Hej.. Jamen, det mystiske er meget simpelt. Salgsargumenterne der virkelig rykker tager de ikke med, så læserne kan ikke rigtig se, hvorfor de skal handle hos os i stedet for et andet sted. Det er jo ikke rocket-science vi beskæftiger os med, så folk kan ikke se forskel på os og de andre, før de ser hele tilbuddet i dets fulde ordlyd. Selv i Frederiksbergbladet, hvor vi også fik en medarbejder med, så skrev de om os, fordi vi havde givet en medarbejder en pink retroknallert som firmaknallert, fordi hun altid kom for sent, men det var så historien. Pænt sagt, så er det branding, men branding er ikke 5 potter pis værd, hvis folk ikke køber bagefter. Magnum Is - hvis I kan huske den helt vilde eksponering den is fik ved introduktonen - var kendt af næste hele befolkningen ifølge en analyse fra CIA (ikke det amerikanske - et dansk mediabureau), men folk stormer jo ikke hen og køber, bare fordi de har hørt om et produkt. |
René Gade Mikkelsen - Dribling:Omvendt har jeg lidt svært ved at følge din meget klare sondring, Christian, mellem PR/Reklame og så markedsføring.
For langt de fleste små og mellemstore virksomheder, vil markedsføringsstrategien jo bygge på netop en kombination af henholdsvis PR og reklame. Begge dele kan ligeledes måles på både brand-building, effektivitet og konvertering. Så ja, korrekt eksekveret markedsføring er svaret - men det indbefatter også PR og reklame.
Alt andet lige er det mere interessant at diskutere strategivalg, hvis vi har et konkret eksempel på bordet.... har vi det? For ellers tror jeg ikke vi kommer længere i denne tråd.
God aften.
Hej Rene
Vi ser noget forskelligt på det - men det er ok, for vi har hvert vores udgangspunkt.
I min verden er alt, hvad man ikke kan måle krone for krone spild af penge.
Der var engang en gammel joke der gik på virksomhedsejeren, der sagde, at han vidste godt, at han spildte halvdelen af hans markedsføringskroner, han vidste baren ikke hvilken halvdel.
Siden er der sket meget - typisk er det ikke kun halvdelen af budgettet mange virksomheder spilder - men helt op til 80%!!!
Dvs. det er 20% af det man gør, der trækker 80% af omsætningen.
Fordelen er, at vi i dag har værktøjerne til at måle og optimere og fjerne de 80% der ikke genererer indtægter men som koster en masse energi at holde kørende for herimod at kanalisere de sparede penge derhen hvor indtægterne kommer fra for herved at gøre dette område endnu stærkere.
Jeg siger ikke at PR/Reklame/Branding ikke har sin plads, specielt inden for massemarkedsføring (du er faktisk den i din branche, som jeg har den aller største respekt for); men min opskrift er først at udvikle og optimere budskabet online inden vi går offline - både fordi det er her vi kan finde ud af, hvordan "kagen skal skæres"; men også fordi det er langt billigere at teste/markedsføre på denne måde.
-----------------------
Kenneth:
"Pr/pr - reklame/reklame, Pr/reklame, ja det er ikke nemt. Hvor effektiv vil en reklame med billeder af de flotte alarmer overhoved være i fx. et bolig blad?."
Sikkert mange gange mere effektiv.
Jeg skal holde rundbordsmøde hele dagen i morgen; men du skal være velkommen til at sende en pdf med dine flotte alarmer, så vil jeg kigge på den på fredag.
Venlig hilsen,
Christian