Jeg må indrømme at det er lidt svært, ikke at smile bare lidt i dag. Efter næsten et års tanker, udvikling, videreudvikling, tests, op- og nedture og alt det andet som følger med, så er jeg nu klar til at lancere www.css-outlet.com Ideen opstod som nævnt for et års tid siden. Jeg havde et andet firma med en partner og ingen af os gad lave HTML kodning. Vi prøvede med forskellige freelancere, men resultaterne var blandede og priserne ikke så sjove. Så i en eller anden sen nattetime på kontoret, fik jeg tanken at der sikkert sad andre på samme tidspunkt og hadede HTML, tableless kode, W3C, Internet Explorer 6 og deslige - og i vanlig iværksætterstil tænkte jeg: Dette må kunne gøres lettere. I noget tid gik jeg bare med tankerne i baghovedet og lod dem simre, indtil jeg en dag fik fat i en fyr som havde et firma sydpå og som sagtens kunne lave masser af HTML. Fair nok, tænkte jeg og gav ham nogle testopgaver. Han viste sig at være en fuser, men nu havde jeg fået blod på tanden og en halv hjemmeside op og stå til mig selv. Turning point fra hobby (skal nå en masse andet samtidigt) til Fuldtid+ (fokus er på CSS-Outlet.com) kom for nogle måneder siden, da Thorborg skrev på sin blog omkring Rising Star standene på Iværk08. Samtidig skrev han til en anden der mente hans firma ikke var klar endnu, noget med at "du kan jo lade Iværk08 være din deadline, så har du en mål at kæmpe for". Det råd tog jeg til mig, bestilte en stand på Iværk08 og satte alle sejl til for at nå det. Succes, Iværk08 er først i morgen :-) Samtidig fik jeg for små to måneder siden, kontakt med Flemming Hasselriis. Han er pensioneret iværksætter og bor den dag i dag i Spanien. Han har skrevet bogen Rig som Iværksætter og da han entrerede her på Amino med den, mødte han lidt modvind fra folk der ikke rigtigt troede på bogen. Han tilbød derfor at tage en ung iværksætter "i lære" som ville få personlig sparring og hjælp til at vækste hurtigere. Jeg skrev til ham, vi skrev en del sammen og han valgte mig som "millionærlærling". Allerede nu har det været enormt lærerigt for mig (selv om jeg har været iværksætter i snart 7 år og har forældre der også er selvstændige). Han har udfordret alle mine tanker og ideer og tvunget mig til at se tingene anderledes an (samt han har tvunget mig til at lave budgetter og konkrete mål... irk). Drømmene for fremtiden er i hvert fald store. Jeg har primært amerikanske konkurrenter, så i første omgang skal jeg være størst i Europa. Jeg tror det bliver vildt spændende, for jeg ser et kæmpe udviklingspotentiale i min ide som vil give udfordringer med medarbejdere, online salg, optimering, medarbejdere og samarbejdspartnere i flere lande, mere optimering og en masse andet spændende. Fuck hvor jeg glæder mig til fremtiden lige nu Håber der kommer flere lange indlæg om, hvor godt det går :-) |
Tillykke Nicolai, jeg glæder mig til at se dig ved iværk08.
Det bliver spændende at følge dit forløb. Så hold os updateret :)