Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode råd mod tlf. sælgere

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnikc:
Det kan selvfølgelig være svært hvis man sælger ringe produkter og netop derfor er det som regl også firmaer med de ringeste produkter som har den største andel af telefonsælgere i virksomheden.

Det kunne også tænkes, at man har afprøvet en lang række af salgsteknikker til sine glimrende produkter, hvorefter man har erkendt at telefonkanvas er den mest effektive? De fleste af os driver jo vores virksomhed med henblik på at skabe en økonomisk vinding til os selv...

Jeg føler mig i hvert fald ikke truffet af den med de ringe produkter - mine annoncører melder faktisk tilbage, at de får masser af respons og salg på deres annoncer.

mvh Hans

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 11:12

Når der nu er så mange udemærket telefonsælger til stede, kunne jeg godt tænke mig at lege en leg. Så derfor er her en udfordring.
Hvis du som telefonsælger fik at vide, at nu måtte du ikke bruge telefonen mere som et redskab til salg, men at du skulle finde en anden metode til at få flere kunder i hus. Hvad ville du så gøre? Hvad ville du satse på? Kunne du finde en alternativ metode? Kunne du finde på noget nyt?

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 11:15

Telefonkanvas og måske især mødebooking kan jo også være fint nok.

Men man kan vel ikke bebrejde alle de små og mindre lokale virksomheder over hele landet som kimes ned dagligt at de efterhånden ikke respektere eller tillægger de opkald nogen særlig betydningsfyld mening eller værdi (og nok snarer det stik modsatte).

Tag nu f.eks. alle annoncehajerne - 2 i administrationen - 1 til arbejdet og 17 telefonsælgere.

Hvis der skal bruges 17 mennesker + 2 administratorer til at sælge 1 persons arbejde så er det nok tegn på at der er noget der ikke helt holder vand Wink

Tilmeldt 24. Aug 08
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 11:42

Hvis nu alle telefonsælgere var aber, hvordan kan det så være at telemarketingsbranchen er en milion forretning og har mange tusinde ansatte ? Selvfølgelig findes der da dårlige telefonsælgere, som blot sidder og læser op fra et manus. Men alle brancher har aber...

Lad os nu tag din branche Ronnikc : Her findes f.eks. DanaWeb der "forære" kunden en hjemmeside og kunden betaler efterfølgende et mdr. beløb.  DanaWeb har en MEGET stor kundekreds og et flot økonomisk resultat! De bliver anbefalet af mange branche foreninger bl.a. Dansk Byggeri, håndværksrådet, HTS og AdvokatNet

Samtidig findes der en masse andre webudviklere/programmører der er ved at falde over hinandens ben, når en kunde her på Amino skriver "søger en webdesigner" Man sviner gerne hinanden til for et godt ord og underbyder hinanden på kryds og tværs. Efterfølgende kan man se i andre indlæg at selv samme udbydere af disse services har i og å så travlt og kan næsten ikke finde tid til at bruge alle deres penge :-)

Ja det er en sjov verden vi lever i, men udgangspunktet er at de virksomheder som erkender at salget er en nødvendighed, er proaktive og nyskabende er de virksomheder der løber med kunderne...

Jeg har prøvet at bliver kontaktet af webdesignere der startede med at sige noget i denne retning ..."Jag kan se at din hjemmeside er noget gammeldags, grim, trænger til en kraftig opdatering, det kan jeg da lige fikse..."

Kunne aldrig drømme om at købe noget af en sådan person/firma, men derfor skal man da behandle folk med respekt! Sige pænt nej tak og farvel. Der findes aber inden for alle brancher, men lad dog være med at få stress over dem og blive sur/knotten. Man lever længere på den anden måde :-)

Mvh. Chris

P.S. Jeg har aldrig købt eller arbejdet for Danawb. Kender kun til dem igennem bekendte og dagspressen :-)

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 12:16

Når man snakker i Erfa grupper og den slags så er der helt klar en 5-10 navne der går igen og igen og igen som nok ødelægger det for mange.

Jeg tager som sådan heller ikke stilling til Danawebs produkter - Men deres telefonkampagner er der ingen tvivl om at de fleste virksomheder i landet efterhånden har stiftet bekendtskab med og for langt langt de flestes vedkommende er trætte af.

Så, selvom jeg satte mit start indlæg på spidsen så skal man jo ikke være i tvivl om at man som virksomhed rent faktisk kan oparbejde en så stor badwill på rygtet alene så ens fremtidige salgsarbejde alt andet lige bliver betydeligt sværer at klare over telefonen.

Som du nok bemærkede så skrev jeg indledende og flere gange SEO/SEM/Web netop fordi det er nogle af de typer virksomheder som stor kanvaser landet rundt - Til gengæld kan du også finde mange virksomheder i de branche her på Amino som aldrig kanvaser og som ikke har behov for det fordi det produkter de leverere er af så en høj en kvalitet så det sælger sig selv.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 12:18

Lord Nelsons:

Hvis nu alle telefonsælgere var aber, hvordan kan det så være at telemarketingsbranchen er en milion forretning og har mange tusinde ansatte ? Selvfølgelig findes der da dårlige telefonsælgere, som blot sidder og læser op fra et manus. Men alle brancher har aber...

Ja Annoncehajerne har jo også tjent millioner - om end de på landsplan nok ikke har beskæftiget mere end par 100'ere sælgere samtidig så er der da ingen tvivl om at de har tjent kassen.

Gør det det til OK eller til gode produkter de har solgt via deres telefonsælgere?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 12:20

Jeg forstår ikke helt jer der mere eller mindre" tuder over alle de onde telefonsælgere der ødelægger hver eneste af jeres vågne minutter på arbejde". (sat lidt på spidsen)

Har I overvejet at få jeres virksomhed markedsføringsbeskyttet i CVR - Så slipper man sådan cirka for 99% af de opkald der kommer fra de virksomheder der trækker emner ud fra Experian, NN Erherv og CVR..

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 12:23

Det var nok snarer et forsøg på dialog med de onde telefonsælgersataner ;)

Derudover så synes jeg det er absurd at man skal markedsføringsbeskyttes for at slippe for de brådne kar - reelt ødelægger det jo salgskanalen for alle de andre virksomheder der benytter den.

Tilmeldt 24. Aug 08
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 13:11

Altså at der findes folk som bliver narret og er blevet narret af annoncehajer, skal vi da ikke være uenige om. DE har tjent milioner på godtroende og naive mennesker...

Men har man sagt A må man også sige B. Altså hvis folk føler sig snydt af en f.eks. annoncesælger, så må de lægge sag an mod virksomheden og håbe på at retsystemet er retfærdigt. Man kan også reklame beskytte sig, som tidligere nævnt.

Jeg vil nu også påstå at man som virksomheds ejer eller ansat godt må tænke sig om inden man siger ja til et køb. Uanset om det er annoncer, farvepatroner, aviser osv... De eksempler jeg indtil videre har set hvor annoncehajer har ringet og kunderne har sagt ja, er en stor del af skylden kundens egen fejl.

Man køber altså ikke annoncer i et medie som man aldrig har hørt om før for over kr. 100.000 uden at undersøge produktet eller virksomheden først. Man må forvente at folk kan tænke selv og hvis man er voksen nok til at starte virksomhed, så må man også være voksen nok til at tænke sig om!

Dermed ikke sagt at annoncehajer eller lignende ikke skal i fængsel for svindel og deres produkter er noget l... Men sund fornuft og omtanke skal man altid have med i bagagen.

Chris

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 13:59

Lord Nelsons:

Ja det er en sjov verden vi lever i, men udgangspunktet er at de virksomheder som erkender at salget er en nødvendighed, er proaktive og nyskabende er de virksomheder der løber med kunderne...

Salg er rigtig mange ting og det at sælge i telefonen kan også gøres på mange forskellige måder. Utrolig nok har jeg aldrig mødt et proaktiv og nyskabende virksomhed eller produkt i telefonen. Måske fordi det ikke er så skide nyskabende at ringe rundt?

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)