Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode råd mod tlf. sælgere

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu skulle ordet "støj" ikke tages bogstavligt, men ligesom lyd kan være forstyrende kan telefonsælgere også være det i ens hverdag. Støj kan erstattes med forstyrende. Ja faktisk betragter jeg telefonsælger på nivue med spam.

Selvfølgelig kan man huske nogle reklamer frem for andre, men det er jo ikke ensbetydende med, at man har ladet sig hjernevaske til netop at købe det produkt. Min pointet var "jeg ønsker at undersøge og vælge selv, frem for at blive ringet op, uopfordret af en telefonsælger". Sådan tror jeg mange har det.
Ang. at tænde telefonen fra dagens start af, har man jo brug for den i andre sammenhænge med at drive sin virksomhed og det er som sådan den er tænkt.

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 357
Skrevet kl. 21:18

Behandl alle mennesker pænt, også de sælgere som tjener til deres levebrød (og i øvrigt sørger for at nogle virksomheder lever og vækster) og afslut høfligt med et nej, hvis det selvfølgelig er sådan at I ikke kan bruge produktet. Det kunne jo tilfældigvis også være sådan at I bare i et ét ud af 10 tilfælde rent faktisk kunne drage nytte af det den søde sælger vil informere Jer om.

Jeg kan kun stille mig enig med Mads B i ovenstående.

Det er ikke ALLE sælgere som opfærer sig dårligt, men det er der rådne æbler som desværre har fået mest opmærksomhed. Og der råder en vis form for dobblel moral i at at telefonsalg er noget lort... indtil man selv står og skal ringe canvas hvor det pludelig ikke er det så slemt mere + mange gider ikke at gøre det selv da det er "tungt" så man hyrer et firma til at gøre det som så skal sidde og høre på "vold tægt" for at citrere "skamD", fra potentielle kunder.

Jeg tror også på at det er vigtigt at ,man behandler folk pænt (læs proffesionelt) og hold en godt takt og tone og sætter et godt klima - det er jo salg (og service) i sidste ende som alle virksomheder lever af - hvis vi alle svinede hinanden til hver gang vi forsøgte at sælge hinandens ydelser/tjenster/produktet til hinanden så ville der ikke være nogen der solgte noget med de følger som kommer deraf....

my 5 cents.. Wink

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:24

bare sig at du sidder i en ordre eller produktions virksomhed og du ikke må tage stilling til den slags ting. Chefen er en der ejer mange firmaer og har derfor ikke tid til at blive ringet op i utide. Så plejer de bare at lægge på igen, med et undskyld jeg forstyrrede.

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 22:54

Naturligvis skal respektfulde folk behandles med respekt.
MEN de opkald vi modtager af telefonsælgere (minimum et par stykker om dagen) er i ca. 80 % af tilfældende scam eller kanonsælgere.
Dvs. sælgere der vil sælge relativt værdiløse annoncer, domæner til overpris, Google Adwords på latterlige vilkår, dyre printerpatroner osv.
Det tager mig max. 5 sekunder at gennemskue om der er en af den slags sælgere, måske fordi de er pokkers uoriginale og fyrer nærmest den samme sætning af.
Skal den slags udskud behandles med respekt? Måske...men det kræver jo at man bruger 45 minutter, før at det fatter at nej betyder nej :-(

De resterende er typisk mobiltelfoni og avissælgere og de bliver da høfligt afvist, hvis vi ikke lige står og mangler deres ydelser.

Tilmeldt 24. Aug 08
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 02:03

Som mit første udgangspunkt var så sig pænt nej tak. Alt det der med at lyve eller vibrugerikke.dk, svine sælgeren til eller lignende er under bæltestedet synes jeg...

Ja. der findes telefonsælgere, der kan være mega belastende og påtrængende, men de 5% procent som er sådan skal vel ikke ødelægge det for alle andre ? Jeg møder sælgere overalt i min hverdag.

på gågaden i byen, i supermarkedet, når jeg skal leje mine film, folk der ringer osv osv...

I bund og grund tror jeg at vi (den danske befolkning) selv har været udenom at vi bliver kontaktet så meget. Vi kan ikke få tingene billigt nok og alt skal helst være super super discount. Derfor sidder der næsten altid en 16 årig kasse pige/dreng i Netto/Fakta/Lidl osv for der er ikke penge til at en "rigtig" ansat der er blevet oplært ordentligt og kender til kundeservice.

Det samme med telefonsælgerne. De er en "billig" løsning da de kan kontakte langt flere kunder end en kørende sælger og dermed kan prisen presse lige en tand mere.

velgørenheds organisationer står på spring ved hvert gade hjørne for at få os til at støtte. Hvorfor ? Tja det er jo nok fordi vi ikke selv er gode nok til at spytte en femmer eller tier i bøssen når de kommer forbi hos os privat...

Vi bliver i langt højere grad transporteret af tyske chauffører i taxa og bus. Hvorfor ? Fordi de danske chauffører ikke kan tjene nok penge ved at arbejde f.eks. 37 timer. Så hyrer man tyskere, der tager hjem og bruger deres surt optjente penge i tyskland...

Vi køber rask væk pcere, biler, tv osv, der er produceret i kina eller lignede steder, fordi prisen er langt lavere end de produkter der er produceret i EU. At vi så kan smide et tv ud der er 3 år gammelt fordi det ikke kan betale sig at rep. er så en anden sag.

Sorry jag ved godt vi snakkede telefonsælgere :-) Min pointe er at general høflighed fra sælgere og kunde vil vi komme langt med. Ja faktisk ville det være rart hvis man kunne respektere folks job og tale pænt. Om det så er taxa chaufføren, kassepigen, telesælgeren eller den gamle dame på gaden der skal hjælpes over vejen. Vi er simpelten blevet for ligeglade og egoistiske med andre end os selv!

Sov godt :-)

Chris

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 02:18

5% ?

Spørg en hvilken som helst virksomhed i landet som ikke har et korps af telefonsælgere ansat hvor belastende det er og hvor mange mandetimer om året den evindelige nedkimen fra diverse firmaer er.

Reelt set så er det jo firmaer som forhandler et meget begrænset antal produkter der oftest ringer igen og igen.

SEO/SEM/Websites - Dem der ringer "fra google" og så hæren af Danaweb sælgere der pudsigt nok "netop har fået lov til at tilbyde gratis hjemmesider i deres område" og dem der vil af med de gamle printerpatroner er nok nogle af dem som folk altid nævner og det er nærmest ligegyldigt om de sælger fliser, har et smedeværksted eller eksportere balongynger til Uganda. Og så kommer der alle de andre oven i (som måske også er branche specifikke).

Hvad er telefonsælgere andet end preprogrammerede aber der med manualer sidder og gentager de samme linier i samtale efter samtale indtil de finder en der er dum nok til at bide på?

Et eller andet sted så kan det vel ikke undre at folk efterhånden er ustyrligt trætte af de samme firmaer eller typer af firmaer ringer igen og igen - Præcis på samme vis som dem nede på gågaden fra frelsens halvdøde børns korshærs befrielse også bliver en pestilens når de nu står der for gud hvilken dag i træk og forsøger at presse folk på den dårlige samvittighed.

Og inden der er nogen der spørger så Nej - jeg har 0 telefonsælgere ansat - aldrig i livet om jeg gider belemre mine potentielle kunder med useriøse kold kanvas henvendelser med en sælger uden nogen teknisk indsigt og et prisskema der opsummere hans eller hendes pistolsalg i telefonen i faste rater - men det er vel også grunden til at de firmaer som bruger den slags metoder typisk udgøres af 50% sælgere eller flere.

Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 09:59

Lord Nelsons:
Sorry jag ved godt vi snakkede telefonsælgere :-) Min pointe er at general høflighed fra sælgere og kunde vil vi komme langt med. Ja faktisk ville det være rart hvis man kunne respektere folks job og tale pænt. Om det så er taxa chaufføren, kassepigen, telesælgeren eller den gamle dame på gaden der skal hjælpes over vejen. Vi er simpelten blevet for ligeglade og egoistiske med andre end os selv!

BRAVO Chris!! Hvor er det dejligt at der trods alt stadig findes mennesker med indsigt nok til at tænke med hjertet, og have menneskelig respekt for hinanden. Dette glemmer vi desværre i en forstresset "globaliserende" verden hvor alt handler om profit, og personlighed er noget vi har læst om i en selv-hjælps-coaching-bog.

Ronnikc:
Hvad er telefonsælgere andet end preprogrammerede aber der med manualer sidder og gentager de samme linier i samtale efter samtale indtil de finder en der er dum nok til at bide på?

Godt du ikke er i familie med mig Ronnikc, så havde jeg været nødt til at abdicere.

Hvis dit menneskesyn er at telefonsælgere er preprogrammerede aber, hvordan ser du så på folk der sidder ved samlebåndet hos Phillips? Er det så også preprogrammerede aber?? Jeg væmmes ved folk som dig.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mads B.:

Ronnikc:

Godt du ikke er i familie med mig Ronnikc, så havde jeg været nødt til at abdicere.

Problemet er jo, at Ronni til dels har ret.
Der findes masser af telefonsælgere, som fint lever op til Ronnis - dog noget spidsvinklede - beskrivelse.

Men vi er også andre, der sælger gennem telefonen med respekt for de potentielle kunders tid og beslutning.
Når jeg ringer rundt, har jeg et reelt produkt, som jeg mener, mine potentielle kunder har gavn af. Hvis den potentielle kunde siger nej for hurtigt, beder jeg om at få lov at sende materiale til ham. Siger han nej til det, respekterer jeg det (der er ingen grund til at spilde 16 kr. på at kaste papir i hans papirkurv).

Min egen typiske håndtering af en telefonsælger er:

s: Jeg ringer fra x-firma, må jeg forstyrre dig lidt
mig: Vil du sælge
s: Jeg vil i hvert fald fortælle om et produkt...
mig (afbryder): du har præcis 30 sek.

Hvis jeg inden for de 30 sek. bliver interesseret, beder jeg ham sende noget materiale, som jeg kan kigge på i fred og ro.
Hvis jeg inden for de 30 sek. erkender, at jeg aldrig bliver hans kunde, siger jeg:

"Tiden er gået. Jeg køber ikke noget. Så vi slutter her."

Så lægger jeg røret på uden at vente på sælgerens: "jamen vi har også......"

Det er selvfølgelig barsk for sælgeren at måtte høre på den slags afvisninger igen og igen. Men én af min kones tidligere kolleger er gift med en mand, der reparerer pumper. Pumper sidder ofte i kloakker, hvor der ofte lugter af lort. Manden fortæller, at det ikke er sjovt at arbejde i andre folks lort, men det er en del af jobbet. Kan man ikke klare den del af jobbet, skal man finde noget andet at tage sig til.

Hvis der kun var redelige telefonsælgere til, ville de alle have det meget lettere, men desværre mødes vi gang på gang af trælse typer.

mvh Hans

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 11:01

Selvfølgelig var mit indlæg sat på en spids ;)

Men der er jo efterhånden tilstande hvor langt størstedelen af de sælger man får i røret er på et så useriøst niveau at det farver virksomhederne der modtager opkaldende - så alle telefonsælgere bliver skåret over én kam og der opbygges nærmest en immunitet imod telefonsælgere.

Så måske burde telefonsælgerne gribe lidt i egen barm og overveje om ikke det er ret kortsigtet at agere som mange af dem nu gør - og om mon ikke en mere reel dialog var at foretrække. Det kan selvfølgelig være svært hvis man sælger ringe produkter og netop derfor er det som regl også firmaer med de ringeste produkter som har den største andel af telefonsælgere i virksomheden.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 11:08

Mads B.:

Hvis dit menneskesyn er at telefonsælgere er preprogrammerede aber, hvordan ser du så på folk der sidder ved samlebåndet hos Phillips? Er det så også preprogrammerede aber?? Jeg væmmes ved folk som dig.

Folk der sidder ved samlebåndet på Phillips udfører rent faktisk et stykke produktivt arbejde og kan efter en dags arbejde være tilfredse med at de har tjent til dagen og vejen.

Det samme kan man vist ikke sige om dem der ringer "fra google" og vil sælge adwords kampagner eller dem der vil sælge gamle brugte printerpatroner der er delvist fyldt op igen.

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)