Du har ret, de tjener penge ved at der kommer nye, men synes lige det er vigtigt at lægge vægt på at det altså er minimalt hvad de tjener på at folk bare lige kommer med ind. For bagmændende er der også meget bedre forretning i hvis de nye kommer til at tjene penge og får gjort noget ved det. Den store fortjenste kommer når man kontinuerligt har et varesalg under sig. Så bliver der omsat for x antal $ om måneden som man så får provision af. Ikke ved at få nye forhandlere. Ellers ville forretningen også være ulovlig. Derfor er jeg uenig i din påstand om at det er umoralsk. Når man går ud og prøver på at sælge denne forretning til mennesker, så er det selvfølgelig for at kunne tjene penge til sig selv. Men det er altså også en rigtig stor mulighed for de personer man kontakter. Og jeg gør selv altid opmærskom på at jeg ikke synes de skal skrive sig op med mindre de vil gøre noget ved det! For de 100kr jeg tjener på at skrive dem op, det får jeg jo ingenting ud af. Dem må de faktis gerne få i rabat fra min side hvis de skriver sig op og gør en indsats. MLM er en langsigtet investering, så er man ikke til den slags, så skal man lade være med at bruge tid på det. Bruger man 1time om dagen på den rigtige måde, så kan næsten alle nå langt med MLM(på lang sigt). Du snakker også om at det kun er et fåtal som får noget ud af forretningen, der bliver jeg også lige nød til at knytte en kommentar. Og når jeg snakker om succes så kan det være alt lige fra 500kr mere om måneden til 10.000kr mere om måneden. |
Lasse Møss Nielsen:Du har ret, de tjener penge ved at der kommer nye, men synes lige det er vigtigt at lægge vægt på at det altså er minimalt hvad de tjener på at folk bare lige kommer med ind.
Njaaarrh.... Da en af mine venner meldte sig til Herbalife, så var det altså ikke småting, han skulle anskaffe sig af varelager! Nu kender jeg jo ikke de andre koncepter, men jeg ville ikke bliver overrasket, hvis man også her skulle investere lidt..
Lasse Møss Nielsen:For bagmændende er der også meget bedre forretning i hvis de nye kommer til at tjene penge og får gjort noget ved det.
Det er som regel sådan at det kun er den person som 'rekrutere' en ny der får en bonus for det, og det er måske kun 20$ el deromkring. Derudover kommer der selvfølgelig også et lille salg af varer, men det som de personer tjener på det er minimalt.
Det ved du meget mere om end mig. Men det ser ud til, at uanset om de får succes med det eller ej, så er det en god forretning for bagmændene. Det er jo også derfor, at MLM er et fantastisk godt koncept. Man behøver ikke engang have et produkt - man opfinder bare et eller andet urtemedicin.
Der er jo ikke en finger at sætte på konceptet i teorien. Og selv om de fleste forhandlere aldrig sælger noget, er det jo teoretisk set ikke bagmændenes skyld. Det, som jeg mener, er umoralsk, er i virkeligheden de metoder, hvorved man rekrutterer folk. Gylde løfter, sekteriske hvervemøder med gruppepres og måske endda trusler, er jo metoder, man kommer i tanke om. (Og NEJ, jeg siger ikke, at DIT firma bruger disse metoder. Bare at det er der nok er nogen, der gør).
Så jeg er helt enig med alt, hvad du siger i dit indlæg, men det modsiger jo heller ikke mine påstande.