Nu skulle ordet "støj" ikke tages bogstavligt, men ligesom lyd kan være forstyrende kan telefonsælgere også være det i ens hverdag. Støj kan erstattes med forstyrende. Ja faktisk betragter jeg telefonsælger på nivue med spam. |
Behandl alle mennesker pænt, også de sælgere som tjener til deres levebrød (og i øvrigt sørger for at nogle virksomheder lever og vækster) og afslut høfligt med et nej, hvis det selvfølgelig er sådan at I ikke kan bruge produktet. Det kunne jo tilfældigvis også være sådan at I bare i et ét ud af 10 tilfælde rent faktisk kunne drage nytte af det den søde sælger vil informere Jer om.
Jeg kan kun stille mig enig med Mads B i ovenstående.
Det er ikke ALLE sælgere som opfærer sig dårligt, men det er der rådne æbler som desværre har fået mest opmærksomhed. Og der råder en vis form for dobblel moral i at at telefonsalg er noget lort... indtil man selv står og skal ringe canvas hvor det pludelig ikke er det så slemt mere + mange gider ikke at gøre det selv da det er "tungt" så man hyrer et firma til at gøre det som så skal sidde og høre på "vold tægt" for at citrere "skamD", fra potentielle kunder.
Jeg tror også på at det er vigtigt at ,man behandler folk pænt (læs proffesionelt) og hold en godt takt og tone og sætter et godt klima - det er jo salg (og service) i sidste ende som alle virksomheder lever af - hvis vi alle svinede hinanden til hver gang vi forsøgte at sælge hinandens ydelser/tjenster/produktet til hinanden så ville der ikke være nogen der solgte noget med de følger som kommer deraf....
my 5 cents..