flyttes permanent til den nye adresse. Derfor vil greenen.dk ikke kunne udnytte de domæners værdi, hvis han bruger det "rigtige" redirect... Håber du forstår min nørdede pointe Smile

/Marcel Fuursted

Tilmeldt 21. Mar 07
Skrevet kl. 21:10

Øh - jo... noget af det Big Smile

Jeg må se om jeg kan få mine 302'ere lavet om til 301'ere. Så skulle det vist være ok?

(og så SKAL jeg altså snart have fundet ud af at få google analytics installeret.. eller hvad det nu hedder)

Venlig hilsen Lone

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)