Hej Jeg håder tråden er startet i det rigtige forum. Jeg er helt ny her men har brug for lidt hjælp. Eftersom jeg tidsmæssigt er meget presset med at slå til dette tilbud. Nu har jeg brugt flere aftener på at søge på nettet omrking dette - samt overtale konen til at det var ok hendes mand blev pølsemand. Problemet er jeg er i IT branchen, så det er noget af et skifte. Men jeg brænder for at lave noget andet og ikke mindst have mit eget! Dog indebærer dette at jeg ikke har forstand på fødevarer - men jeg er ikke dum, så det kan vel læres. Jeg har mulighed for at købe en pølsevogn, til en meget attraktiv pris. Den er restaureret gennemgående de sidste 2 år. Dog vil den nuværende ejer sælge den pga de ikke bor i lokal området. - Omsætningen ligger på 2 millioner kroner - så hvad må den så højest koste at overtage (et bud)? Jeg spurgte ham efter om den havde et næringsbrev, men han sagde han var blevet pålagt, at lave nogle ting før de kunne få dette igen - korrekt? Det var småting, og jeg køber den naturligvis ikke før jeg har fået dette bekræftet på skrift. Indtil videre har jeg læst mig til at man skal have fødevarehygiejne og egenkontrol, dette skulle kunne opnås på AMU centre og andre steder rundt om i landet, og påbegyndes senest 3 måneder efter man er blevet "ejer" - korrekt? - Er der nogen der kan hjælpe mig til helt præcis hvad selve pølsevognen kræver? - Samt hvad det kræver af mig som ejer og ham der skal stå i vognen? Det skal udpensles helt nøjagtigt hvad det kræver, for jeg skal ikke virke usikker når jeg skal snakke med hverken banken eller den nuværende ejer - ikke at pengene er et problem da jeg har et hus i baghånden. Tusind tak for al mulig (hurtig såvel som langsom) hjælp. Timor |
Hejsa Timor
Nu kender jeg kun meget lidt til den branche, har ingen erfaring og det må du også tage mit indlæg og mine inputs med..
Men jeg er overbevist om at pølsevognen er en uddøende race, alle gader og stræder popper der kiosker op, 7/11's og andre quick food availability stores op. Det er hva jeg tror. Dermed ikke sagt at har du en god plads til pølsevognen, og evt finder nogle firmafester, gymnasie fester, festivaller at komme ud til, så tror jeg du godt kan hive en nogenlunde pæn indtjening ind.
Mht plads har jeg hørt noget om det kun er nogle mennesker der får tilladelse til at drive pølsevogn nogle steder. Handicappede, førtidspensionister og pensionister og andre som ikke har den samme arbejdskraft at kun de får tilladelse til at drive en pølsevogn. - ved dog ikke om det er rigtigt?!.
Men hygiene og kontrol kurser kan tages løbende snarest efter du har overtaget pølsevognen.
Ellers held og lykke med det, du må lige give en pm når du har fået den op at køre så skal jeg nok komme ud og snuppe en hotter hos dig :)
//Thomas