Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Købe x antal hos konkurrent. Og sælge for x * y kr.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Folkens.

Hvad siger lovgivningen om dette? Og hvad kan sælger tillade sig.

Lad os tage et ekempel som designerure. Jeg køber 10 styks af en sælger til 500 kr. stykket. = 5000 kr.
Jeg sætter en shop op som sælger det selv samme ur for 1000 kr. Omsætning 10.000 fortjeneste 5000 kr.
Jeg gør så det samme igen, og igen. Køber hos min konkurrent til x. og sælger videre til x * 2.

Jeg tror ikke at dette er et problem ifølge loven. Men vil alligevel høre hvad lovgivningen siger?
Kan sælger nægte at sælge til mig hvis personen opdager at jeg sælger hans urer i min egen butik?

Misser personen 1 kunde får han jo stadigvæk salget gennem mig.

På Forhånd Mange Tak. 

Fra Århus
Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 16:05

Sælgeren kan godt nægte at sælge varer til dig. Men hvis han selv får et mer salg vil han nok bare lade dig gøre det. Eller selv sætte sin pris op.
Lovmæssigt er der ingen problemer, bare du selv holder styr på moms og skat :-)

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 16:05

hmm dette er et svært område, der findes masser af mærker der prøver at forhindre bestemte at handle hos dem.

Eksempelvis B&O som ikke ville sælge til Merlin, da de mente det degraderede deres brand. men de blev vist dømt til at gøre det.

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:14

Så der er intet problem i at gå ned til Merlin. Købe 5 tv, og sælge det videre i min egen butik?

Eller, lave et salg i min butik. Købe det i Merlin. og sende det? 

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Skrevet kl. 16:18

Nej som udgangspunkt ikke, alm. chikane kan dog forekomme!

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 16:24

Det vækker selvfølgelig opsigt hos sælger, hvis du køber eks. 10-20 ure. Hvad bruger man så mange ure til hvis det ikke er til gaver eller videresalg. Og hvis du så gør det flere gange. Der er mange døgnkiosker, der køber varer ind hos Bilka eller Føtex og derefter kan sælge det dyrt. Det er ofte billigere end indkøb i ex. Metro. Så med mindre du ved handlen får et blackout og underskriver en erklæring om at du ikke må sælge produkterne videre i forbindelse med forretning er der jo intet til hindring. Jeg ved ikke om en sådan erklæring vil holde i retten hvis det kommer dertil (der er jo aftalefrihed og mellem erhvervsdrivende er den noget bredere). Jeg tror nu heller ikke at nogen vil præsentere dig for en sådan erklæring.

Du skal dog tænke på, at du som "ny" sælger også står med garantiforpligtelser og at du indestår for at produktet er i lovlig stand. Du kan nogle gange nok føre det tilbage til den oprindelige sælger, men om det kan give problemer for dig er jo en vurderingssag.

Ikke at jeg skal blande mig, men hvis du alligevel vil opkøbe lidt større mængder vil det dog være smartest at kontakte producenten/importøren og handle den vej. I vore dage undersøger kunder i større omfang priser flere steder og hvorfor købe noget hos dig, der er billigere andre steder.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:39

JakobN:

Ikke at jeg skal blande mig, men hvis du alligevel vil opkøbe lidt større mængder vil det dog være smartest at kontakte producenten/importøren og handle den vej. I vore dage undersøger kunder i større omfang priser flere steder og hvorfor købe noget hos dig, der er billigere andre steder.

Den eneste årsag til dette, er at det på denne måde kan gøres uden alt for meget kapital.
Jeg skal jo bare have kunden til at købe hos mig. Måske er købsraten mindre. Men avancen på et salg vil derfor også være langt større.

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 09:40

Der er jo også den mulighed, at du aftaler med en forhandler/grossist om at du sælger en vare og grossisten sørger så for at sende varen. Du skal ikke bruge penge på varelager eller lokaler til samme. Du modtager så din andel af salget.

Jeg kan forestille mig, at der her på Amino er nogle, der kører en sådan ordning. Det kan være, at du kan finde noget ved en søgning eller du kan være så heldig, at der er en, der lige vil skrive lidt om det praktiske.

Hilsen Jakob

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 09:59

Har sendt dig en mail greyzone Smile

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Skrevet kl. 14:38

Kan kun støtte denne fremgang, det giver dig det bedste af alle verdner, ihvertfald til at starte med!

Flere af de "store" gør det også, jeg har lige modtaget nogle køkkenting fra wuptii og stor var min undren da jeg fik en pakke fra Damgaard Collection Office, så det er en helt normal fremgang.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)