Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

momsregnskab ved vare købt i Italien

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jul 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Håber nogen kan hjælpe mig. Vi importer vin hjem fra Italien og nu er mit spørgsmål så omkring momsregnskab. En siger jeg skal bogføre det beløb jeg har købt vin for som en udgift uden moms. Andre siger at jeg skal fratrække en femte del (italiensmoms) og så bogføre det som udgift uden moms. På indtægt siden siger nogen at jeg kun skal betale moms af min avance, da der er betalt moms i Italien, andre siger jeg skal skrive fuld moms (som normalt) så helt ærlig, jeg er forvirret. Har talt med skat og så var jeg endnu mere forvirret. Har helt styr på det med flaskeafgift, vinafgift osv.

Håber en eller anden kan hjælpe med en skabelon som er til at forstå. På forhånd tak.

Annette

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:54

Hej!

Du skal ikke betale moms ved import fra Italien. Italien er i EU, så du beregner 25% EU-erhvervelsesmoms. som du

opgiver som salgsmoms, og modsat kan du så trække de 25% EU-erhvervelsesmoms fra som indgående moms.

Effekten er 0 kr. Du skal oplyse dit CVR.nr. til den italienske eksportør, for at du kan købe momsfrit.

Når du sælger vin i DK skal du naturligvis momse dit salg.

Tilmeldt 4. Sep 08
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 17:10
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:25

Hej!

Tyrkiet betaler du importmoms, som du så igen kan modregne den indgående moms.

Jeg ved ikke, om der told på de varer du importerer, men ellers også told som er en ren udgift for dig.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)