Jeg har et website, der indeholder noget content på dansk. Jeg ønsker at oversætte dette content til engelsk. Brugeren vælger sprog og vha. en cookie holder jeg styr på om denne bruger ønsker dansk eller engelsk, dvs. URL er den samme uanset brugerens valg af sprog. Problemet er at mitdomæne.dk/default.php nu reelt kan antage 2 forskellige slags content afh. brugerens valg, selvom URL'en er den samme. Hvis jeg vil have Adsense på mit domæne, så bliver det noget rod, da Adsense ikke kan adskille indholdet. URL'erne er jo ens, men det er indholdet ikke. Hvad er den korrekte løsning? At lave 2 URL's : mitdomæne.dk/da/ og mitdomæne.dk/en/ ?? Hvis jeg gør dette, så kan Adsense se forskel, men samtidig får jeg jo dobbelt så mange URL's og dermed halveret min linkjuice. Hvordan ville I tackle ovenstående? |
At alve 2 URLS er klart det bedste forslag! Der er jo også det problem, at du kun vil ranke på den engelske side, hvis du har 2 typer indhold på en URL, da Googlebot naturligvis vil blive tolket som en amerikansk besøgende (med mindre du cloaker den og det kan ikke anbefales på samme domæne)...
Lad vær med at tænke på linkjuice. Tænk mere på trust og værdien på et domæne. Her hører linkjuice naturligvis under, men Google kan faktisk godt finde på at vurdere en side højere fordi der er flere sider (og dermed præsenterer meget (nyttig) indhold for brugerne). Og du skal også tænke på, at du får to sider hvor linkværdien deles op, men hver af disse sider linker jo også til hinanden, så HELT tabt går det jo ikke. Overordnet set vurderer jeg to URL'er til to sider som den bedste løsning