Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Giv jeres støtte til dk-hostmaster

Side 4 ud af 8 (75 indlæg)
Tilmeldt 23. Mar 08
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai Lønne:

tho:
Du vil gerne tjene penge på dine brugere.

Jeg synes du er lidt langt ude med den udtalelse.
Ved en stor DNS udbyder som gratisdns.dk som har over 100.000 domæner, ser jeg en pointe i at de kommer til at tjene godt på det. For Sune som næppe har i nærheden af samme antal domæner, er fortjenesten langt fra en guldgruppe.

Prøv på http://netnationen.dk/search/host/activewebs/?page=1 at tæl hvor mange hans firma har (selv om netnationen ikke er præcis giver den en god indikation. Samtidig kan du regne med, at en del af hans kunder selv køber domæner andre steder, fx gratisdns.dk da de selv er leverandører af hostingydelser)

Derefter kan du sætte dig ned og regne lidt på det. Gratisdns.dk har meldt ud, at de ikke vil tage mere end ca. 3,- kr. i fortjeneste. Lad os antage at Sune går lidt længere og tager 10,- kr. i fortjeneste pr. domæne, pr. år så ved du hvor stor en økonomisk interesse han har i det. Jeg tvivler på det er så stor som du forestiller dig.

Omend jeg ikke er enig med Sune, så tvivler jeg ikke på at han oprigtigt mener det er den bedste løsning - dog sikkert ud fra nogle andre betragtninger en vi andre har.

Det ville undre mig om Sune kun tager 10 kr. oveni, men det kan jeg selvfølgelig ikke vide. Dandomaine tager mere end 200 kr. oveni for et .com domæne, det vil undre mig hvis det bliver anderledes med dk-domæner. Jeg kan bare konstatere at Sune er den eneste der forsvare dotdk, og han er også den eneste der har en økonomisk interesse i at dotdk bliver valgt.

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 23:16
Mikkel deMib Svendsen:

Det tror jeg ikke du ville være, hvis du ernærede dig af at være affiliate og har 1.000 domæner :)

Nu gik jeg ud fra det var menigmand vi havde ondt i røven over når det angik pris og manglende evne til at finde en billig registrator - har man 1000 domæner burde der vel ikke være noget problem i enten selv at blive registrator eller alternativt finde en hvor man kan få en fordelagtig pris.

Nicolai Lønne:

Omend jeg ikke er enig med Sune, så tvivler jeg ikke på at han oprigtigt mener det er den bedste løsning - dog sikkert ud fra nogle andre betragtninger en vi andre har.

Exactly, der er forskellige måder at se fordelene og ulemperne på og i mine øjne bør der være plads til os allesammen, også selvom majoriteten tilsyneladende er af den anden opfattelse. Jeg tvivler på dotDK får lov at overtage sådan som tingene har udviklet sig, men som vi har været inde på så lader det til at DK Hostmaster har fået et wake up call så uanset hvad tror jeg vi ender op med en bedre fremtid.

tho:

Det ville undre mig om Sune kun tager 10 kr. oveni, men det kan jeg selvfølgelig ikke vide. Dandomaine tager mere end 200 kr. oveni for et .com domæne, det vil undre mig hvis det bliver anderledes med dk-domæner. Jeg kan bare konstatere at Sune er den eneste der forsvare dotdk, og han er også den eneste der har en økonomisk interesse i at dotdk bliver valgt.

Jeg skal gerne bekræfte at vores avance bliver en del større end 10 kr. pr. domæne til den almindelige slutkunde, men som Nicolai også pointerer gør vi det altså ikke særligt meget i domæner og står ikke til nogen mærkbar gevindst på det. Størstedelen af vores kunder registrerer deres domæner andre steder, som f.eks. GratisDNS.

Havde vi 100.000 domæner registreret så ville jeg dog være lykkelig for en avance på 10 kr. pr. domæne med et fuldautomatiseret system ;)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:24

Udover de faktiske og dokumenterede problemer der er med shared registry og at priserne uden tvivl vil stige, så må jeg sige at jeg synes selve konstruktionen med en "pæn" facadeorganisation der skal dække over en kommerciel bagvenbdliggende virksomhed er ufattelig uskøn. Jeg får sådan nogenlunde samme fornemmelse i maven, som når jeg læser om de der komplekse MLM-konstruktioner, der bevidst har til formål at forvirre. Jeg synes de danske domæner er for vigtige til at overlade til sådan en gang facadespil og konstruktioner der skal se ud af noget andet end de er.

Jeg er selv lidt i tvivl om hvad jeg tror mindst på for tiden: Aktier fra Roskilde bank, koncepter fra Henrik Bruhn eller DotDk som fremtidig DK domæneadministrator :)

Tilmeldt 23. Mar 08
Skrevet kl. 23:37

Sune Christesen:
Exactly, der er forskellige måder at se fordelene og ulemperne på og i mine øjne bør der være plads til os allesammen, også selvom majoriteten tilsyneladende er af den anden opfattelse. Jeg tvivler på dotDK får lov at overtage sådan som tingene har udviklet sig, men som vi har været inde på så lader det til at DK Hostmaster har fået et wake up call så uanset hvad tror jeg vi ender op med en bedre fremtid.

Ingen tvivl om at der er plads til alle, og uden dig var det ikke muligt at holde diskussionen igang :). Jeg kan også sagten se de fra din side, og jeg ville sikkert også støtte dotdk, hvis jeg sad i din stol. Men som bruger / domæneejer så ser jeg kun ulemper.

Sune Christesen:
Jeg skal gerne bekræfte at vores avance bliver en del større end 10 kr. pr. domæne til den almindelige slutkunde, men som Nicolai også pointerer gør vi det altså ikke særligt meget i domæner og står ikke til nogen mærkbar gevindst på det. Størstedelen af vores kunder registrerer deres domæner andre steder, som f.eks. GratisDNS.

Havde vi 100.000 domæner registreret så ville jeg dog være lykkelig for en avance på 10 kr. pr. domæne med et fuldautomatiseret system ;)

Her er vi helt enige. GratisDNS må klappe i deres små hænder hvis dotdk bliver valgt. Men også udbydere som dandomaine. Et forsigtigt skøn, så har de 30.000 domæner hos dem. Hvis de tager 200 kr. pr. år pr. stk. så bliver det 6 mill. pr. år. uden at de skal røre en finger.

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 23:49
tho:

Men også udbydere som dandomaine. Et forsigtigt skøn, så har de 30.000 domæner hos dem. Hvis de tager 200 kr. pr. år pr. stk. så bliver det 6 mill. pr. år. uden at de skal røre en finger.

Dandomain klapper næppe i hænderne hvis det sker, de har erklæret deres støtte til DK Hostmaster og den nuværende model :)
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 23:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

tho:
Men også udbydere som dandomaine. Et forsigtigt skøn, så har de 30.000 domæner hos dem. Hvis de tager 200 kr. pr. år pr. stk. så bliver det 6 mill. pr. år. uden at de skal røre en finger.

For også lige at forsvare Dandomain, så er de imod dotDK - http://www.comon.dk/news/dandomain.i.opror.mod.dotdk-stotte_37119.html
hehe, det modbeviser jo egentlig lidt din holdning om at det sort på hvidt kun er dem som tjener som er for dotDK :-)

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 23. Mar 08
Skrevet kl. 19:21

Ja, det gør det, der er åbentbart stadig nogle der tænker fornuftigt, i stedet for med pengepungen. Hvis ikke et firma som dandomaine ikke ser fordele ved dotdk´s system, så bliver det godt nok svært for dotdk. Sådan set et godt argument dandomaine har, at det vil skabe en masse arbejde i en overgangsperiode hvor man skifter system.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 19:26

Der  er en lang liste over firmaer her som IKKE støtter dotDK

http://www.ibfo.dk/medlemmer.aspx

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 23. Mar 08
Skrevet kl. 22:18

Ja, hvis det Helge Sander siger her http://www.comon.dk/news/sorte.udsigter.for.dotdk_37424.html så bliver det umuligt for dem med den liste. Håber han holder ord.

Tilmeldt 23. Mar 08
Skrevet kl. 11:16

Hvis nogle har nyt i sagen, så vi jeg meget gerne høre det. 

Side 4 ud af 8 (75 indlæg)