Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode råd mod tlf. sælgere

Side 4 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lord Nelsons:

Jeg vil nu også påstå at man som virksomheds ejer eller ansat godt må tænke sig om inden man siger ja til et køb. Uanset om det er annoncer, farvepatroner, aviser osv... De eksempler jeg indtil videre har set hvor annoncehajer har ringet og kunderne har sagt ja, er en stor del af skylden kundens egen fejl.

Man køber altså ikke annoncer i et medie som man aldrig har hørt om før for over kr. 100.000 uden at undersøge produktet eller virksomheden først. Man må forvente at folk kan tænke selv og hvis man er voksen nok til at starte virksomhed, så må man også være voksen nok til at tænke sig om!

Nu er det jo ofte uvidenhed der gør at der bliver handlet dumt i telefonen. Der er jo igen der siger ja til 100000 kr i tlf., dem man har hørt til siger ja til 5000-10000 kr. og pludselige multiplier sælgeren 50*PI (ja mærkeligt ikke) også stå de med en monster regning.

Eller at et domæne et år koster 1800 og man skal skynde sig at købe det inden konkurrenten gør det....er jo ikke fordi folk er dumme...men fordi de bliver taget ved røven da de ganske enkelt ikke ved nok

Tilmeldt 24. Aug 08
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Velkommen til Kenneth...:-)

Altså jeg mindes nu ikke at have påstået at telefonsalg var nyskabende. Mit udgangspunkt var at DanaWeb har vendt tingene på hovedet inden for en branche og øjensynligt har succes med det. (allieret sig med branche foreninger der siger god for produktet og "forære" kunderne et produkt, hvor de omvendt betaler et mdr gebyr for produktet og support)

Jeg har nu set bl.a. et tv program med en nystartet maler som over 3 gange i løbet af en mdr havde købt annoncer hos det samme "fup" firma for over kr. 100.000. Jeg har også været direkte vidne til en handel på ordbogs licenser på over kr. 250.000 kr der foregik via en telefon hvor kunden aldrig havde mødt sælgeren ... Produktet og prisen fejlede ikke noget men mit udgangspunkt er at nogle kunder smider store summer efter firmaer/produkter som de aldrig møder eller kender.

Jeg synes da det er synd hvis folk bliver snydt, men derfor er det da ikke en undskyldning for ikke at tænke sig om :-)

Dit eksempel med kr. 1800 for et domæne hvor man skal skynde sig ellers er det væk. Jamen selvfølgelig bliver folk da taget ved næsen, men derfor behøver man jo ikke at hoppe på alt hvad man hører, vel :-)?

Mvh. Chris

Side 4 ud af 4 (32 indlæg)