Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Medarbejder kontrakt

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 14. Feb 08
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa jeg står og engang imellem og skal bruge noget hjælp til mit arbejde, det er nogle timer engang imellem, og til det vil jeg gerne ha lavet nogle medarbejder kontrakter, til de person som hjælper mig de timer.

Findes der nogen allerede færdige kontrakter, som man kan hente, så manikke behøves gå over åen efter vand?

Og hvad med afregning af deres løn, skal man hyre en revisor eller er det til at klare selv når det nu ikke er fuldtidsarbejde, men måske 20 timer om ugen sammenlagt indtil videre, for dem begge.?

Er der noget man skal tage hensyn til, ud over den lovpligtige forsikring som jeg allerede har.`?

tak B.

Shape the future, or die trying 8-)

Fra næstved
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 363
Fra  sensolin gulvmontering Skrevet kl. 23:30

hvis det er selvstændige erhversdrivende er det jo bare lige ud af landevejen

er det periodiske hjælpere, giver du bare dem løn , jeg har ikke oprettet nogen former for noget, de gange jeg har brugt

skriver et note lægger det ind i mit regnskab til revisor

modtageren skal jo så bare skrive det som B-indkomst i deres selvangivelse, hvis de ikke gør det er et jo deres aget ansvar de udføre sort arbejde, du har opgivet det som du skal, og kan trække det fra i din virksomheds regnskab.

mht. kontrakter ved jeg ikke hvad der findes, men ellers lav en selv med de ting du vil have, hvis de underskriver er de vel enige med dig

Tilmeldt 14. Feb 08
Skrevet kl. 06:44

Okay, tænkte ikke over det med de selv skal indberette det som B indkomst.

Men ja så er det vel rimelig til at havde mdd at gøre, tak.

B.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:36

Hej!

B-indkomst?

Det kommer nu så sandelig an på, hvorledes du havde tænkt dig at skrue ansættelsesforholdet sammen.

Mig bekendt taler vi om A-indkomst!

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 09:34

Enig med Peter-Revisor i, at vi er i gang med en farefuld færd.

Ikke kun pga. krav om indeholdelse af A-skat. Hvis du ansætter de pågældende, og de har mere end 8 timer i gennemsnit om ugen, har de krav på et ansættelsesbevis. Ellers er det betaling ved kasse 1. Du skal derfor gøre dig nogle overvejelser, om hvor meget du kommer til at bruge dem, skal de lave funktionærarbejde eller ej osv. og på den baggrund vurdere, om der er behov for en ansættelseskontrakt. Ellers risikerer du, at de penge som du i første omgang sparer, får du lov til at betale rigeligt tilbage senere..

Tilmeldt 14. Feb 08
Skrevet kl. 09:43

1. Det her er ikke noget med at spare penge, men at sørge for at ordne det ordentligt.

Jeg skal buge dem til nogle installationer, og nej der er ikke belæg for mere end 8 timer om ugen endnu, jeg har intet problem med at lave et ansættelses bevis, jeg vil bare gerne vide hvordan jeg hårndtere at aflønne dem, da de ikke er selvstændige.

B.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:36

Hej!

Jamen så taler vi om A-indkomst på normal vis med en ansættelsesaftale.

Tilmeldt 14. Feb 08
Skrevet kl. 18:42

Fint men så er jeg tilbage til mit oprindelige spørgsmål, kan man finde sådan nogle standard som man kan tilpasse.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:29

Hej!

Kan du jo nok, prøv at google.

Ellers kan de da købes på nettet til rimelige penge.

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 22:21

du skal bare få en advokat til at lave en standardtimelønskontrakt, det kan næppe koste mere end 1 - 2 advokattimer..

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)