Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Blog på scannet shop...seo...kan man det?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 801
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har overvejet at lave en blog på vores pokal webshop, men kan man det når den er fra scannet?

Hvordan opretter jeg en blog så den har seo værdi for os??

Med venlig hilsen

Dennis Kjærgaard

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 14:13

Hej, Dennis

Det kan du godt ved at styre DNS. Så opretter du blog.billigepokaler.dk f.eks. og får domænet til at pege over på den server, hvor du har bloggen hostet :) 

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 14:56

Hej Marcel

Tak for hjælpen......det lyder til at være forholdsvis simpelt :)

Har du forslag til et godt sted at få den hostet?

Med venlig hilsen

Dennis

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:36

Jeg ville jo gerne være kvik og sælge dig en hostingaftale til 50kr om måneden, men jeg tror det bedste ville være at lade den ligge hos Scannet så længe domænet er den samme. 

Derimod ville jeg måske nærmere lave en helt andet blog? Køb f.eks.Pokalguiden.dk ... og skrive blog-indlæg om pokaler, husk også at linke til "konkurrenter". Udefra skal det ligne at du uvildigt guider folk videre. Men du skal selvfølgelig sørge for at guide den trafik der konverterer bedst til din side.

For eksempel, lad os sige du sælger kaniner. Så laver du dyreguiden.dk og "anmelder" kaniner, og roser dine egne til skyerne. Men du sørger samtidig for at gøre det samme for nogle katte og nogle hunde. Set i perspektivet "dyr" er de konkurrenter, men set i perspektivet "kaniner" er de ikke :)

Ergo gør det ikke dig noget hvis en hundeelsker ryger over til en anden...for du sælger ikke hunde. Men det får dig til at se troværdig ud :)

Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 01:00

Hej Mikkel, tak for svaret

Bloggen på domænet var mest tiltænkt som seo værdi.

Men den model du nævner vil helt sikkert også kunne give godt konverterende trafik, men hvor meget vil jeg mon forvente set i forhold til den tid jeg skal bruge på sitet?

Jeg kommer tilfældigvis forbi skive fredag eftermiddag, så hvis jeg får tid kan jeg kigge forbi, og høre hvad du kan tilbyde os.

Send dit tlf. nr. i en pm, så ringer jeg og laver en aftale hvis det kan lade sige gøre.

Med venlig hilsen

Dennis Kjærgaard 

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 01:12

Hej Dennis

Jeg er enig med Marcel i at du med fordel kan lave en cname record som peger et subdomæne, fx blog.ditdomæne.dk, hen til et andet webhotel, hvor du har en søgemaskineoptimeret blog liggende. Du kan sikkert sagtens tillade dig at spare på webhotellet, da det ikke vil være meget forretningskritisk, om oppetiden på din blog ikke er 99,9996%

Prøv fx gigahost.dk eller lignende, hvor du for en billig penge kan installere alle de domæner og databaser du vil til blogs osv.

Dennis Kjærgaard:

Det vil helt sikkert kunne give godt konverterende trafik, men hvor meget vil jeg mon forvente set i forhold til den tid jeg skal bruge på sitet?

Med en ordentlig søgemaskineoptimeret (wordpress) blog, kan du forvente dig en hel del relevant trafik videre til dit site, men skynd dig at lægge tankerne om en blog som mest noget mest med seo-værdi på hylden.

Du kommer til at gøre din kunder til bedre kunder med din blog, og dine kunder kommer til at gøre dig til en bedre pokalmester, hvis du gør det rigtigt, og kommer i dialog. Samtidig skal du have SEOen på plads selvsagt! :-)

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 08:35

Hej Dennis og velbekomme :)

Dennis Kjærgaard:

Så langt er jeg med, men nu er det engang sådan at Google ikke bryder sig om SEO-Only sider ... så du skal som minimum give indtryk af at siden har en målgruppe af almindelig mennesker. Derudover kan det helt sikkert betale sig at lave en reel blog istedet ... de steder jeg har set det har det været med til at forbedre kundeoplevelsen, og dermed skabe mer-omsætning.

Dennis Kjærgaard:

Jeg kommer tilfældigvis forbi skive fredag eftermiddag, så hvis jeg får tid kan jeg kigge forbi, og høre hvad du kan tilbyde os.

Send dit tlf. nr. i en pm, så ringer jeg og laver en aftale hvis det kan lade sige gøre.

Hej Dennis

Det skal du være velkommen til, mit telefon nummer er 40 511 627, min mail er mmc@mc-solutions.dk, du kan ikke ringe før middag idag, men du er velkommen til at maile :)

Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 18:06

Jeg hiver lige tråden op igen, for jeg er stadig lidt i trivl...og skal nu til at ligge en wordpress blog op som subdomæne på vores webshop fra scannet.

1. Er det rigtig forstået at bloggen skal lige på eget webhotel, når det er en scannetshop?

2. Hvis det er tilfældet, vil det så stadig give seo-værdi for hoveddomænet?

3. Er der noget som kan forklare trin for trin hvordan jeg for bloggen som subdomæne....blog.billigepokaler.dk

Er der nogen som kan hjælpe???

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 19:28

Dennis Kjærgaard:
1. Er det rigtig forstået at bloggen skal lige på eget webhotel, når det er en scannetshop?

Ja. ScanNets shop ligger på et "lukket webhotel" hvor du ikke selv kan få lov at arbejde med deres eller anden kode. Derfor skal du have et webhotel andetsteds.
Der kan du så vælge enten et Linux Webhotel hos ScanNet eller et vilkårligt andet sted.

Dennis Kjærgaard:
2. Hvis det er tilfældet, vil det så stadig give seo-værdi for hoveddomænet?

Ja og nej... mest ja.
De links du får til bloggen vil ikke give meget direkte link-love til dit hoveddomæne, men du sørger selvfølgelig for at bloggen "arbejder" for shoppen. Det giver dig - forhåbentlig - en værdifuld blog som linker med nogle værdifulde links med den helt rette anker tekst til de helt rette sider på din shop.

Dennis Kjærgaard:
3. Er der noget som kan forklare trin for trin hvordan jeg for bloggen som subdomæne....blog.billigepokaler.dk

Du starter med at skaffe et webhotel af typen Linux. ScanNet, specialhosting.dk eller surftown er gode muligheder.

Du får nogle IP adresser af webhotellet. Dem giver du til ScanNet og fortæller dem at subdomænet blog skal peges på de IP adresser. Burde ikke være noget problem, men kan de ikke finde ud af det, så sig til - der findes work arounds :-)
Der kan godt gå op til 24 timer inden subdomænet er aktivt (men der burde ikke)

Så hopper du ind på wordpress.org og downloader senest version af Wordpress.

Du oploader til webhotellet.og går ind på sub domænet hvor du bliver mødt af en guide i opsætning. Den er ret lige ud af landevejen og fortæller hvad du skal indtaste hvor og hvornår.

Hvis du derfra hvis have fx dit eget design på så kaster du dig over HTML og CSS legen. Skulle dette ikke være din kop the, så giver jeg gerne en hånd der :-)

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 20:41

Tak for svaret Nicolai, nu tror jeg, at jeg er helt med :)

Det er dog lidt en skam at den ikke ville give noget linkjuice til vores hoveddomæne, da jeg har planlagt en marketingkampagne, som formentlig vil give en masse kvalitets links med tiden.

Er der nogen som kan sige hvordan vi vil stå stillet, hvis vi om f.eks om et år får kodet en shop og blog fra bunden på samme domæne?........kan der så lavet en 301 redirect på den gamle blog, så vi stadig vil nyde godt at de links, som den har fået med tiden?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)