Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyopstartet virksomhed - tvivl om behovet for hjælp

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Sep 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Lidt baggrund: Jeg har netop registreret en enkeltmandsvirksomhed. Jeg er egentlig fastansat (pr. 1/9 08) som proceskonsulent i en dansk it-virksomhed. Jeg har arbejdet som konsulent og underviser inden for procesmetoder og projektledelse i de sidste 5 år i et mindre konsulenthus. Som en del af min nye ansættelse har jeg fået mulighed for at fortsætte lidt med undervisningen - dog ikke i regi af mit nye arbejde. Jeg har fået lov at levere 5-6 kurser årligt. Jeg har nu lavet en aftale (endnu ikke underskrevet) med en kursusudbyder, som jeg tidligere har samarbejdet med.

Nu kommer så spørgsmålet: Jeg er i tvivl om, hvor meget rådgivning og hjælp, jeg har behov for - og hvad den slags koster. Jeg aner INTET om regnskab og bogføring, og herunder, hvad der kan trækkes fra etc. Jeg kommer formentligt ikke til at sende mere end 5-6 faktura'er om året. Jeg får lidt opstartsudgifter til en bærbar PC og lidt software (som også skal bruges privat) og løbende udgifter til kørsel og forplejning, samt evt, en smule repræsentation og deltagelse i kurser / konferencer. Altså alt i alt ikke det store at holde styr på. Jeg overvejer at tage fat i en revisor?? Samt endvidere at få lidt hjælp til at holde løbende styr på de få udgifter og indtægter - men hvad pokker kommer sådan noget til at koste?

Pft.

Steen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:26

Hej!

Vi kan da nok hjælpe dig.

Send en mail til os med nærmere oplysninger, så afgiver vi gerne et tilbud.

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 21:11

Jeg er ikke i tvivl om at Peter kan hjælpe dig. Jeg kender ikke Peters priser, men generelt er der jo en masse bureauer, der varetager bogføring og lignende - dog uden at være registreret (eller statsaut.) revisor. De udfører som regel arbejde på timebetaling, der ligger på et prismæssigt i den lavere ende af prisskalaen. De kan findes ved søgning på nettet (og hvis det skal være på den gamle søgemåde) kan de også findes i fagtelefonbogen). Jeg synes altid det er praktisk at man undersøger priser og kvalitet flere steder - ikke kun i starten men som en periodisk aktivitet, for at få det bedste hele tiden.

God fornøjelse med din virksomhed.

Hilsen Jakob

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:14

Hej Jakob!

Jamen der er da sikkert sund politik.

Dog skal man passe på med at skifte for ofte, idet for mange kokke...........!

Har fornylig haft fat i nogle regnskaber, hvor der i løbet af 12 måneder har været op til

4 bogføringsbureauer i blandet, og på 3 forskellige regnskabssystemer.

Regnskaberne blev udarbejdet, dog med forbehold i påtegningen.

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 22:44

Hej Peter.

Det er tåbeligt at skifte så meget. Det lyder som om at der måske mere ligger et problem hos kunden end hos bogf.bureauerne (ellers har det været en pokkers uheldig kunde). Jeg tror dog også meget på at det handler om at have tillid til sine samarbejdspartnere men der ligger også meget vane i at blive i den samme gænge. Jeg har selv erfaret flere gange, at det godt kan svare sig at se på om man også får et ordentligt produkt til en ordentlig pris. Selvfølgelig skal indsatsen stå mål med resultatet. Jeg tror ikke bare på at sikkert er en sund politik - jeg er sikker på at det er en sund politik. Det holder også ens samarbejdspartnere vågne (jeg kender det også, når jeg selv står som den, der skal sælge mine ydelser) Wink

Personligt kikker jeg på mine ting en gang årligt. Jeg kikkede eks. i fredags på mine forsikringer som jeg for et par år siden tegnede i et forsikringsselskab, for det var de hurtigste til at reagere. Jeg sparede omkring 52% for den samme forsikring ved at foretage 2 telefonopkald. Og det blev en ganske fornuftig timeløn.

Min kommentar var ikke møntet på dig personligt. Jeg håber da også, at Steen kontakter dig for at høre hvordan du kan hjælpe. Selvom det ikke skal gå hen helt rørstrømsk, så synes jeg at det er flot at du bruger så meget tid og stiller din ekspertice til rådighed som du gør - og håber da også på at du får noget ud af det i den anden ende.

Hilsen Jakob

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:26

Hej!

Nej...fint nok Jakob, forstår dit budskab.

Ja...Steen har kontaktet mig...og jeg får da også en del ud af Amino.

Fra næstved
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 363
Fra  sensolin gulvmontering Skrevet kl. 23:39

hvis du ikke har mere ville det være spild af penge at lade en revisor lave det, ved ikke hvad det ville koste for dig, men jeg giver 22000kr om året

der er flere der giver kurser i regnskabføring, der er pengene meget bedre givet ud.

logikken er simbelt nok, dine indtægter skal du betale moms af

dine udgifter kan du TRÆKKE moms fra

differancen mellem dem er det du skal betale eller have tilbage

du kan som grundregel trække de udgifter fra du har til din virksomheds opstart og drift, deri kørsel , forplejning, overnatning

dog er der hvis nogle regler for hvor langt hjemme fra du skal være.

Tilmeldt 10. Jun 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 05:22

Hej

Jeg kan også hjælpe dig til en rimelig pris.

jeg har haft selvstændig virksomhed i 5 år inden for vvs branchen og er netop i gang med at tage et diplom kursus for bogholder

hos http://regnskabsskolen.dk/ .

send en mail til regnskab@dimaya.dk

venlig hilsen

Jørgen

http://dimaya.dk

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 23:16

Du kan også gå på biblioteket og låne en bog om emnet - helt seriøst - også få et bogføringsprogram af de gængse og få sat en kontoplan op. det kan betale sig at tale med en fornuftig iværksætterminded fyr om det, fx. Peter, eller andre. herefter bør du kunne klare den enkle bogføring og få hjælp til selvangivelsen. timepriser for ikke revisorer bør ligge mellem 270 - 375 + m for bogføring. du bør ikke betale mere end 4 - 6000 årligt for dit niveau.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)