Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Så er jeg klar med nyt firma - CSS-Outlet.com

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg må indrømme at det er lidt svært, ikke at smile bare lidt i dag. Efter næsten et års tanker, udvikling, videreudvikling, tests, op- og nedture og alt det andet som følger med, så er jeg nu klar til at lancere www.css-outlet.com

Ideen opstod som nævnt for et års tid siden. Jeg havde et andet firma med en partner og ingen af os gad lave HTML kodning. Vi prøvede med forskellige freelancere, men resultaterne var blandede og priserne ikke så sjove. Så i en eller anden sen nattetime på kontoret, fik jeg tanken at der sikkert sad andre på samme tidspunkt og hadede HTML, tableless kode, W3C, Internet Explorer 6 og deslige - og i vanlig iværksætterstil tænkte jeg: Dette må kunne gøres lettere.

I noget tid gik jeg bare med tankerne i baghovedet og lod dem simre, indtil jeg en dag fik fat i en fyr som havde et firma sydpå og som sagtens kunne lave masser af HTML. Fair nok, tænkte jeg og gav ham nogle testopgaver. Han viste sig at være en fuser, men nu havde jeg fået blod på tanden og en halv hjemmeside op og stå til mig selv.
Jeg kastede mig derfor over at finde nogle dygtige HTML kodere selv, teste deres kvalitet, finde nye og teste dem osv., ansætte dem i eget firma og på den måde have sikkerhed for sagerne. Lettere sagt end gjort, men det lykkedes :-)

Turning point fra hobby (skal nå en masse andet samtidigt) til Fuldtid+ (fokus er på CSS-Outlet.com) kom for nogle måneder siden, da Thorborg skrev på sin blog omkring Rising Star standene på Iværk08. Samtidig skrev han til en anden der mente hans firma ikke var klar endnu, noget med at "du kan jo lade Iværk08 være din deadline, så har du en mål at kæmpe for". Det råd tog jeg til mig, bestilte en stand på Iværk08 og satte alle sejl til for at nå det. Succes, Iværk08 er først i morgen :-)

Samtidig fik jeg for små to måneder siden, kontakt med Flemming Hasselriis. Han er pensioneret iværksætter og bor den dag i dag i Spanien. Han har skrevet bogen Rig som Iværksætter og da han entrerede her på Amino med den, mødte han lidt modvind fra folk der ikke rigtigt troede på bogen. Han tilbød derfor at tage en ung iværksætter "i lære" som ville få personlig sparring og hjælp til at vækste hurtigere. Jeg skrev til ham, vi skrev en del sammen og han valgte mig som "millionærlærling". Allerede nu har det været enormt lærerigt for mig (selv om jeg har været iværksætter i snart 7 år og har forældre der også er selvstændige). Han har udfordret alle mine tanker og ideer og tvunget mig til at se tingene anderledes an (samt han har tvunget mig til at lave budgetter og konkrete mål... irk).
Alene det at få en anden person ind over som hele tiden stiller sig kritisk er guld værd. At Flemming så samtidig er super dygtig og ved hvad han snakker om, gør det kun bedre, så jeg glæder mig meget til at se, hvad han kan hjælpe mig med at drive CSS-Outlet.com til.

Drømmene for fremtiden er i hvert fald store. Jeg har primært amerikanske konkurrenter, så i første omgang skal jeg være størst i Europa. Jeg tror det bliver vildt spændende, for jeg ser et kæmpe udviklingspotentiale i min ide som vil give udfordringer med medarbejdere, online salg, optimering, medarbejdere og samarbejdspartnere i flere lande, mere optimering og en masse andet spændende.

Fuck hvor jeg glæder mig til fremtiden lige nu Stick out tongue

Håber der kommer flere lange indlæg om, hvor godt det går :-)

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 18:53

Tillykke Nicolai, jeg glæder mig til at se dig ved iværk08.

Det bliver spændende at følge dit forløb. Så hold os updateret :)

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 20:21

Hej Nicolai

Hvor var det bare fedt at møde dig på Iværk (eller skal i kalde det optrakten eftersom Iværk først går i gang fra i morgen tidlig) og høre mere ang. dit spændende projekt som jeg klart tror der er et kæmpe potentiale i, super godt gået.

Og tillykke med udnævnelsen til millionær-lærling. Jeg glæder mig til at høre rapporterne og hvordan det går dig fremover.

Super fantastisk alt sammen - Go for it, you can do it :)

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 22:41

Hej Nicolai,

Det lyder rigtigt spændende med det nye projekt og med din status som lærling. Det glæder jeg mig til at følge med i fra sidelinien.

Knæk og bræk!

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 23:00

Hej Nicolai,

Held og lykke med dit projekt, det glæder jeg mig til at følge med i :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:26

Det lyder sgu rigtig spændende! Jeg har set en del andre gøre det før, men ikke noget dansk, alt jeg har set har været fra udlandet, så jeg gælder mig til at se udviklingen. Men hvordan kan du ikke synes HTML er sjov? Det sjoveste ved at lave en ny hjemmeside, er da at få designet op og stå i HTML, CSS, Javascript osv. Derefter kommer det hårde arbejde med programmering af backend. Front end er i min verden klart det sjoveste og mest spændende at arbejde med.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:31

Det lyder som starten på en succeshistorie - held og lykke med dit foretagende :)

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 01:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Uhh en hektisk dag Big Smile

Det tager umiddelbart længere tid og mere energi at bygge sådan en lille stand, end man skulle tro :-)
Næste gang hyrer jeg ikke et familiemedlem som indretningschef på sådan et projekt, de tror billig ferierejser er en ligitim undskyldning for udeblivelse (der er nogen som bliver skuffet over julegaven i år Devil)

Jeg tror også jeg kom til at ødelægge halvdelen af Amino, da jeg oprettede dette indlæg, i hvert fald skabte mine moderatorrettigheder og Jante-blær problemer og ingen kunne svare. Da jeg senere stødte på Thorborg og de andre inde på Iværk, sad de og bandede over at alt muligt var blevet rodet rundt i administrationsdelen Angel
Kæmpe stand de har sig, i øvrigt... en hel væg bygget i Amino krus. Sjovt.

Denne tråd har også givet ikke så lidt arbejde. Der gik mindre en en halv time inden første ordre var i hus og hele dagen er gået med at besvare forespørgsler.

Uhh og der var visitkort og brochure til mig, da jeg kom ind på Iværk. Dårlig timing og manglende koordinationsevner fra min side, gjorde at de først kunne leveres lige op til. Heldigvis stod Jesper / Mediamouse for trykningen så jeg vidste at kvaliteten ville være i orden. Benny Thaibert, bit2b.dk havde lavet trykfilerne, han kan altså også et eller andet med Adobepakken som ikke er for dødelige mennesker :-)

Martin Tygsen:
jeg glæder mig til at se dig ved iværk08.

Står du sammen med Easyflow? Hører du har fået dig et samarbejde med dem.
Vi ses derinde...

WooX:
Jeg har set en del andre gøre det før, men ikke noget dansk, alt jeg har set har været fra udlandet, så jeg gælder mig til at se udviklingen

Ja har fundet en del, primært amerikanske, konkurrenter... dog kun nogle få som jeg synes gør det rigtig godt :-)
Tager dog konkurrencen ganske roligt. Jeg tror på at jeg kan gøre det bedre end dem når jeg først får luft under vingerne, og dertil vil mit primære fokus ligge på det danske og senere europæiske marked. Tror på at dansk suppert i almindelige dansk kontortid vil være en relevant faktor :-)

WooX:
Men hvordan kan du ikke synes HTML er sjov?

HTML kan sagtens være sjovt, men for de fleste - mig selv inklusiv - tager det bare alt for lang tid. Særligt når man lige har fået det perfekt i FF og så checker det i IE hvor alt pludselig står på hovedet. Jeg elsker at hade IE, særligt kl. sent om natten dengang jeg selv sad med HTML opgaverne og altid fik dem skudt til sidste øjeblik. Neej hvor har jeg ofte råbt af min skærm :-)

Nåå sengetid for en lille iværksætter. Jeg skal op alt for tidligt, så jeg kan nå ind til min stand i tide.
Tak for alle hilsnerne :-)

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 12:52

Nicolai Lønne:

Denne tråd har også givet ikke så lidt arbejde. Der gik mindre en en halv time inden første ordre var i hus og hele dagen er gået med at besvare forespørgsler.

Cool, at du blot skal annoncere eksistensen af dit firma i en enkelt tråd herinde, før det kaster ordrer af sig. Det lover godt.

Håber for dig, at messen bliver god og givtig.

Fra Køge
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 16:44

Hej Nicolai,

Det er rasende godt gået.

Jeg har fulgt mange af dine debat indlæg her i Amino, og så det var rart at få sat et rigtigt ansigt på personen i dag ved iværk08.

Held og lykke med foretningen, jeg er sikker på at det bliver en success.

P.S. også en stor ros til flemming som ofre tid og kræfter på en millionærlærling.

Med venlig hilsen

Kenneth Aastrup

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)