Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

AMINO deltagere på IVÆRK08 ?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej AMINO folk der er på Iværk08

Hvad får I egentlig ud af at deltage? giver det nye kunder her og nu, eller tror I de kommer på længere sigt?

(har hørt flere der siger at man ikke sælgermesser)

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Tilmeldt 30. May 05
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 12:14

Jeg var derude i går af flere grunde:

1. jeg fik en fribillet og kan godt lide messer
  2. En af mine venner holdte et oplæg (som så blev aflyst :()
  3. jeg ville gerne have en uformel snak med nogle investorer, - der var bare ikke rigtigt nogen
  4. jeg er med-arrangør af et stort spiludviklingsarrangement (nordicgamejam.org) i februar, hvor vi er igang med at søge sponsorer.
  5. jeg har en ny ide til et firma, som laver bræt-, kort- og lignende-spil til intern & ekstern  kommunikation i store firmaer og jeg ville gerne diskutere ideen med iværksætter-rådgivere og HR & kommunikationsfolk fra forskellige større virksomheder. Generelt virkede folk positive.
  6. Jeg snakkede med et firma som jeg kan lave et godt strategisk udviklingssamarbejde med.  

Man kan godt gå på en messe "bare" for at shoppe og nyde atmosfæren, men jeg tror man får mere ud af den hvis man har et specifikt mål med den (jeg vil snakke med den-og-den, have kontakt til X antal firmaer i denne branche eller undersøgt et-eller-andet).

Og iøvrigt er det alfa&omega at have visitkort med.

A.

Fra Kbh
Tilmeldt 24. Apr 08
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 23:55

Anders Højsted:

Jeg var derude i går af flere grunde:

1. jeg fik en fribillet og kan godt lide messer
  2. En af mine venner holdte et oplæg (som så blev aflyst :()
  3. jeg ville gerne have en uformel snak med nogle investorer, - der var bare ikke rigtigt nogen
  4. jeg er med-arrangør af et stort spiludviklingsarrangement (nordicgamejam.org) i februar, hvor vi er igang med at søge sponsorer.
  5. jeg har en ny ide til et firma, som laver bræt-, kort- og lignende-spil til intern & ekstern  kommunikation i store firmaer og jeg ville gerne diskutere ideen med iværksætter-rådgivere og HR & kommunikationsfolk fra forskellige større virksomheder. Generelt virkede folk positive.
  6. Jeg snakkede med et firma som jeg kan lave et godt strategisk udviklingssamarbejde med.  

Man kan godt gå på en messe "bare" for at shoppe og nyde atmosfæren, men jeg tror man får mere ud af den hvis man har et specifikt mål med den (jeg vil snakke med den-og-den, have kontakt til X antal firmaer i denne branche eller undersøgt et-eller-andet).

Og iøvrigt er det alfa&omega at have visitkort med.

A.

Anders, lad mig gætte på at Reklameshoppen.dk mente som deltager og ikke som besøgende :)

Jeg var der ude som deltager for at høre Martins og efterfølgende Morten Lund's oplæg/fordrag som begge var spændende.

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 01:08

tobiedk:

Anders, lad mig gætte på at Reklameshoppen.dk mente som deltager og ikke som besøgende :)

Jeg var der ude som deltager for at høre Martins og efterfølgende Morten Lund's oplæg/fordrag som begge var spændende.

Også jeg.

Hovedårsagen til at jeg tog derind var for kigge lidt på de spændende udstillere samt for at høre nogle af de mange inspirerende oplæg, der var. Desuden - er man en rigtig iværksætter uden at deltage på Iværk? Smile

For mig som menig besøgende får jeg nok ikke solgt meget, men jeg tror nu nok at man som udstiller, konsulent i Iværkstædet eller oplægsholder får eksponeret sig selv / sin virksomhed så meget, at det kan være en ganske fordelagtig investering af tid og penge. Jeg overvejer i hvert fald at være udstiller næste år.

Fra København K
Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 20
Fra  Billigbyg.dk A/S Skrevet kl. 21:47

Det er første gang jeg var med til "iværk"og det er klart værd at tage ind til. Man får lige tankerne på spil og hoved væk fra skærmen.. det ryster altid noget af sig.
Nu vil jeg så sige at jeg selv betalte 1000,- til hver af mine folk der var med og det syntes jeg dog ikke det var værd.. Får mit firma var der nemlig ikke så meget nyt at suge til sig.

Men som "ny" e-handler.. KAN DU SÅ KOMME AFSTED ;-)

/Kenneth
www.billigbyg.dk

Fra Taastrup
Tilmeldt 17. Sep 08
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 21:46

Hej!

Nu er jeg jo en ganske nystartet fisk som iværksætter, og jeg må nok sige, jeg fik en masse input med hjem. Det vil da også være glædeligt, hvis dem, "der holdt stand:-)" fik noget ud af det. Ellers er det jo selvmord. Men mon ikke, der blev knyttet nogen gode kontakter, der vil gavne det innovative miljø blandt selvstændige?

Fif Beck

Fra Kbh
Tilmeldt 24. Apr 08
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 21:56
Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 23:57

Jeps det var netop for at høre hvad de deltagende havde fået ud af det, men de andre betragtninger er da også interesante....Smile

mvh Thomas

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Tilmeldt 2. Dec 06
Indlæg ialt: 287
Skrevet kl. 00:55

Jeg var der...

Men hvad fik jeg ud af det? Hmm... En masse gratis slik Stick out tongue
Udover det så synes jeg at der var langt imellem snapsene.

Jeg fik hørt lidt om nogle forskellige idéer, og fik egentlig en knivspids inspiration.

Men det var nu meget "har du brug for en hjemmeside?", "har du brug for en revisor?" og alt det sædvanelige messe halløj.

Anyways, jeg synes det var cool lige at kikke forbi...
Når jeg engang er noget længere i mit projekt, og rent faktisk mangler en revisor -så ser i mig (selvfølgelig næste år) Smile

/Shock

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 14:33

Jeg syntes ikke rigtig at der er andre DELTAGERE som har skrevet hvad de fik ud af det?
Det er kun besøgende som har skrevet indtil videre?

Men så vil jeg da være den første deltager til at skrive om oplevelserne omkring iværksættermessen Geeked.

MediaMouse havde en halvstor stand på Iværk07. Den primære grund var for at brande os og møde nogle af vores eksisterende samt fremtidige kunder in-real-life. Jeg havde sat et pisimistisk budget op som i bund og grund tog udgangspunkt i at messen skulle ende i et break even senest et år senere.
Med andre ord, så forventede jeg på ingen måde at vi ville kunne hente direkte opgaver ind på messen. Det vil sige at hvad der end ville være af eventuel målbar fortjeneste på messen ville komme efter messen var overstået.

På nuværende tidspunkt (et år senere) har deltagelsen på Iværk07 sikkert tjent sig selv hjem indtil flere gange. Det er dog svært at måle direkte på, da det er svært at gennemskue om en opgave som kommer et halvt år senere kommer på baggrund af et besøg på Iværk07. Men på baggrund af de kunde som decideret har sagt "jeg har set Jer på Iværk07" eller har henvist til en samtale inde på messen, så er vi ihvertfald forbi break-even - og så er der så alle dem som ikke har sagt noget, men netop er kommet ind på baggrund af vores deltagelse på messen. Endvidere var der også de mange interessante kontakte vi fik til andre virksomheder som også havde stande derinde. Rent netværks-mæssigt, så er det ikke en dårlig idé at deltage på en messe.

Men jeg vil da også sige at graden af success som en udstiller på sådan en messe som Iværk kommer an på hvad man har af forventninger til detagelsen og hvor realistiske og gennemtænkte de er. Dertil kommer så den alt-afgørende faktor: hvordan det realiseres.
Jeg syntes selv at vores forvetninger var ret gennemtænkte og navnlig ikke for høje. Endvidere er der vidst ikke nogen trivl om at vi fik realiseret vores deltagelse på en god måde. Vi havde ihvertfald en meget besøgt stand som fik en del ros - også fra arrangørerne.
Det har dog også kostet en del, både tidsmæssigt og økonomisk. En ting er selve standlejen, men dertil var der så at vi var 5 mennesker på standen, tabt arbejdstid på de dage hvor vi var i Forum for at sætte op, deltage, pille ned, produktion af materiale til standen, forbrugsstoffer i forbindelse med messen, produktion af reklameartikler, koordinering omkring stand-opbygning m.m. Hele projektet startede ud, fra vores side af, 2 måneder før vi skulle på messen og de sidste 14 dage trak virkelig tænder ud rent tidsmæssigt.

Jeg har faktisk en lille krølle på halen fra vores deltagelse på Iværk07: Vi har optaget en video-dagbog. Ikke noget med snak eller lignende, men blot en kort stump engang imellem af hvad vi nu var igang med. Der er helt fra vi påbegyndte planlægningen og designet af standen, produktion af materiale, skilte og bannere, opsætning af standen, korte klip fra messedagene og frem til og med at vi pakkede standen ned igen. Det ligger dog pt. som omkring 2 timers uredigerede klip. Så en eller anden kold halvkedelig vinterdag, så håber jeg at der bliver tid til at det kan blive redigeret sammen til noget som I andre kan have glæde af at se Geeked.

Kort og godt - Vi fik meget ud af at være på Iværk07 og hvis det ikke var på grund af vores flytning, så havde vi også deltaget på Iværk08. Det var derfor vi i år i stedet for var blandt sponsorerne af bl.a. Rising Star -standende som havde glæde af at få trykt deres egne visitkort i form af vores Finske Visitkort. Men det er ikke sidste gang vi har været på Iværk som udstiller.

/Jesper

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)