Nu er det jo ofte uvidenhed der gør at der bliver handlet dumt i telefonen. Der er jo igen der siger ja til 100000 kr i tlf., dem man har hørt til siger ja til 5000-10000 kr. og pludselige multiplier sælgeren 50*PI (ja mærkeligt ikke) også stå de med en monster regning. Eller at et domæne et år koster 1800 og man skal skynde sig at købe det inden konkurrenten gør det....er jo ikke fordi folk er dumme...men fordi de bliver taget ved røven da de ganske enkelt ikke ved nok |
Velkommen til Kenneth...:-)
Altså jeg mindes nu ikke at have påstået at telefonsalg var nyskabende. Mit udgangspunkt var at DanaWeb har vendt tingene på hovedet inden for en branche og øjensynligt har succes med det. (allieret sig med branche foreninger der siger god for produktet og "forære" kunderne et produkt, hvor de omvendt betaler et mdr gebyr for produktet og support)
Jeg har nu set bl.a. et tv program med en nystartet maler som over 3 gange i løbet af en mdr havde købt annoncer hos det samme "fup" firma for over kr. 100.000. Jeg har også været direkte vidne til en handel på ordbogs licenser på over kr. 250.000 kr der foregik via en telefon hvor kunden aldrig havde mødt sælgeren ... Produktet og prisen fejlede ikke noget men mit udgangspunkt er at nogle kunder smider store summer efter firmaer/produkter som de aldrig møder eller kender.
Jeg synes da det er synd hvis folk bliver snydt, men derfor er det da ikke en undskyldning for ikke at tænke sig om :-)
Dit eksempel med kr. 1800 for et domæne hvor man skal skynde sig ellers er det væk. Jamen selvfølgelig bliver folk da taget ved næsen, men derfor behøver man jo ikke at hoppe på alt hvad man hører, vel :-)?
Mvh. Chris