Uden at have set din shop, skal du jo i hvert fald tiltrække nogle besøgende til shoppen, før de kan købe noget.
Det er allerede blevet nævnt, at du bør overveje annoncering. Her vil det være oplagt at prøve Googles Adwords-system, hvor du betaler pr. besøgende, der klikker igennem til din butik. Men det er nok et marked, hvor du skal være forberedt på at betale en del pr. besøgende. Jeg tjekkede hurtigt et par ord i et Google Adwords-værktøj, hvor jeg kunne se, at de anslåede priser gik fra 5-6 kroner og helt op til 20 kroner pr. besøgende.
I et sådan marked skal du helt sikkert give den en seriøs overvejelse at køre et såkaldt affiliate-program ved siden af, hvor du kan tilbyde betaling pr. klik og/eller en procentdel af omsætning. Partnerads er nævnt, og er sikkert et godt bud til en nystartet forretning som din.
På sigt skal du også arbejde på at få nogle gode placeringer i søgemaskinerne, så din side bliver fundet, når man søger på produktbeskrivelser og ord, der kunne være relevante for din butik. Det er en proces, der tager noget længere end betalingsmodellerne, men på sigt vil det være indsatsen værd at lægge kræfterne i noget SEO-arbejde.