Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

16 år - Store drømme - Realistisk?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tjah... De idéer er nok ikke så realistiske igen, tjo de kunne godt blive ført ud i livet, og give et mindre overskud, men så heller ikke mere.

Men pt kan jeg heller ikke udfører de støre drømme som; Kontor-Kompleks som jeg ville leje ud. En butikskæde eller mit eget blad med fokus på handel eller sport.

Så hvad kan jeg egentlig lave som 16 årig?

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 00:19

Først og fremmest er der intet i vejen med hverken kontor-hotel eller et blad. Du kunne jo dele et kontor med nogle andre unge iværksættere et sted i nærheden af dig, så kan I sidde der og udveksle erfaringer og idéer. Nok ikke noget, der giver det store overskud, men muligheden for at sparre med ligesindede er uvudérlig.
Mht. bladet: Vi har nogle gutter herindefra, der har stiftet bladet Young Inc., der f.eks. udgives på diverse uddannelsesinstitutioner i Danmark, og det fungerer vist ret godt, så hvis du går sammen med nogle andre, bør der heller ikke være nogle problemer her.

Mange unge iværksættere - inklusiv jeg selv - arbejder på den ene eller anden måde med IT på en måde, så de kan få det til at passe ind i f.eks. uddannelse ved siden af. Ellers er der den klassiske med at lade sig hyre som service-folk indenfor rengøring, græsslåning, opvask, servering osv., men hvis det ikke er det, man vil, så har man et problem.

Der er forskellige hæmninger som ung iværksætter. Det er f.eks. desværre de færreste, der ønsker at handle B2B med helt unge mennesker - uanset kvalifikationer. Desuden har man som ung ikke den erfaring og viden, der skal til. Dernæst kan mange kun være det halvhjertet pga. en eventuel uddannelse, men voksne iværksættere har også fuldtidsjob ved siden af. Hvis du har en idé, der kræver finansiering, så kan du heller ikke optage et lån og der er en masse juridiske forhold, der gør sig gældende.

Men tilbage til dig: Det vigtigste er, at du ikke bare bliver iværksætter for at blive iværksætter. Hvis du enten kun gør det halvhjertet eller ikke har en gennemtænkt idé, risikerer du at støde på grund i fremtiden. Desuden skal du lave noget indenfor et felt, hvor du har viden eller også skal du tilegne dig den nødvendige viden, inden du springer ud. Til sidst skal du brænde for det i både med- og modgang, da det er altafgørende for succes - både økonomisk, men også åndelig. Smile

Tilmeldt 16. Sep 08
Skrevet kl. 11:23

Hej Martin. Nu var min tanke sådan set at bygge et kontor "hus" ved 3-kants området og så leje hvert kontor ud... Sådan rundt regnet har jeg en håndtegnet skitse og på den er der ca plads til 25-30 pladser, og en udvikling af den skulle være at der var mulighed for en lagerbygning bagved, sådan at man kunne feks have en webshop der Smile

Et blad; Tjah... Jeg havde jo tænkt på enten at det skulle handle om Detail&handel osv... Eller Sport, og helst gerne med håndbold som er min farvorit sportsgren og som jeg går meget op i. Men hvordan jeg starter sådan et op, med annoncer, artikler og AFSÆTNING! Og muligvis nogle ansatte fritidsjournalister ved jeg endnu ikke hvordan man får det til at løbe rundt.

B2B; Det er sådan set det jeg brænder 110% for, altså at sælge noget og så følge op på kvalliteten og viderudvikle handelsvirksomheder mm. (altså i fremtiden Smile )

Og jo det er jo det at man kun er 16, derfor er der nok mange der vil fravælge en i alle brancher...

Mht IT; Tjah, så er jeg ikke lige sådan en som vil lave hjemmesider mm i min fritid, altså helt klart NEJ! til den branche Big Smile

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 23:55

Hej Winther,

Jeg har ikke læst alle ovenstående indlæg, men vil bare sige: Selvfølgelig er det realistisk. Alt er realistisk(som udgangspunkt - Når vi finder ud af, at vejen er forkert, ændrer vi kurs).

Selv startede jeg som 17 årig og har været en del af et par projekter. Blandt andet var jeg involveret i YoungInc, som er omtalt ovenover. Der desværre er gået lidt i stå nu.

Fortæl os hvad det ender ud med:-)

Tilmeldt 16. Sep 08
Skrevet kl. 22:07

Hej Nikolaj.

Når jeg en gang har fundet ud af hvor min fokus skal ligge i hvilket projekt, så bare kig efter inde på min blog. Der vil sikkert komme mange indlæg omkring det valgte projekt.

Winther.

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 22:14

Winther.dk:

Et blad; Tjah... Jeg havde jo tænkt på enten at det skulle handle om Detail&handel osv... Eller Sport, og helst gerne med håndbold som er min farvorit sportsgren og som jeg går meget op i. Men hvordan jeg starter sådan et op, med annoncer, artikler og AFSÆTNING! Og muligvis nogle ansatte fritidsjournalister ved jeg endnu ikke hvordan man får det til at løbe rundt.

Hejsa

Har du overvejet at starte en side op omkring sport - måske starte med håndbold som du brænder for? (tjek lige "kollegaerne" indenfor samme område, for aner ikke hvad der allerede findes på markedet)

Det er altid nemmere at starte noget nyt op når man brænder for projektet og ikke mindst også lettere at kæmpe videre for projektet når udfordringerne begynder at melde sig.

Du kan jo altid overføre dine erfaringer mm til et blad senere i fremtiden, det ene udelukker ikke det andet Big Smile

Jeg glæder mig til at læse din blog og se hvad du finder på at starte op med

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:57

Hej  Winter

- Jeg er selv 16 år pt. og har gang i diverse projekter. Jeg har været sammen med en flok andre unge 18+, fået en festival op og stå og andre ting.

Lige nu har jeg gang i grafikkens verden, hvor jeg laver webdesigns osv. Jeg har en del hjemmesider som skal op og stå iden for en kortere periode. Jeg kender flere under 18, som sælger diverse fashion ting og sager.

Det er bare med at klø på og få lidt viden om emnet.

Tilmeldt 16. Sep 08
Skrevet kl. 16:19

Birgit; En side kunne selvfølgelig også være interessant, men mener du bare en nyhedsside? For hvor skal jeg så få mine nyheder fra ?

Så der er også mange uafklarede spørgsmål omkring den ting.

Klaus; Dejligt at vide at der er flere på samme alder og lige så gode idéer Big Smile

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 18:08

Winther.dk:

Birgit; En side kunne selvfølgelig også være interessant, men mener du bare en nyhedsside? For hvor skal jeg så få mine nyheder fra ?

Så der er også mange uafklarede spørgsmål omkring den ting.

Hej Winther

Nu kommer det jo rigtig meget an på hvordan du har det med at skrive, for hvis det ikke er din stærke side i forhold til f.eks. at skrive unikke artikler og "omformulere" div. nyheder - så duer det ikke. I stedet bør du alliere dig med en eller flere som faktisk har de egenskaber.

Du må ikke gå ind nogen steder og bare kopiere nyheder og billeder, men du må gerne læse dem og omformulere dem med egne ord og derefter angive kilden til hvor du har fundet nyheden.

Du kan jo tænke lidt yderligere over det Big Smile

Lav en brainstorming over ideen, research hvad der allerede findes af sider der handler om sport, og hvordan de gør det og dernæst tag stilling til om du mener at du kan gøre det mindst lige så godt eller gerne bedre end dine "kollegaer". Og vær forberedt på at det er hårdt og tidskrævende arbejde - succesen kommer ikke fra den ene dag til den anden og indtægterne formentlig heller ikke.

Jeg har selv startet www.Min-mave.dk op fra bunden af og i dag hører den vist til en af de største sider på markedet ud fra emnet graviditet, fødsel og børn. Det har været sjovt men dælme også frustrerende i forhold til at finde på ideer mm om hvordan jeg fik taget det næste skridt. Jeg har skrevet en del om mine udfordringer på min blog  http://www.amino.dk/blogs/min-mave/default.aspx men nu håber jeg der er ved at komme lys for enden af tunnelen og at jeg snart kan komme videre med alle mine gode (synes jeg da selv) ideer til siden. 

Tilmeldt 16. Sep 08
Skrevet kl. 21:54

Hej Birgit.

Jeg er ikke så god til at spotte nyheder mm, så derfor ville det være nemmere for mig at skrive artikler udfra en nyhed.

Så derfor ligger det at starte et magasin/blad lige til højrebenet. Men nu ville jeg så også udlicitere en del af mine artikler. lay-out mm ud til freelancere og andre med kriller i maven for at skrive om det emne det bliver.

Men skal jo så også få mine artikler's bund fra et eller andet sted, så det at kopiere fra Handelsbladet eller DR1 mfl holder ikke nej Big Smile

Så det at du bringer "en side" op, det åbner jo helt nye områder, men stadigvæk stiller jeg mig selv det spørgsmål; Kan det give overskud? For det er noget som jeg priotere højt, ved siden af at det skal være sjovt.

Så hvordan jeg får startet sådan noget det er jeg helt lost på Smile

Men takker for inputttet Big Smile

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)