Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PR eller reklamer? PR sucker hos os..

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 20. Aug 07
Indlæg ialt: 215
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej..

Jamen, det mystiske er meget simpelt. Salgsargumenterne der virkelig rykker tager de ikke med, så læserne kan ikke rigtig se, hvorfor de skal handle hos os i stedet for et andet sted. Det er jo ikke rocket-science vi beskæftiger os med, så folk kan ikke se forskel på os og de andre, før de ser hele tilbuddet i dets fulde ordlyd. Selv i Frederiksbergbladet, hvor vi også fik en medarbejder med, så skrev de om os, fordi vi havde givet en medarbejder en pink retroknallert som firmaknallert, fordi hun altid kom for sent, men det var så historien. Pænt sagt, så er det branding, men branding er ikke 5 potter pis værd, hvis folk ikke køber bagefter. Magnum Is - hvis I kan huske den helt vilde eksponering den is fik ved introduktonen - var kendt af næste hele befolkningen ifølge en analyse fra CIA (ikke det amerikanske - et dansk mediabureau), men folk stormer jo ikke hen og køber, bare fordi de har hørt om et produkt.

Med venlig hilsen Kaffedrikkeren. Erfaring med etablering af 4 små virksomheder, heraf to eksport. Er en realistisk kritisk optimist. Oplyser navn ved seriøse henvendelser.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

René Gade Mikkelsen - Dribling:

Omvendt har jeg lidt svært ved at følge din meget klare sondring, Christian, mellem PR/Reklame og så markedsføring.

For langt de fleste små og mellemstore virksomheder, vil markedsføringsstrategien jo bygge på netop en kombination af henholdsvis PR og reklame. Begge dele kan ligeledes måles på både brand-building, effektivitet og konvertering. Så ja, korrekt eksekveret markedsføring er svaret - men det indbefatter også PR og reklame.

Alt andet lige er det mere interessant at diskutere strategivalg, hvis vi har et konkret eksempel på bordet.... har vi det? For ellers tror jeg ikke vi kommer længere i denne tråd.

God aften.

Hej Rene

Vi ser noget forskelligt på det - men det er ok, for vi har hvert vores udgangspunkt.

I min verden er alt, hvad man ikke kan måle krone for krone spild af penge.

Der var engang en gammel joke der gik på virksomhedsejeren, der sagde, at han vidste godt, at han spildte halvdelen af hans markedsføringskroner, han vidste baren ikke hvilken halvdel.

Siden er der sket meget - typisk er det ikke kun halvdelen af budgettet mange virksomheder spilder -  men helt op til 80%!!!

Dvs. det er 20% af det man gør, der trækker 80% af omsætningen.

Fordelen er, at vi i dag har værktøjerne til at måle og optimere og fjerne de 80% der ikke genererer indtægter men som koster en masse energi at holde kørende for herimod at kanalisere de sparede penge derhen hvor indtægterne kommer fra for herved at gøre dette område endnu stærkere.

Jeg siger ikke at PR/Reklame/Branding ikke har sin plads, specielt inden for massemarkedsføring (du er faktisk den i din branche, som jeg har den aller største respekt for); men min opskrift er først at udvikle og optimere budskabet online inden vi går offline - både fordi det er her vi kan finde ud af, hvordan "kagen skal skæres"; men også fordi det er langt billigere at teste/markedsføre på denne måde.

-----------------------

Kenneth:

"Pr/pr - reklame/reklame, Pr/reklame, ja det er ikke nemt. Hvor effektiv vil en reklame med billeder af de flotte alarmer overhoved være i fx. et bolig blad?."

Sikkert mange gange mere effektiv.

Jeg skal holde rundbordsmøde hele dagen i morgen; men du skal være velkommen til at sende en pdf med dine flotte alarmer, så vil jeg kigge på den på fredag.

Venlig hilsen,
Christian

 

Tilmeldt 20. Aug 07
Indlæg ialt: 215
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hep..

Vi gør ikke noget galt som sådan, det handler om at vores produkter først er unikke, når man hører om vores garantier m.m.

Med venlig hilsen Kaffedrikkeren. Erfaring med etablering af 4 små virksomheder, heraf to eksport. Er en realistisk kritisk optimist. Oplyser navn ved seriøse henvendelser.

Tilmeldt 20. Aug 07
Indlæg ialt: 215
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans..

Længe siden vi har skrevet sammen sidst og tak for dit indlæg - og nogle fornuftige betragtninger du kommer med. Og er ikke i tvivl om at folk kommer tilbage til dig, fordi de tror du kan hjælpe dem igen igen ;) Vi har vist samme syn på tingene - PR vil typisk ikke kunne hamle op med en reklamekampagne, men man kan vurdere om PR betaler sig relativt i forhold indsatsen målt i kr., da PR arbejde typisk også er betydeligt billigere end markedsføring. Med hensyn til at at der kan være en langtidseffekt som ikke ses dagen efter, så er vi helt enige, men det gælder jo også for fx trykte reklamer, så der er samme vilkår for begge typer af kommunikation. Men kan være du har ret i at avisomtale nok kan give et dybere indtryk generelt.

Vi leverer skønhedsbehandlinger i det for,a, som jeg taler om, og har nogen skønhedslinikker,  så jeg vil ikke kalde det langvarige forbrugsgoder, men længe siden vi har talt sammen, så hvor skulle du kunne huske det fra ;) Det koster typisk ca. 500-1000 kr. at komme forbi og få en peeling eller nye negle eller hvad de kære overvejende kvindelige kunder, nu har lyst til den dag.

Med hensyn til ekspertollen, så er det klart der at jeg havde håbet noget mere. Altså at folk ville tænke - ih, hvor er de kloge at høre op og avisen har nok ikke indkaldt dem som eksperter, fordi de er hvemsomhelst, så dem vil jeg gerne hen og købe hos næste gang. Den effekt udebliver gang på gang. Men du har en pointe i at vinklen allerede er lagt, når journalisten selv tager kontakt - og det er en god pointe at det er nemmere at få dem til at overtage en vinkel, hvis man selv henvender sig.

Med venlig hilsen Kaffedrikkeren. Erfaring med etablering af 4 små virksomheder, heraf to eksport. Er en realistisk kritisk optimist. Oplyser navn ved seriøse henvendelser.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

kaffedrikker:

Vi leverer skønhedsbehandlinger i det for,a, som jeg taler om, og har nogen skønhedslinikker,  så jeg vil ikke kalde det langvarige forbrugsgoder, men længe siden vi har talt sammen, så hvor skulle du kunne huske det fra ;) Det koster typisk ca. 500-1000 kr. at komme forbi og få en peeling eller nye negle eller hvad de kære overvejende kvindelige kunder, nu har lyst til den dag.

 

 Hej Kaffedrikker.

Den ligger da til højrebenet med online markedsføring.

Jeg vil tro, at vi kunne finde ud af en "Kunder på et sølvfad" løsning for dig.

Venlig hilsen,
Christian

 

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

PR-mæssigt ville jeg lægge alle mine æg i den/de kurve hvor mine kunder er....

Og sidenhen supplere med annoncer i samme medier - hvis budgettet er til det.

Branding er en god ting, men kan ikke forventes at give resultat med det samme.

Når der så følges op med annoncer - hvor du jo kan fortælle om alle goderne,
så får kunderne jo en merværdi ud af "mærket" og bliver efterhånden overtalt til
at acceptere/afprøve produktet.

Det hjælper ikke meget med et dobbeltopslag i MetroExpress hvis alle de potentielle kunder
KUN læser Børsen og Berlingeren.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 20. Aug 07
Indlæg ialt: 215
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså prøv dig frem med begge tilgangsvinkler, og lad være med at fyre hele budgettet af på en gang på en strategi, som er fejlslagen. En løs ide til, hvordan man kan gøre det, er få en artikel i et stort blad - se, hvad det giver i salg i det nummer, og så annoncere de næste fire numre i det blad. Så får man et indtryk af, hvad forskellen er. Men man skal lige tage højde for at annoncerne der forhåbentlig også genererer kunder, måske genererer flere kunder end de ellers ville, fordi folk stadig kan huske artiklen. Men hvis der intet spor er af kunder efter en artikel i et stort blad, eller kun få kunder henvender sig  og annoncerne derfra i samme blad giver langt flere, så er det nok annoncering man skal satse på.

Man kan tjekke, hvor kunderne har hørt om en bare ved at spørge dem jo - og så spørge om de også har læst artiklen, hvis de siger de har set annoncen i bladet, så har man endda et sammenligningsgrundlag, hvor man kan se, hvor mange kunder man har som kun har set annoncen eller kun har set artiklen eller begge dele, men det er altid en skønssag til sidst, hvad man tror på virker. Men des mindre man er, des mindre effekt har det at man bliver omtalt i dryp hist og pist, så jeg ville bare gå målrettet efter at give et godt tilbud på en fed måde. Branding i sig selv er sgu forbeholdt de store virksomheder der virkelg kan få effekt at det.

OG så hvis du er i tvivl husk altid hellere annoncere for stort end for småt. Vi købte en annonce på bagsiden i en af trafikaviserne for at blive helt sikre på at blive set, forsiden var en del dyrere, men det største problem var at der kan være flere måneders ventetid på at få en god forsideplacering. Hvis man ikke er helt sikker på at annoncen er blevet set af mange, så aner man jo ikke om det er fordi man har annonceret i det forkerte medie, brugt den forkerte annonce eller bare ikke rigtig er blevet set.

Med venlig hilsen Kaffedrikkeren. Erfaring med etablering af 4 små virksomheder, heraf to eksport. Er en realistisk kritisk optimist. Oplyser navn ved seriøse henvendelser.

Tilmeldt 20. Aug 07
Indlæg ialt: 215
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian..

Der er vist nogle fundamentale begreber, vi forstår helt forskelligt. Pr og reklamer er markedsføring i min verden sammen med alt muligt andet fx at man sætter prisen det rigtige sted -altså et ret bredt begreb. Og jeg tror ikke, jeg har brug for mere effektmåling og optimering end vi allerede gør, da vi spørger samtlige kunder om, hvor de har hørt om os fra og regner på, hvad der kan betale sig at bruge penge på af medier.

Med venlig hilsen Kaffedrikkeren. Erfaring med etablering af 4 små virksomheder, heraf to eksport. Er en realistisk kritisk optimist. Oplyser navn ved seriøse henvendelser.

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er uhyre vigtigt at få defineret din kundegruppe, eller få analyseret hvem der nu er kunder i butikken.

Som du er inde på kan du enten få assistenterne til at spørge,
men endnu bedre er at få dem til at udfylde nogle forud-definerede skemaer,
eventuelt kan man lokke med et skønhedsprodukt, eller rabat eller hvad ved jeg.

Så har du et fint billede af hvem kunderne er, og kan tilpasse kampagner efter det.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 20. Aug 07
Indlæg ialt: 215
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Chrstian..

 

Jeg er helt sikker på du godt kunne finde en løsning til os, men da jeg selv optimerer og skriver reklamerne på vores googlekampagner og vi har vores egen kontaktperson hos google i dublin  der flyver ind til os en gang i mellem for lige at få en sludder, så føler jeg mig allerede godt dækket ind - så ellers tak, en det har jeg fuldstændig styr på ;)

 

 

Med venlig hilsen Kaffedrikkeren. Erfaring med etablering af 4 små virksomheder, heraf to eksport. Er en realistisk kritisk optimist. Oplyser navn ved seriøse henvendelser.

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)