Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PR eller reklamer? PR sucker hos os..

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 20. Aug 07
Indlæg ialt: 215
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej...

Jeg har desværre ikke links til artiklerne - og vil også helst foretrække at være anonym i diskussionerne på amino - og det er jeg jo ikke, hvis jeg viser artiklerne for selskabet frem. Jeg er her ikke for at reklamere, men for at debatere og håber du har forståelse for det ;)

Med venlig hilsen Kaffedrikkeren. Erfaring med etablering af 4 små virksomheder, heraf to eksport. Er en realistisk kritisk optimist. Oplyser navn ved seriøse henvendelser.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Superfly:

Hvad vil du mene vil gavne en vagtvirksomhed mest, en nystartet vil jeg lige tilføje, PR eller annoncering....

Jeg ville aldrig drømme om at starte en virksomhed uden at kontakte den lokale presse (bredt forstået). Jeg ville skrive en færdig artikel, som kunne bringes i sin fulde længde i de stofhungrende reklamemedier.

Jeg ville nok ikke satse på at annoncere bredt for et vagtfirma - med mindre målgruppen var private i et helt afgrænset geografisk område. Hvis målgruppen er virksomheder, ville jeg droppe al annoncering og arbejde med kold kanvas. Hvis målgruppen er private, ville jeg annoncere i lokale blade - lille men tit. Og så ville jeg fortælle gode historier, hver gang jeg havde fanget én af "the bad guys".

mvh Hans

 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

kaffedrikker:
så jeg vil ikke kalde det langvarige forbrugsgoder, men længe siden vi har talt sammen, så hvor skulle du kunne huske det fra ;) Det koster typisk ca. 500-1000 kr. at komme forbi og få en peeling eller nye negle eller hvad de kære overvejende kvindelige kunder, nu har lyst til den dag.


OK - jeg skal vist have skiftet lidt indre RAM. Jeg huskede det som noget med laser og tatoveringer, men jeg blander dig sikkert sammen med en anden.

Skønhedsydelser i den størrelsesorden, du taler om her, burde kunne afsættes forholdsvis impulsivt. Jeg tror, du skal hedde Dennis Knudsen eller lign., hvis eksperteffekten skal føre til impulskøb i den branche. Du har helt ret i, at det væsentlige på det marked er at adskille sig fra mængden - her kan den lyserøde knallert have større effekt end du aner. Folk, som har læst artiklen, vil tænke "Nåja - dem", når de ser knallerten - som forhåbentlig er prydet med jeres firmanavn?.

mvh Hans

Tilmeldt 20. Aug 07
Indlæg ialt: 215
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Der var også noget med lasere jo ;) - Den lyserøde knallert i lokalbladet gjorde da at nogen kunder kom forbi og sagde de havde set den i lokalbladet. Knallerten var da præget med reklamer hele vejen ;) Synd, det blev stjålet - ikke mindst for medarbejderen, da vi ikke giver hende en ny :( Så vi kommer aldrig til rigtig at høste gevinsten.

Men igen, når man er llle så tror jeg mest på at man skal servere et tilbud fremfor blot at blive nævnt i ny og næ i pressen. Ikke at det skader forretningen - slet ikke, men altså man handler jo selv i mange butikker og forretninger, som man aldrig hører om i pressen, så PR ser jeg bedst som en bonusordning - oven i reklamerne. I andre brancher uden at ane, hvilke det skal være. J

Jeg tænkte umiddelbart bøger, men Ham PR manden vi havde hyret fortalte at han engang havde prøvet at få en forfatter i et dameblad - fik 2 sider - men forfatteren solgte ingen bøger alligevel og var noget sur over det. Det handler selvfølgelig også i høj grad om, hvor appellerende selve produktet/servicen  er. Vi trækker kunder helt fra Jylland og endog en enkelt fra dubai ;), fordi nogen af vores tilbud er unikke. Det kunne vi jo umuligt gøre, uanset hvor meget vi annoncerede eller brugte PR, hvis ikke vores service var relativt unik.

Med venlig hilsen Kaffedrikkeren. Erfaring med etablering af 4 små virksomheder, heraf to eksport. Er en realistisk kritisk optimist. Oplyser navn ved seriøse henvendelser.

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)