Hejsa Jeg har prøvet at finde svar på de spørgsmål jeg har. Men bliver nød til selv at spørge for det er en jungle at finde rundt i. Jeg har en blog på engelsk som jeg har cvr. registreret, da jeg håber at der er nogen som vil købe banner plads på mit site. Desværre har heldet ikke været med mig pt. til trods for mange henvendelser. Men jeg håber stadig at det vil ske. Derudover skal jeg til at sælge ebøger samt udbyde kurser oven i mit bloggeri. Jeg har Google adds + jeg har et par affiliates aftaler med både Amazon.com & .uk, samt to andre amerikanske sider. Jeg modtager løbende penge fra disse steder. Hvordan skal jeg udregne momsen?? I forb. med mit skriveri på bloggen indkøber jeg forskellige ting til brug iforb. på bloggen de ting bliver både indkøbt i EU & USA. Jeg køber varene inkl. moms, hvordan skal jeg trække momsen fra her? Er det som ovenfor? Skal man import registres når man blot køber ind til en selv (virksomheden)? Lige de sidste spørgsmål: Er der et godt og enkelt bogføringsprogram? og hvad ligger prisen på for en revisor?? Mange tak for hjælpen. Louise
|
Når du handler med andre virksomheder indenfor EU, er handlen som sådan momsfri, sålænge du kan fremvise deres CVR nummer/registrerings nummer. Sælger du til privatperson indenfor EU skal du opkræve 25% moms.
Køb og salg udenfor EU kræver registrering som Importør/Eksportør hos Told og Skat i Danmark. Salg udenfor EU er momsfrit. Køb udenfor EU pålægges en Importmoms på 25% Dansk moms. Man skelner mellem Erhvervelsesmoms som er moms på import indenfor EU, og Importmoms, som er moms på import udenfor EU. Skat kræver at du oplyser værdien af din Erhvervelses og Importmoms. Ring evt til Skat på 72221818, de er efter sigende eksperter i skattespørgsmål ;)
Ellers ville jeg nok lige søge lidt på Adsense og moms/skat her på amino, der er flere gode tråde omkring det.
Omkring regnskabsprogram, så kig da på e-moms.dk, du kan prøve det gratis i 14 dage.
mvh
Thomas