OK, imorgen vil jeg skrive alle mine stærke og svage sider ned. Og hvad jeg finder interessant at handle med :)
Men igen, ingen HHX, ville det være et problem? Eller kan der findes kurser? Plejer folk at lave sine egne hjemmesider? eller for de proffer til det, og nu vil jeg stoppe med at drukne folk i spørgsmål :D
Men igen, ingen HHX, ville det være et problem? Eller kan der findes kurser? Plejer folk at lave sine egne hjemmesider? eller for de proffer til det, og nu vil jeg stoppe med at drukne folk i spørgsmål :D
Det kommer utroligt meget an på dig selv og hvor dine evner ligger
En uddannelse behøver bestemt ikke være afgørende for at du kan få en hjemmeside op at stå, det meste handler om at kende sin målgruppe rigtig godt og derefter give dem det de mangler
Det kan klart være en fordel at få en mere professionel hjemmeside stablet på benene, men den kan ikke redde siden hvis ikke der er relevant indhold som brugerne efterspørger. Så indhold først og derefter kan du begynde at spare op til en mere proffesionel løsning. I dag kan du ofte også få en masse gode muligheder så du "bare" skal have fat i brugerne og ikke mindst få dem til at bruge siden jævnligt
Held og lykke med udforskelsen af dig selv når du skal finde de gode og knap så gode sider. Måske bliver du overrasket undervejs
Du kan læse dig til det meste. Det er selvfølgelig et plus at have en uddannelse, men kan du afsætte nogle timer til selvstudie er du godt på vej!
Når det kommer til at få lavet en hjemmeside er der utrolig mange muligheder.
Du kan jo f.eks. få lavet et CMS system, så kan du selv redigere de forskellige undersider.
Som Birgit så fint siger, så er det altså indholdet der har mest at sige, men et godt design er også utrolig vigtigt. Der har været undersøgelser, hvilket konkludere at vi efter 2-3 sekunder allerede har dannet os en mening om firmaet - kun ved at se på deres hjemmesides design.
Smut ind på Startvaekst.dk - de har nogle rigtig gode værktøjer. Prøv bl.a. Min forretningsplan, den giver god information, og stiller nogle kritiske spørgsmål til dig, og dit fremtidige firma.
Jeg er selv uddannet system udvikler, og jeg har brugt mange år på at lære at lave korrekte systemer. Knoklet igennem med arkitektur og design. Den vigtigste ting jeg har lært i årenes løb er følgende "Fuck alt det smarte. Det er funktionalitet som gælder." Den store forkromede tekniske løsning er måske smart, genbrugelig og skalérbar, men who cares. Et site laves som regel 1 gang, og det er det. Resten er bugfixes + lidt nyudvikling. Det som er vigtigt er at dit site er funktionelt, og at det sælger. + Ideer off course.
Du skal ikke bekymre dig om din HTX. Jeg siger TILLYKKE med at du er droppet ud. Nu kan du fokusere på det som er vigtigt. Nemlig at drive forretning. En uddannelse er vigtig hvis du skal arbejde for andre. Hvis andre skal arbejde for dig er det ligegyldigt.
Det kræver en uddannelse og tilladelse at være praktiserende tandlæge. Det kræver INGEN uddannelse at drive en tandlægeklinik ;)