Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wellstar har i hørt om det og hvad mener i om det?

Side 9 ud af 23 (224 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 49
Fra  Poker Tours Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

patrickb:
Præcis! Og det smarte for bagmændene er, at de tjener penge uanset om de folk, der kommer med, laver noget eller ej, for de skal jo liiige have et basis-varelager, og det skal de naturligvis købe af egen lomme. Og produkterne er jo ikke ligefrem billige. Det er dette, der er hovedforretningen for bagmændene bag et MLM-koncept - IKKE selve salget af produktet til ikke-forhandlere!.

Du har ret, de tjener penge ved at der kommer nye, men synes lige det er vigtigt at lægge vægt på at det altså er minimalt hvad de tjener på at folk bare lige kommer med ind. For bagmændende er der også meget bedre forretning i hvis de nye kommer til at tjene penge og får gjort noget ved det.
Det er som regel sådan at det kun er den person som 'rekrutere' en ny der får en bonus for det, og det er måske kun 20$ el deromkring. Derudover kommer der selvfølgelig også et lille salg af varer, men det som de personer tjener på det er minimalt.
Derfor er der ikke nogen ide i at snyde folk til at komme med. Så er det 100gange bedre at fokusere på at træne de folk om som man har fået skrevet op og de personer som de skriver op osv.

Den store fortjenste kommer når man kontinuerligt har et varesalg under sig. Så bliver der omsat for x antal $ om måneden som man så får provision af. Ikke ved at få nye forhandlere. Ellers ville forretningen også være ulovlig.

Derfor er jeg uenig i din påstand om at det er umoralsk. Når man går ud og prøver på at sælge denne forretning til mennesker, så er det selvfølgelig for at kunne tjene penge til sig selv. Men det er altså også en rigtig stor mulighed for de personer man kontakter. Og jeg gør selv altid opmærskom på at jeg ikke synes de skal skrive sig op med mindre de vil gøre noget ved det! For de 100kr jeg tjener på at skrive dem op, det får jeg jo ingenting ud af. Dem må de faktis gerne få i rabat fra min side hvis de skriver sig op og gør en indsats.

MLM er en langsigtet investering, så er man ikke til den slags, så skal man lade være med at bruge tid på det.

Bruger man 1time om dagen på den rigtige måde, så kan næsten alle nå langt med MLM(på lang sigt).

Du snakker også om at det kun er et fåtal som får noget ud af forretningen, der bliver jeg også lige nød til at knytte en kommentar.
Det er et fåtal som kommer til at tjene sindsygt mange penge på hver MLM system. Så er der lidt flere som kommer til at tjene godt, lidt flere som kommer til at tjene okay, lidt flere som kommer til fornuftigt, så er der rigtig mange som kommer til at tjene en smule ekstra hver månede og så er der faldgruppen som fik smidt penge efter det, men ikke gjort noget ved det. - Og her vil jeg lige pointere igen, at det hjælper ikke noget at gøre noget i en månede. Det er en langtidsinvestering og jo mere tid man bruger rigtigt på det jo større chance er der for at få succes.

Og når jeg snakker om succes så kan det være alt lige fra 500kr mere om måneden til 10.000kr mere om måneden.
Selvom man måske bruger 30 timer på en månded på at få 500kr fortjeneste, hvis man så har gjort det rigtigt så får man altså også 500kr måneden efter ved 0 timers arbejde og endda måske mere hvis personerne under en har fået gang i flere medlemmer. Og så skulle snebolden jo gerne trille stille og roligt ned af bakken og bygge sig større og større. Jo mere man selv skubber jo hurtigere triller den.

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 15:38

Lasse Møss Nielsen:

Du har ret, de tjener penge ved at der kommer nye, men synes lige det er vigtigt at lægge vægt på at det altså er minimalt hvad de tjener på at folk bare lige kommer med ind.

Njaaarrh.... Da en af mine venner meldte sig til Herbalife, så var det altså ikke småting, han skulle anskaffe sig af varelager! Nu kender jeg jo ikke de andre koncepter, men jeg ville ikke bliver overrasket, hvis man også her skulle investere lidt..

Lasse Møss Nielsen:

For bagmændende er der også meget bedre forretning i hvis de nye kommer til at tjene penge og får gjort noget ved det.
Det er som regel sådan at det kun er den person som 'rekrutere' en ny der får en bonus for det, og det er måske kun 20$ el deromkring. Derudover kommer der selvfølgelig også et lille salg af varer, men det som de personer tjener på det er minimalt.

Det ved du meget mere om end mig. Men det ser ud til, at uanset om de får succes med det eller ej, så er det en god forretning for bagmændene. Det er jo også derfor, at MLM er et fantastisk godt koncept. Man behøver ikke engang have et produkt - man opfinder bare et eller andet urtemedicin. Smile

Der er jo ikke en finger at sætte på konceptet i teorien. Og selv om de fleste forhandlere aldrig sælger noget, er det jo teoretisk set ikke bagmændenes skyld. Det, som jeg mener, er umoralsk, er i virkeligheden de metoder, hvorved man rekrutterer folk. Gylde løfter, sekteriske hvervemøder med gruppepres og måske endda trusler, er jo metoder, man kommer i tanke om. (Og NEJ, jeg siger ikke, at DIT firma bruger disse metoder. Bare at det er der nok er nogen, der gør).

Så jeg er helt enig med alt, hvad du siger i dit indlæg, men det modsiger jo heller ikke mine påstande.

Fra Herning
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 49
Fra  Poker Tours Skrevet kl. 17:34

Ja det første selskab jeg var med i der gav jeg også over 2000 for at komme med. Og det er en rigtig dyr indgangspris, hvilket os gør det svært at beslutte sig om man gider risikere det. Selvom man får produkter for de 2000kr så kan langt de fleste godt ha brugt dem på noget andet, for nu er de produkter som MLM selskaber sælger ikke ligefrem et "must have", men der var bonusen til ham der fik mig med 250kr, så det er heller ikke noget vildt og det er et engangsbeløb.
Det var også en af de grunde til at jeg skiftede til Monavie, her var det kun 270kr det kostede at få en position. Her får man så 20$ i bonus når man har tilføjet de første to, og derefter er der så bonus når de to selv har tilføjet 2, altså et incitament til mig om at hjælpe mine medlemmer endnu mere.

Men enig man skal ikke lokke folk med guld og grønne skove. Dog vil jeg også sige at hvis folk tror på at man bliver millionær bare ved at skrive sig op, så er de også ret så naive.

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 18:57

Jeg er helt enig!

Fra holbæk
Tilmeldt 16. Sep 06
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 01:16

hej

læser at du gav 270 for at være i monavie, super billigt, men har du regnet på

hvad du skal tage hjem for at være bonus berettiget, når i kan få varende eller

hvad 2 voksende og 2 børn skal gi pr mdr, hvis de skal drikke den anbefalede mængde

sikkert en super juice produkt, men mener du du burde vel have regnet på det eller ?

mvh Karsten

og held og lykke

Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 09:04

Goddag Annika!

En sidste kommentar! Omkring godkendelse så findes der i Danmark ikke nogen godkendelse af kosttilskud, så det kan ikke lade sig gøre at indsende en godkendelse. Vi har en anmeldelsespligt i Danmark, og det er noget helt andet.

Og man må ikke markedsføre produkter, som ikke er anmeldt. Det er set før, at firmaer lancerer som Not For Resale eller demoer ikke til videresalg, men det kan kun lade sig gøre, hvis man flyver under radaren. Produkter som ikke er anmeldt må ikke markedsføres eller videregives til andre, så det kan ikke lade sig gøre at driven en forretning NFR.

Nå, men lad nu det ligge! Wellstar får styr på disse ting, og jeg er sikker på, at I nok skal få en okay forretning. Men hold godt øje med deres produktanmeldelser, for mange af jeres ingredienser er drilske i Danmark og kan blive en udfordring.

Hilsen

Eksperten

Tilmeldt 21. Jun 06
Skrevet kl. 23:19

I Monavie ønsker vi at møde folk, hvor de er økonomisk, så man kan komme igang for kr. 1.000, når forretningen starter. Ligeledes vil det koste ca. 6-800 kr. om måneden i autoship.

Hvis en hel familie bestående af mor, far og 2 børn ønsker at drikke Monavie, så vil jeg anbefale en dagsdosis på 60 ml. om dagen til de voksne, og ca. 30 ml, om dagen til børnene. Der skal så bruges ca. 7 flasker om måneden, og i dette tilfælde vil det være en fordel at lave en bulk ordre på eksempelvis 12 eller 24 flasker, hvilket kan bringe prisen per flaske ned til omkring 140 kr. Så det vil koste familien omkring 1.100 kr. om måneden.

Grunden til Monavies enorme succes ligger i den meget høje genbestillingsprocent. Dette skyldes produktets effekt, samt at det er relativt let for det enkelte team medlem at tjene penge nok til, at han/hun får sine egne produkter "gratis".

Når folk signer op i Monavie, er de alle klar over, hvad de løbende omkostninger bliver!

Jeg ved, at du er fra Agel! Hvad vil det koste en familie med 2 børn at være dækket ind med jeres produkter?

Hilsen

Anders Petersen

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 02:17

Det er da pokkers at du bliver ved med at påstå det Smile 

Jeg sidder her med en godkendelse fra fødevareminesteriet.

Vores produkter blev rigtig nok anmeldt i første omgang og derfor måtte vi gerne gå igang fordi at produktet  var anmeldt, men vi kunne stadig ikke sælge til slutkunder, men efter ca 3 mdr blev ingredienslisten godkendt og vi fik de danske labels og derfor er produktet så godkendt til salg, det blev det præcist den.17/10 08.

Uanset hvad du siger så er det fakta, så jeg ved ikke hvad du er informeret om men jeg har selv været med gennem denne proces og ved at det præcist er sådan det er forgået.Yes

Ved også at Wellstar er meget glad for denne endelige godkendelse fordi at det nettop er svært at få kosttilskud godkendt i DK, så nu ved de at nu går den rent igennem i resten af scandinavien også for der er ikke mange der har SÅ store krav som DK har og er det godkendt her ja så blir det ikke noget problem i de andre lande som vi lige om lidt skal igang med at åbne op.

Men nu skal vi først lige over d.7 febuar som er den officelle åbningsdag for Wellstar dk.

Tilmeldt 21. Jun 06
Skrevet kl. 21:08

Hej Annika.

Det er altså noget sludder, du skriver. Du KAN ikke få et kosttilskud godkendt i Danmark. Der kan være ingredienser i jeres produkt, som kræver en forhåndsgodkendelse, inden de må anvendes i et kosttilskud, men det er en anden snak. Man skal meddelse styrelsen, at man har til hensigt at bruge nogle af disse omtalte ingredienser, og så vil det typisk tage op til 6 måneder, inden man må tage dem i brug. Hvis du læser kosttilskudsbekendtgørelsen samt tilhørende vejledning, så vil du give mig ret!

Du kan også besøge Fødevarestyrelsens hjemmeside http://www.foedevarestyrelsen.dk/Ernaering/Kosttilskud/forside.htm Her skriver styrelsen også, at kosttilskud ikke godkendes i Danmark, da de bliver betragtet som en fødevare, og er derfor reguleret efter fødevarelovgivningen.

Og at resten af Skandinavien ikke bliver noget problem, har ikke noget med Danmark at gøre. Hvis I anvender samme produkt i Danmark som i Tyskland, så kan jeg med sikkerhed sige, at det vil drille i Norge, da man ikke tillader aminosyrer i kosttilskud i Norge.

Jeg har været leverandør til Matas i over 8 år, så tro mig! Du kan ikke få et færdigt kosttilskud godkendt i Danmark!!!

For at overbevise mig, kan du så ikke sende mig nogle links til gældende lovgivning, så vi alle kan se, at du har ret? Du skal nok lede længe!

Hilsen

Anders

Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:59

Ph.D.:

Forsinket indlæg til denne debat:

Håber der er nogle, der læser det, især Haack, der tjener så godt på det.

Pkt 1: Wellstar produkterne er IKKE godkendte i DK endnu og kan derfor ikke lovligt forhandles.

Pkt. 2: I sin nuværende form er Wellstar et pyramidespil, da fortjenesten udelukkende kommer fra hvervning af nye medlemmer, hvilket er ULOVLIGT!

Pkt. 3: Du forpligter dig som partner overfor firmaet til at tegne en re-order på min. 3-mdr (udover de 4 'demo'-produkter man køber når man optegnes som partner), hvilket også er ULOVLIGT!

Pkt. 4: Deres kontraktudførelse er nærmere i form af en købsaftale og betingelser, forpligtelser og rettigheder begge veje fremgår ikke tydeligt af papirerne, dette er også ULOVLIGT!

Pkt. 5: Deres infomøder (læs hvervemøder) omhandler stort set ingen information om produkterne, provisionsordning fra salg el.lign., men udlukkende hvordan organisationen skal udbygges i niveauer. Der bruges massiv psykologisk påvirkning i form af udsigt til STOR økonomisk gevinst (igen kun gennem hvervning). Dette er ligeledes ULOVLIGT!

Pkt. 6: De opfordrer til at hverve gennem nærmeste netværk såsom venner, familie, skolekammerater, børnenes legekammeraters forældre osv. Dette strider mod god markedsføringsskik. Man må helle ikke kontakte personer (uanset om de er familie eller ej) uopfordret med henblik på salg.

Pkt. 7: Deltagelse i pyramidespil er strafbart, hvis man hjælper til at nye personer, som træder ind i pyramiden.

De er dygtige i Wllstar. De ved hvordan disse regler skal omgås. De har en pyramide bygget op omkring et produkt og derfor ligger de i en gråzone. Deres produkter indeholder alger, der er testet og anset for sundhedsfremmende, men man kan finde tilsvarende produkter til en væsentlig lavere pris i alm. helsekostforretninger.

Der indgivet en anmeldelse til politiet og forbrugeombudsmanden.

Flere informationer findes bla. på www.forbrug.dk

TUSIND tak for dit indlæg, jeg var til jobsamtale igår men en nyopstartet gut der ville have mig til at "blive sælger" (direkte citat) af wellstar produkterne..

Jeg ser tit basta i tv og har dem altid i bag tankerne når jeg er til jobsamtale, så derfor var der så mange tegn på at der var noget svindel over den jobsamtale, at jeg vidste med det samme at jeg ikke skulle arbejde der. Jeg er arbejdsløs på Jobnet og blev kontaktet der igennem, og efter jeg har læst hvad du har skrevet og hvad annika har skrevet er der ingen tvivl om at det var sidste gang at han kunne finde nogle fra jobnet i aalborg og muligvis også resten af landet. Jeg fik afvide til samtalen at jeg kunne få en fast løn ud af hans egen lomme og at pillerne kunne kurer kræft. Jeg fik også afvide at hvis jeg blev god nok kunne jeg tjene 9 mio. kr om året på det. Har advaret alle jeg kender om wellstar og Ph.D jeg har udskrevet dette blogindlæg og det bliver brugt i forebyggelse af at flere fra jobnet vil lade sig fange.

TUSIND TAK

Side 9 ud af 23 (224 indlæg)