Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wellstar har i hørt om det og hvad mener i om det?

Side 8 ud af 23 (224 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 49
Fra  Poker Tours Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Den største faldgruppe ved at gå med i MLM er hvis man ikke får lavet noget. Der er nogle MLM selskaber der får det til at fremstå som om at man bare skal være medlem og så kommer man til at tjene en masse penge. Men det er langt fra tilfældet. (siger ikke at Wellstar er sådan)
Opstarten er som regel det værste. MLM er et koncept som er svært at forstå, så har man aldrig hørt om MLM før og får et tilbud, så går der lang tid før man forstår konceptet, og det er derfor også rigtig svært at sælge konceptet til andre. Dette er der dog som regel lavet nogle værktøjer til når man begynder, som gerne skulle gøre det lidt nemmere.
Men nu taler jeg blot af egne erfaringer og det var det som jeg klart fandt sværest, og ud over det så var det også til tider svært at finde motivationen, for som også er nævnt på debatten så har MLM ikke et ret godt ry, og lige pludselig skal man sidde og forklarer at det ikke er pyramidespil og dit og dat.
Men her plejer toppen også at være gode til at hjælpe med at få motivationen tilbage.

Ja det er bygget op som en pyramide(et træ), men det er så mange andre ikke MLM selskaber i verden også, det gør det ikke ulovligt. Der sidder en direktør i toppen som tjener mest, under ham er der nogle som tjener lidt mindre og sådan kører den ned til det laveste led.

Et andet aspekt som MLM selskaberne ikke ligger så meget vægt på, men som efter min overbevisning har det stor betydning for ens succes er hvor tidligt man kommer med i træet jo større chancer har man for succes. Hvis man ser på det rent matematisk: Man er den første der kommer med i DK (man får 100% under sig) man er nr. 2 og 3 i DK (de får hver især ca. 50% under sig) 4, 5, 6 og 7 (får så 25% under sig) og sådan bliver det ved ned i systemet.
Det skyldes at man i MLM selskaber bygger op i to ben (ihvertfald de selskaber jeg har stiftet bekendskab med) og man får som regel en bonus efter hvor stort det mindste ben er. Ergo får man den største bonus hvis begge to ben er lige store, og det er der mine udregninger kommer fra.
Dog kan man selv skabe succes selvom man kommer med så sent, at ens startprocent er nede på under 1%, hvis man bare selv gør meget ved det. Hvilket igen bringer mig tilbage til faldgruppen. Vær sikker på at I får gjort noget ved det hvis I kommer med! Ellers er det penge lige ud af vinduet. Også selvom man kommer med som 2 og 3 i DK og så bare patter på de personer som nr.1 tilfører træet. Man skal nemlig også selv (igen de selskaber jeg kender til der er sådan) bidrage med x antal personer i træet før man kan få udbetalt bonus.

Lige for at opsummere(har det med at vrøvle lidt når jeg skriver i prosa):

1. Vær sikker på at din kone vil gøre noget ved forretningen
  2. Vær sikker på at der stadig er noget som motiverer hende når hun har kontaktet de første 10 og de har beskyldt hende for pyramidespil(for det sker!)
  3. Undersøg om der er hjælpepakker til hvordan man kommer igang (er jeg ret sikker på der er, men har faktis ikke hørt om Wellstar før)
  4. Undersøg hvor meget din start procent ligger på for dig.

1 og 2 er must, 3 og 4 er bonus og jo mere des bedre.
Man kan godt få succes udelukkende på 1 og 2, men jeg har selv lige skiftet selskab fra Agel til Monavie udelukkende pga punkt 4, og det var endda på bekosting af mindre 3.
Jo før man kommer med jo bedre er det. Og sådan er det bare!!!! Men det betyder ikke at folk der kommer med i selskabet senere end andre ikke kan tjene flere penge.

Nu må du rette mig hvis jeg har skrevet noget helt forkert Annika. Smile

Nå håber det hjalp dig lidt. Du er velkommen til at stille lidt uddybende spørgsmål, er ret sikker på at jeg ikke har fået forklaret det hele lige godt. Og spørgsmål omkring Agel og Monavie er også velkomne.

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 21:04

Michael

Som sagt, så har jeg mine oplysninger på plads, og jeg brokker mig ikke - jeg siger bare min mening om MLM - som titlen på denne tråd jo rent faktisk opfordrer til!

Denne tråd handler, så vidt jeg ved, ikke om at brokke sig over, at andre siger deres mening. Hvis du ikke kan tåle at læse min mening, så er der ingen, der tvinger dig!

Tilmeldt 15. Dec 07
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 21:12

patrickb:
Hvis du ikke kan tåle at læse min mening, så er der ingen, der tvinger dig!

Og her er vi så enige

Tilmeldt 28. Nov 05
Indlæg ialt: 181
Fra  http://www.labagatelle.co.uk Skrevet kl. 21:22

Og konklusionen til org. trådstarter er.........hold dig langt væk.

labagatelle.co.uk Erotiske luksus produkter i højeste kvalitet.

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Skrevet kl. 21:30

Lasse

Alt det, du siger, er fuldstændig korrekt! Det geniale er jo, at på papiret holder det 100%, men for langt de fleste gør det bare ikke i praksis.

Lasse Møss Nielsen:
Den største faldgruppe ved at gå med i MLM er hvis man ikke får lavet noget.

Præcis! Og det smarte for bagmændene er, at de tjener penge uanset om de folk, der kommer med, laver noget eller ej, for de skal jo liiige have et basis-varelager, og det skal de naturligvis købe af egen lomme. Og produkterne er jo ikke ligefrem billige. Det er dette, der er hovedforretningen for bagmændene bag et MLM-koncept - IKKE selve salget af produktet til ikke-forhandlere!

I og med, at man skal købe et basis-varelager, som ofte ikke er billigt (I hvert fald ikke mht Herbalife), minder det jo meget om egentligt pyramidespil, og jeg vil mene, at det er svært at se forskellen!

Så er der naturligvis nogle få, som Lasse, John og måske også Michael(?), som får en god forretning for sig selv ud af det. Men jeg vil mene, at det er et fåtal.

Lasse Møss Nielsen:
Man skal nemlig også selv (igen de selskaber jeg kender til der er sådan) bidrage med x antal personer i træet før man kan få udbetalt bonus.

Aha! Det er jo meget smart, for det er jo de færreste, der opnår det. Godt udtænkt må man sige!

....

Ok, er det så umoralsk?!  - Grundtanken er umoralsk, idet man lokker folk til at købe nogle dyre produkter, velvidende om, at de fleste aldrig får solgt dem igen.

Men det er jo voksne mennesker, der går ind i det, og i mange andre tilfælde bliver man jo lokket til at købe ting, man i virkeligheden ikke har brug for. Vi lever i et rigt land, og der er ikke nogen, der dør af, at kaste 5-10.000 efter noget, og så lære på den hårde måde, at det var vist en dårlig ide.

Så umoralsk ja, men der er mange ting, der er mere umoralske her i samfundet!

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 22:12

patrickb:
Så er der heller ikke meget MLM over din forretning

Kald det mlm eller hvad du vil jeg antyder blot, at du kan få en forretning ud af det ved blot, at markedsføre og afsætte gode produkter - er det ikke ok?

Hvis du i din forretning - hvis du har en - afsætter dine vare ved, at du får nogle glade kunder til at fortælle om din butik er det så network marketing

Og hvis det er er det så ikke ok?Wink

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 22:35

Hej Mikkel

Mikkel deMib Svendsen:
Ikke engang brugtbilforhandlere eller bankfolk kan hamle op med det

Mange tak for dine roser - det glæder mig meget - jeg er nu ikke andet end en person der som du og mange andre syntes det er sjovt at bygge noget -   det der er afgørende syntes jeg er at engagement, moral og etik er med i forretningen og, at du bevare din egen attitude til trods for påvirkningerne udefra. Forever Living Product afholder også en række produkt møder såvel som salgsmøder som man kan deltage på eller lade være - alt efter behov.

Jeg bliver da også udfordret på salget og på teknikken i databaseudvikling hjælpeværktøjer til kunde og butiksstyring og det giver mig en personlig udvikling som er vigtig også for forretningsudviklingen så jow det er en sjow og uden risiko-måde, at komme i gang på - men man skal udvælge partner og produkt med omhu - og ikke være for "hype" i markedsføringen - man bliver ikke hurtig rig med noget som helst andet end hårdt arbejde - jeg tror du ved det om nogen !

Men der hvor jeg finder motivation er i samarbejdet med vor TEAM-leder og andre forhandlere der foregår kvalificeret træning og Forever er en professionel virksomhed set ud fra mine erhvervserfaringer.  

Så er der også lige det gode ved Forever at de produkter jeg kan levere har 90 dages returret - med dine penge retur hvis du ikke er tilfreds med produkterne selv efter, at du har brugt dem du har købt helt op.  Hvor mange steder kan man det ?Wink

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Skrevet kl. 22:37

Hej John

Jeg er helt enig med dig, og som jeg også har sagt, så er du en af dem, der har fået en god og hæderlig forretning ud af det.

Men min pointe er bare, at du og tilsvarende succesfulde sten i den pyramide er undtagelsen, og min kritik retter sig mod selve konceptet, som efter min mening er skabt for at bondefange folk, der ikke har samme evner, vilje og resurser som dig.

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 00:18

Ok den historie er jeg meget interesseret i at vide mere om.

Før det første kan man ikke få studiejob i wellstar, wellstar er et Network marketing firma, dvs at man kan blive partner/forhandler i wellstar men man kan altså ikke få job som i en alm virksomhed og der skulle ikke så gerne være nogen der snyder nogen i den her forretning, så jeg vil meget gerne om du vil sende mig nogle oplysninger omkring dette, for nu er jeg en af lederne i wellstar og kan forsikre dig om at hvis det kommer for mine øre at der er nogen af vores partnere der snyder nogen så bliver der taget hånd om det med det samme.

Så vær lige sød at sende mig en mail, ikke kun for din vens skyld men også for at denne partner ikke får mulighed for at snyde andre.

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 00:22

Annika:

Ok den historie er jeg meget interesseret i at vide mere om.

Før det første kan man ikke få studiejob i wellstar, wellstar er et Network marketing firma, dvs at man kan blive partner/forhandler i wellstar men man kan altså ikke få job som i en alm virksomhed og der skulle ikke så gerne være nogen der snyder nogen i den her forretning, så jeg vil meget gerne om du vil sende mig nogle oplysninger omkring dette, for nu er jeg en af lederne i wellstar og kan forsikre dig om at hvis det kommer for mine øre at der er nogen af vores partnere der snyder nogen så bliver der taget hånd om det med det samme.

Så vær lige sød at sende mig en mail, ikke kun for din vens skyld men også for at denne partner ikke får mulighed for at snyde andre.

Glemte lige at skrive at denne besked er til Junior K,

Side 8 ud af 23 (224 indlæg)