Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode råd mod tlf. sælgere

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan se at annocehajermappen er lukket, men syntes da lige jeg vil fortælle om et site jeg opdagede, som giver gode råd om, hvordan man takler en telefonsælger. Faldt over websitet vibrugerikke.dk som kan være ganske underholdne læsning og lytning. Og lære lidt, kan man da også.

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Fra København
Tilmeldt 9. Aug 08
Indlæg ialt: 786
Skrevet kl. 12:36

Jeg vil også anbefale at bruge "ingen interesse", samt "det er fortrolige oplysninger" til deres spørgsmål. Det virker ganske fremragende.

Mvh
Brian 

Leverandør af: CMS, websites, IT support, grafisk design, foto, billedbehandling mv. Se: www.ComputerLab.dk

Tilmeldt 24. Aug 08
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 08:13

I kunne jo også prøve at sige nej tak, men tak fordi du ringede. Måske kunne både I og sælgeren få en positiv oplevelse ud af det :-)

Mvh. Chris Harris

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 08:49

Ja og send ham en flaske vin, så får han en rigtig positiv oplevelse Yes

Tilmeldt 24. Aug 08
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 22:35

tja ikke nogen tosset ide, så får man da i det mindste ikke selv ondt i hovedet af den! :-)

Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 17:13

Se det er præcis denne slags emner hvor jeg pludselig oplever en personlighedspaltning.

Hvis jeg ser på det ud fra vores virksomheds synspunkt, hvor vi har en række utrolig dygtige sælgere siddende som benytter sig at telefon, kundemøder og direct-mail / mail - ja så synes jeg at det er utrolig ubehøvlet når de møder den slags personer i den anden ende af røret, som nærmest sender dødstrusler og svadaer gennem røret fordi de høfligt ringer op og spørger om de forstyrrer, inden de overhovedet har indledt en samtale.

Tager jeg så den anden del af det, hvor jeg sidder som medindehaver af en virksomhed og dermed tit bliver kontaktet af telefonsælgere, ja så vil jeg med rette indrømme at der ind imellem er en sælger i røret der udfører såkaldt pistolsalg, som bare ikke er til at holde ud. Disse mennesker der bare ikke vil give op på trods af en 5min. lang samtale og 7 nej'er til at vi så absolut ikke behøver et akvarie på kontoret ;)

MEN, når ovenstående to eksempler er præsenteret, vil jeg slutte af med at sige til alle Jer der opfører sig groft og ubehøvlet overfor telesælgere - I skal have in mente at I dermed aldrig nogensinde på noget tidspunkt kan overveje selv at benytte Jer af telesalg i Jeres virksomhed, da I ellers vil udføre grov dobbeltmorale.

Behandl alle mennesker pænt, også de sælgere som tjener til deres levebrød (og i øvrigt sørger for at nogle virksomheder lever og vækster) og afslut høfligt med et nej, hvis det selvfølgelig er sådan at I ikke kan bruge produktet. Det kunne jo tilfældigvis også være sådan at I bare i et ét ud af 10 tilfælde rent faktisk kunne drage nytte af det den søde sælger vil informere Jer om.

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 17:22

Nu må jeg indrømme og sige, at jeg er af de berømte telefonsælgere, som bliver nævnt i tråden her.

Jeg deler mening med Mads B. Det er noget så demotiverende, hvis man sidder med et produkt, som reelt set vil kunne hjælpe kunden i sidste ende, og så vedkommende bare "Skriger voldtæg" (Fagterm for en sviner). På den anden side, sidder jeg, ligesom Mads B, også med tjansen at tage nogle af de indgående sælgere. Men så længe de forstår et Nej og ellers er høflige. Så kan jeg ikke forstå hvordan man kan ty til at være nederdrægtig overfor sælgere - Opfør dig, som du selv gerne vil behandles!

For at citere en af mine gode kunder på mit kanvas opkald:

"Jeg sørger lige for, at Poul, som du kommer til at tale med tager imod dig med den samme respekt, som vi forventer vores sælgere modtager når vi ringer ud". 

Jeg skal hilse og sige, at der er en klar større hyppighed af nederdrægtige personer blandt virksomheder med unge medarbejdere - IT, Callcentre og lignende, end andre brancher. 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 17:33

Det problem jeg har oplevet med telefonsælgere er at de som oftest så absolut ikke har sat sig ind i hvad min virksomhed laver og derfor reelt ikke ved om jeg kan bruge deres produkt til noget. Hvis sælgeren ikke viser mig den respekt at sætte sig ind i tingene før han ringer, så har jeg absolut intet til overs for ham og jeg vil derfor gøre alt hvad der står i min magt for at få et billigt grin på vedkommendes bekostning.

Bliver jeg derimod kontaktet af en person der har sat sig ind i tingene viser jeg ham den samme respekt og får da en samtale ud af det.

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 20:21

For og imod, det gælder vel alt efter hvilken taburet man sidder på og ens egne oplevelser og erfaringer.

Jeg forstår godt, man som virksomhed vil forsøge at skabe et mersalg, men det er anmassene at ringe folk op uanset om det er et produkt vedkommende kan brug eller ej.
For mange år siden var dørsalg loveligt, men loven blev lavet om, af hensyn til privatlivets fred og det var der vel en grund til. Det at bruge telefonen udelukkende for at sælge, der befinder man sig også pludselig på privat område og skal have i errindringen, at man ikke er blevet inviteret. Derfor kan det skabe stærke reaktioner, specielt når nogle sælger har benyttet metoder, hvor de ikke forstår et nej tak. De har ødelagt det for dem der er seriøse og høflige og alle bliver skåret over en kam. Som virksomhed har man 100 ting om ørene der skal ordnes og når så man skal bruge tid på noget man ikke selv har bedt om eller har brug for, så er og bliver det et irritationsmoment.
Reklamer gennem brevsprækken og annoncering i diverse medie giver en den valgmulighed for selv at undersøge evt. interesante emner nærmer, når man har tid. Altså at vælge til eller fra. Telefonsælgere vælger for en, uden man har haft inflydelse på det valg.

Jeg kan kun sige en ting, i mit univers er telefonsælgere støj og jeg ønsker ikke at blive kontaktet på den måde. Har jeg behov for nye tiltag, researcher jeg og opsøger jeg selv. Måske svært at forstå, men jeg vil ikke bruge min tid på ihærdige telefonsælgere.
Mit råd til jer der vælger at sælge via telefonen, fortsætter i med det, så vær forberedt på et nej og respekter det. En bedere løsning ville være, at lægge hovede i blød og find på alternative veje for at nå jeres målgruppe i steden for at skyde med spredehagl gennem en telefon og forstyrre folk unødigt.

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 20:27

Hulahoppigen:

Jeg kan kun sige en ting, i mit univers er telefonsælgere støj og jeg ønsker ikke at blive kontaktet på den måde. Har jeg behov for nye tiltag, researcher jeg og opsøger jeg selv. Måske svært at forstå, men jeg vil ikke bruge min tid på ihærdige telefonsælgere.
Mit råd til jer der vælger at sælge via telefonen, fortsætter i med det, så vær forberedt på et nej og respekter det. En bedere løsning ville være, at lægge hovede i blød og find på alternative veje for at nå jeres målgruppe i steden for at skyde med spredehagl gennem en telefon og forstyrre folk unødigt.

Du mener ikke radioreklamer i bilen er "støj"... eller dét faktum at TV2 har omlagt programserien Vild med dans, sådan at den de sidste par sæsoner har været afbrudt midtvejs for lige at klemme to ekstra reklameblokke ind ;-)

Jo, her kan du også fravælge... dette gør du ved at række hånden hen til bilradioen eller fjernbetjeningen og skifte kanal, og eventuelt vende tilbage når reklamerne er overstået. Men du husker sikkert stadig biva-kvinden, Harry & Bahnzen "Centercourt" og Nicolai Lie Kaas i stramme jeans for Punkt1. Right?

Dette synes jeg personligt er støj, og uden mulighed for fravalg. Så skal man da i hvert fald hverken tænde for tv'et, radioen, lige så vel som det på samme måde må være et valg om folk vil tænde for deres telefon om morgenen - risikoen for at få lidt "støj" ind i løbet af dagen er heldigvis lille.

God aften til Jer alle ;-)

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)