Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg skal bruge en bil!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg skal bruge en bil torsdag d. 2/10 fra kl. 18.00 til 21.30 - jeg betaler statens takst pr. kørt kilometer. Jeg kører pænt og har 20 års erfaring i kørsel i København og omegn, så det er ikke en bonderøv der skal køre din bil :)

Nogen der vil hjælpe mig med det?

Mette

Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 20:27

tja du må da gerne låne min, men den står altså på sydfyn :)

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 20:49

Det er rigtig sødt af dig at reagerer - men du har ret i at det er lidt langt fra Kbh :)

Mette

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 15:39

Hej. Kan du stille nogen form for sikkerhed? Mit firma ville jo ikke have nogen avance på at låne dig bilen til statens takst - så uden profit bør være ensbetydende med UDEN RISIKO.

Jeg har en ford transit anno 2000 stående som jeg normalt ikke bruger så meget i dette tidsrum.

VH Jørgen Olsen

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 15:47

Ja, det har du ret i, det er nok smartere hvis det er en privat bil, så der er både sikkerhed og gevinst ved det.

Mette

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 15:53

Hej Mette.

"Gevinsten" består altså af en spekulation om hvorvidt statens takst er højt sat, ikke sandt? D.v.s. at en kilometer er mindre end 3.47kr værd og at forskellen på den reelle værdi og statens takst dermed udgør avance for udlåneren.

Men hvor kommer sikkerheden ind i billedet?

Vh Jørgen Olsen

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 17:08

Jeg går ud fra, at andre har en forsikring på deres bil, ligesom jeg har. Det betyder at hvis nogen kører ind i mig, så er bilen forsikret. Hvis du tænker på min sikkerhed, så er det jo den risiko man tager hver gang man bevæger sig ud i trafikken.

Og hvis det mod forventning skulle være min skyld at der bliver en skade, så er det jo mig der betaler. Er det overhovedet til debat? Jeg forestiller mig egentlig at loven er sådan. Men jeg tager måske fejl...

Mette

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 17:15

Hej. Loven siger at vi hæfter solidarisk.

Hvis nogen kører ind i dig er der naturligvis ingen problemer - men er du skyld i ulykken er der:

1. Selvrisiko på den almindelige lovpligtige forsikring (normalvis 5.000kr)

2. Evt. selvrisiko på kaskoforsikring og efterføglgende præmieforhøjelse - eller hvis der ikke er kasko: reparation/udskiftning på/af bilen.

Det er sådan ca. hvad der ligger i det.

Du ønsker altså at låne en bil på "gentleman-manér" hvilket indebærer at du selv afholder alle uforudsete udgifter og garanterer dette med dine blå øjne?

Hvor mange km skal du køre og hvor i København ville du foretrække at hente/aflevere bilen?

VH Jørgen Olsen

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 17:27

Hej Jørgen

Jeg er lige blevet henvist til lejetlig.dk - det var bare perfekt. Kr. 275,- pr. døgn med 100km er helt fint, for jeg regner med at køre 75 km - og det er faktisk lidt billigere end statens takst.

Tak for snakken :)

Mette

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)