Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ADVOKAT SØGES!! Ophavsret!!!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Her til morgen modtog jeg en rigtig ubehagelig email og jeg skal simpelthen have hjælp af en advokat der ved noget om ophavsret!

Du må meget gerne ringe til mig på 28744742.

Kort: en tidligerer og meget sur samarbejdespartner vil trække mig i retten fordi hun mener, at mit logo er lavet af hende (det er lavet af mig og jeg har patent).

Jeg håber ar høre fra en!

Hilsen Janne K. Hansen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:46

Puha jeg ryster stadigvæk og læste lige mit indlæg igennem igen.

Har du haft god erfaring med en advokat, vil jeg meget gerne have dennes nummer!

Jeg er så rystet og vedkomne vil ligeledes sagsøge mig, for at bruge nogle reklamer som Medie Huset Wiegaarden har lavet, som denne mener er lavet af hende og både mit logo og reklamer kræves taget af min hjemmeside inden onsdag. Jeg er simpelthen knust!

Min første tanke var FÅ HJÆLP PÅ AMINO!!! Det er virkelig dejligt at have et "bagland" her inde og jeg håber at nogle kan hjælpe med at finde en advokat. Jeg vil nu ringe til Medie Huset Wiegaarden og høre hvad de siger.

Hilsen Janne

Tilmeldt 28. Jul 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 08:56

Hej Janne,

Jeg er ikke advokat, men reklamemand, men vil da gerne bidrage lidt...

1) Hvis vi starter med worst case, så er min umiddelbare vurderinig af din virksomhedstype og størrelse at det ikke vil have nævneværdig betydning skulle du miste retten til dit logo, et nyt der ligner skulle kunne benyttes uden problem, som en simpel opdatering, og en opdatering der faktisk kunne være en fordel. Der er ikke rigtigt noget i logoet der er meget særpræget, det er almindelige computerfonte og en almindelig sekskant, som benyttet af mange virksomheder.

2) Navnet kan ikke være patenteret - patent er for metoder, men "SD"-delen er registreret og offentliggjort i Dansk Varemærketidende, DK 07, 2008, som tilhørende dig selv og Rikke, du kan finde dig på www.dkpto.dk - så har du rent mel i posen, så hav is i maven... find i ro og fred en advokat - de er gode at have uanset - og lad den tidligere medarbejder køre hvad sag hun vil køre.

Du kan naturligvis starte med at takke hende pænt for hendes henvendelse og gøre opmærksom på at navnet er varemærkebeskyttet som tilhørende dig selv... undlad at rode dig ud i større følelsesladede debatter, gå ikke ind på de rammer hun sætter for debatten, men hold dig faktuelt til sagen, og sæt dine egne rammer som udgangspunkt.

Håber hun trækker følehornene til sig i god ro og orden,
Søren 

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 08:57

Kære Janne

Jeg er ked af at du skal stå i denne situation, og jeg ville - hvis jeg var dig - kontakte Bender Von Haller. De er superseriøse, gode og eksperter indenfor IT og f.eks. ophavsret. Du finder deres hjemmeside her - http://www.bvhd.dk/raadgivningsomraader/rettigheder/ophavsret/

Deres priser er også derefter, men prøv at giv dem et ring og hør hvad de kan gøre for dig, du kan jo altid vurdere derefter.

Jeg håber du finder en hurtig løsning, prøv at holde fødderne solidt plantet på jorden selv om det er svært. Og skriv gerne herinde så vi ved hvordan du har det, man kan jo ikke lade være med at tænke på hvordan det går

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 08:58

> Her til morgen modtog jeg en rigtig ubehagelig email

Hvis hun kun er nået til at sende emails ville jeg ikke være så nervøs. Det er let nok at komme med tomme trusler, men dyrt at anlægge en civil retssag mod dig. Mit gæt er hun blot forsøger at true sig til at få dig til at gøre som ønsket.

Slå koldt vand i blodet :)

Tilmeldt 28. Jul 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 09:02

... det er kun positivt hvis hun også kræver at det er hende der har lavet andre ting nu, som er lavet af tredjepart - så er i flere der underbygger at det er hende der tager fejl.

Hvis du har rent mel i posen, er der ingen problem i at blive slæbt i retten - logoet er dit.

Lad være med at fjerne noget fra hjemmesiden - du må ikke føje hende, eller på anden måde indikere at hun har ret - kræver hun penge må du heller ikke betale, heller ikke bare en lille smule. Hold fast, og hold ud.

Søren

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 09:22

Super gode råd, som der allerede er skrevet herinde.

Hvis hun skriver til dig pr. mail, er hun ikke allerede gået til en advokat og prøver derfor højst sandsynlig bare at fremprovokere en reaktion fra din side. Derfor er det rigtige, som andre også skriver, at du ikke skal føje hende eller indikere, at hun har ret.

Jeg vil også være helt rolig, hvis jeg er dig. Hvis du har lavet logoet, kan hun jo umuligt bevise eller dokumentere, at hun har lavet det og har ophavsretten, hvilket vil være en forudsætning for, at hun vil kunne vinde en sag. Så derfor koldt vand i blodet. Skriv en mail/anbefalet brev til hende, hvor du kort og kontant afviser hendes krav og lad endelig være med at gå ind i diskussionen, da det kun vil kunne skade dig på et senere tidspunkt.

Du er velkommen til at slå på tråden, hvis du vil have et par ord med på vejen.

Vh Peter - Advokat Århus (Tlf. 87311102)

Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 12:59

Det lyder ikke umiddelbart som noget, du bør være nervøs for. Lad være med at bruge for meget energi på det. Har du brug for en god advokat inden for immaterialret (her varemærkeret), så kan jeg også kun varmt anbefale Bender von Haller Dragsted.

Jeg hjælper med på www.madforlivet.com. Sunde opskrifter og inspiration til et sundt liv.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:48

Tusind tak for alle jeres svar! Mine nerver er ved at være i ro nu; endelig.

Jeg har snakket med Peter Lind Nielsen fra http://www.bvhd.dk (TUSIND TAK FOR LINKET!) og efter at have fortalte ham historien detaljeret, var hans mening, at der er tale om personlige trusler. Han tror ikke, at vedkomne vil anlægge sag eller andet, da det er meget ondskabsfulde formulerede tomme trusler. Efter samtale med Medie Huset Wiegaarden, som har lavet de reklamer vedkomne tager æren og kræver rettighederne for, kan hun "bare komme an"; for hun kan intet bevise.

Tusind tak for alle de støttende indlæg. Det har virkelig hjulpet meget :-)

Mange hilsner Janne

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 14:56

Kære Janne

Det lyder bare super Yes Dejligt du nu atter har ro i sjælen og kan bruge tiden på din forretning.

Tusind tak fordi din update

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)