Se det er præcis denne slags emner hvor jeg pludselig oplever en personlighedspaltning.
Hvis jeg ser på det ud fra vores virksomheds synspunkt, hvor vi har en række utrolig dygtige sælgere siddende som benytter sig at telefon, kundemøder og direct-mail / mail - ja så synes jeg at det er utrolig ubehøvlet når de møder den slags personer i den anden ende af røret, som nærmest sender dødstrusler og svadaer gennem røret fordi de høfligt ringer op og spørger om de forstyrrer, inden de overhovedet har indledt en samtale.
Tager jeg så den anden del af det, hvor jeg sidder som medindehaver af en virksomhed og dermed tit bliver kontaktet af telefonsælgere, ja så vil jeg med rette indrømme at der ind imellem er en sælger i røret der udfører såkaldt pistolsalg, som bare ikke er til at holde ud. Disse mennesker der bare ikke vil give op på trods af en 5min. lang samtale og 7 nej'er til at vi så absolut ikke behøver et akvarie på kontoret ;)
MEN, når ovenstående to eksempler er præsenteret, vil jeg slutte af med at sige til alle Jer der opfører sig groft og ubehøvlet overfor telesælgere - I skal have in mente at I dermed aldrig nogensinde på noget tidspunkt kan overveje selv at benytte Jer af telesalg i Jeres virksomhed, da I ellers vil udføre grov dobbeltmorale.
Behandl alle mennesker pænt, også de sælgere som tjener til deres levebrød (og i øvrigt sørger for at nogle virksomheder lever og vækster) og afslut høfligt med et nej, hvis det selvfølgelig er sådan at I ikke kan bruge produktet. Det kunne jo tilfældigvis også være sådan at I bare i et ét ud af 10 tilfælde rent faktisk kunne drage nytte af det den søde sælger vil informere Jer om.