Vi er nogle unge, alle ved at tage studenter eksamen, og vi har en del tid skrevet artikler for folk, venner og bekendte, mest gratis eller for beskedne beløb. Men vi synes efterhånden vi har fået et godt team, og er blevet rigtig gode skribenter. Nogle af os ved en masse om sport, og fitness, andre om internet, online og it, etc. Vi overvejer at begynde at sælge pakker med et dusin artikler/blogindlæg (12 stk.) til for eksempel hjemmesider.
Vi havde overvejet en pris på omkring 600-1200 kroner for et dusin artikler/blogindlæg (12 stk.) I det tilfælde vil vi have lov at hente inspiration fra artiklerne en anden gang samt sælge dem igen.
Og en pris på 900-1800 kroner for et dusin, hvor artiklerne ikke vil blive solgt igen. Og kunden vil få artiklen som den eneste.
Vi ville gerne have lidt feedback på ideen, og info omkring markedet, priser osv.
Jeg synes at ideen lyder sjov. Udarbejd en hjemmeside, hvor der er nogle eksempler på jeres arbejde, så jeres kunder kan se, hvad de får. Jeg ved ikke, hvor store jeres artikler er, men en artikel til 50-100/75-150 kr. lyder billigt. Men jeg har ingen forudsætning for at vurdere om det er niveauet.
Jeg tror at der kan være et marked men det er jo nok ofte de mindre steder. Flere virksomheder får også skrevet artikler, hvor deres produkter skamroses, men de er sat op som artikler, så de ikke ligner en reklame. Det udarbejdes ofte af et reklamebureau, men det var da et område, der kunne overvejes indenfor jeres emneområder.
Vi har faktisk også selv overvejet det med prisen. For vi viste vores arbejde til en der levede af det. Han mente vi skulle tage omkring det dobbelte, for han ville selv tage det tredobbelte. Men det mente han ikke helt vi kunne tage - endnu :o)
Men prisen blvier omkring for den er - for vi gør det ikke KUN for at tjene penge. :)
I kunne jo også bruge konceptet til at lave Blogs for folk/firmaer. Dvs. lidt kortere indlæg til en lidt lavere pris... emnerne kunne være management/IT/sundhed/......
René C. Larsen
tlf.: 211 411 61 www.CoWork.dk KLIK her for CV