Hvis nu alle telefonsælgere var aber, hvordan kan det så være at telemarketingsbranchen er en milion forretning og har mange tusinde ansatte ? Selvfølgelig findes der da dårlige telefonsælgere, som blot sidder og læser op fra et manus. Men alle brancher har aber...
Lad os nu tag din branche Ronnikc : Her findes f.eks. DanaWeb der "forære" kunden en hjemmeside og kunden betaler efterfølgende et mdr. beløb. DanaWeb har en MEGET stor kundekreds og et flot økonomisk resultat! De bliver anbefalet af mange branche foreninger bl.a. Dansk Byggeri, håndværksrådet, HTS og AdvokatNet
Samtidig findes der en masse andre webudviklere/programmører der er ved at falde over hinandens ben, når en kunde her på Amino skriver "søger en webdesigner" Man sviner gerne hinanden til for et godt ord og underbyder hinanden på kryds og tværs. Efterfølgende kan man se i andre indlæg at selv samme udbydere af disse services har i og å så travlt og kan næsten ikke finde tid til at bruge alle deres penge :-)
Ja det er en sjov verden vi lever i, men udgangspunktet er at de virksomheder som erkender at salget er en nødvendighed, er proaktive og nyskabende er de virksomheder der løber med kunderne...
Jeg har prøvet at bliver kontaktet af webdesignere der startede med at sige noget i denne retning ..."Jag kan se at din hjemmeside er noget gammeldags, grim, trænger til en kraftig opdatering, det kan jeg da lige fikse..."
Kunne aldrig drømme om at købe noget af en sådan person/firma, men derfor skal man da behandle folk med respekt! Sige pænt nej tak og farvel. Der findes aber inden for alle brancher, men lad dog være med at få stress over dem og blive sur/knotten. Man lever længere på den anden måde :-)
Mvh. Chris
P.S. Jeg har aldrig købt eller arbejdet for Danawb. Kender kun til dem igennem bekendte og dagspressen :-)