Hejsa Lidt baggrund: Jeg har netop registreret en enkeltmandsvirksomhed. Jeg er egentlig fastansat (pr. 1/9 08) som proceskonsulent i en dansk it-virksomhed. Jeg har arbejdet som konsulent og underviser inden for procesmetoder og projektledelse i de sidste 5 år i et mindre konsulenthus. Som en del af min nye ansættelse har jeg fået mulighed for at fortsætte lidt med undervisningen - dog ikke i regi af mit nye arbejde. Jeg har fået lov at levere 5-6 kurser årligt. Jeg har nu lavet en aftale (endnu ikke underskrevet) med en kursusudbyder, som jeg tidligere har samarbejdet med. Nu kommer så spørgsmålet: Jeg er i tvivl om, hvor meget rådgivning og hjælp, jeg har behov for - og hvad den slags koster. Jeg aner INTET om regnskab og bogføring, og herunder, hvad der kan trækkes fra etc. Jeg kommer formentligt ikke til at sende mere end 5-6 faktura'er om året. Jeg får lidt opstartsudgifter til en bærbar PC og lidt software (som også skal bruges privat) og løbende udgifter til kørsel og forplejning, samt evt, en smule repræsentation og deltagelse i kurser / konferencer. Altså alt i alt ikke det store at holde styr på. Jeg overvejer at tage fat i en revisor?? Samt endvidere at få lidt hjælp til at holde løbende styr på de få udgifter og indtægter - men hvad pokker kommer sådan noget til at koste? Pft. Steen |
Hej!
Vi kan da nok hjælpe dig.
Send en mail til os med nærmere oplysninger, så afgiver vi gerne et tilbud.