Hejsa jeg står og engang imellem og skal bruge noget hjælp til mit arbejde, det er nogle timer engang imellem, og til det vil jeg gerne ha lavet nogle medarbejder kontrakter, til de person som hjælper mig de timer. Findes der nogen allerede færdige kontrakter, som man kan hente, så manikke behøves gå over åen efter vand? Og hvad med afregning af deres løn, skal man hyre en revisor eller er det til at klare selv når det nu ikke er fuldtidsarbejde, men måske 20 timer om ugen sammenlagt indtil videre, for dem begge.? Er der noget man skal tage hensyn til, ud over den lovpligtige forsikring som jeg allerede har.`? tak B. |
hvis det er selvstændige erhversdrivende er det jo bare lige ud af landevejen
er det periodiske hjælpere, giver du bare dem løn , jeg har ikke oprettet nogen former for noget, de gange jeg har brugt
skriver et note lægger det ind i mit regnskab til revisor
modtageren skal jo så bare skrive det som B-indkomst i deres selvangivelse, hvis de ikke gør det er et jo deres aget ansvar de udføre sort arbejde, du har opgivet det som du skal, og kan trække det fra i din virksomheds regnskab.
mht. kontrakter ved jeg ikke hvad der findes, men ellers lav en selv med de ting du vil have, hvis de underskriver er de vel enige med dig