Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Giv jeres støtte til dk-hostmaster

Side 3 ud af 8 (75 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

> Der er jeg jo så dybt uenig, jeg mener at slutbrugerne får en stor gevinst ved frit at kunne vælge blandt flere registratorer

Det kan de da også i dag! Forskellen bliver, at det bliver sværre at skifte, når man som kunde først har valgt. Det kan vi med tydelighed se, hvor skadeligt er på f.eks. .com

> Fordi fornyelse og udvikling gavner

Da KUN hvis man fornyer med noget der er bedre end det der var - imodsat fald, som i denne sag, vil en "fornyelse" være et tilbageskridt.

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 21:17
Mikkel deMib Svendsen:

Det kan de da også i dag! Forskellen bliver, at det bliver sværre at skifte, når man som kunde først har valgt. Det kan vi med tydelighed se, hvor skadeligt er på f.eks. .com

Det er jo ikke det samme, registratoren spiller jo to helt forskellige roller ved det nuværende setup og ved dotDK's setup og som sagt tidligere kan du jo ikke havne i samme situation som ved .com hvor du kan være gidsel i en længerevarende periode. Det ideelle ville jo selvfølgelig være at du kunne skifte øjeblikkeligt uden den gamle registrators accept, det er jeg helt enig i, og så skulle det være registratoren der skulle lave indsigelse hvis de mente der var noget galt med flytningen.

Mikkel deMib Svendsen:

Da KUN hvis man fornyer med noget der er bedre end det der var - imodsat fald, som i denne sag, vil en "fornyelse" være et tilbageskridt.

Det er jo så åbenbart forskelligt hvad vi betragter som fremskridt, og det skal der også være plads til.
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 21:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Grønbæk har jo faktisk lovet på sin blog, at han i DIFO vil rejse debatten om Shared vs. Sole registry hvis de vinder. DIFO er dermed det eneste valg, som giver mulighed for at debattere forskellige former for Shared reg.
Med dotDK får vi kun muligheden for den shared reg model som Affilias tilbyder,

Jeg er enig med Sune i, at det er ærgeligt DIFO har haft så svært ved at komme op af stolen og har sovet alt for længe. Men debatten om DIFO/dotDK har været god og har, i mine øjne, fået DIFO til at ransage sig selv. For mig at se, står valget derfor ikke længere om "nyt dotDK" overfor "gamle DIFO", men derimod "reformerede og måske tilmed nye DIFO"

Finder det i øvrigt komisk at først en (Danish Biometrics) og nu to (HK) foreninger har trukket deres støtte tilbage, da det viste sig at baglandet ikke bakkede på alligevel. Det burde være et krav, at støtterne skulle offentliggøres, således at der ikke senere opstår debat om, hvorvist en støtte er valid - hvis andre også skulle vise sig at have givet sin støtte uden enighed internt.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 21:34

Jeg håber aldrig sole registry modellen forsvinder for .dk

Jeg hader shared registry for et godt ord - jeg håndtere udelukkende domæner som en tillægsservice for minde kunder på hosting men der skal ingen tvivl være om at den arbejdstid der er forbundet med at redele domæner på shared registry aldrig nogensinde kan tjenes hjem. Hver gang der opstår et problem med et com eller info domæne så kan man komme ud for at man skal prøve 4-5 gange og skal ringe fra herodes til pilatus for at få det igennem.

Så kan det godt være at dotDK lover maksimalt 5 dages ventetid - men det er 4 dage og 23 timer og 59 minutter længere end man behøver vente i dag.

Derudover så må det være tydeligt for enhver at løbet er kørt for dotDK (ihvertfald i denne ombæring) med diminiutive støtter som registrant.dk der godt nok ligner af meget og spammer mere (men har så lidt medlemmer de ikke engang tør publicere antallet eller medlemsliste) og mere eller mindre anderkendte støtter kontra det hav af støtter som DK-Hostmaster har så er der vist ikke meget at komme efter.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 21:44

Ronnikc:
Jeg hader shared registry for et godt ord - jeg håndtere udelukkende domæner som en tillægsservice for minde kunder på hosting men der skal ingen tvivl være om at den arbejdstid der er forbundet med at redele domæner på shared registry aldrig nogensinde kan tjenes hjem. Hver gang der opstår et problem med et com eller info domæne så kan man komme ud for at man skal prøve 4-5 gange og skal ringe fra herodes til pilatus for at få det igennem.

Jeg er i helt samme båd som dig og det er godt nok vanskeligt at forklare en kunde, at regning indeholder 3 timers "domæne-recovery-arbejde". Husker et konkret eksempel hvor jeg virkelig brugte lang tid på at få nogle domæner væk fra DROA og ixwebhosting (mener jeg det var) - og bagefter var kunden undrende overfor hvad jeg dog havde brugt alt den tid på, man får jo bare en email man skal ind og godkende så er det flyttet. Prøv lige at forklare der, at der er en forskel på hele domænesystemet :-)

Ronnikc:
men har så lidt medlemmer de ikke engang tør publicere antallet eller medlemsliste

Den er lige her: http://medlemskab.registrant.dk/memberlist

(fuck jeg har læst for mange debatter og blogs om dette emne, når jeg bare lige hiver denne op af lommen Tongue Tied)

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 21:51

Hehe - det er sjovt de ikke har link til deres medlemsliste på deres website :P

Hehe 483 domæner - så tæller jeg personligt for omkring 20% af den forenings mening - tæller det? :P 

Tilmeldt 23. Mar 08
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 22:01

Sune Christesen:
Igen, ja jeg har intet med dotDK at gøre - siden hvornår skal man have et tilhørsforhold til noget for at være uenig med andre? Og ja, som udbyder vil dotDK's løsning da betyde at vi kan begynde at skabe en løbende indtjening på .dk domæner men det er da ikke for at score kassen jeg peger på dotDK.

Ok Sune. Men det er jo præsis det jeg mener. Vi har forskellige interesser. Du vil gerne tjene penge på dine brugere. Jeg vil som bruger gerne slippe så billigt og nemt som muligt. Kan du ærligt sige at hvis du kun var bruger, så ville du stadig støtte dotdk?. Hvis svaret er ja, så må du jo bare konstatere at du er uenig med alle andre brugere. Det er jeg respekt for, men det kunne jo godt være at du har svært ved at se bort fra at du kan tjene penge på at dotdk bliver valgt.

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 22:22
tho:

Ok Sune. Men det er jo præsis det jeg mener. Vi har forskellige interesser. Du vil gerne tjene penge på dine brugere. Jeg vil som bruger gerne slippe så billigt og nemt som muligt. Kan du ærligt sige at hvis du kun var bruger, så ville du stadig støtte dotdk?.

Hvorfor forsøger du at dreje den om på at jeg blot støtter dem for at tjene penge, når jeg udtrykkeligt skrev at det ikke var for at score kassen?
Men ja, selvfølgelig vil jeg da stå ved mit valg uanset om jeg var udbyder eller forbruger, jeg tror som sagt også at det kommer slutkunderne til gode i sidste ende. Som slutbruger synes jeg i øvrigt også det ville være et fedt om jeg skulle betale 45 eller 90 kr. i året for mit domænenavn.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:29

> Som slutbruger synes jeg i øvrigt også det ville være et fedt om jeg skulle betale 45 eller 90 kr. i året for mit domænenavn.

Det tror jeg ikke du ville være, hvis du ernærede dig af at være affiliate og har 1.000 domæner :)

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 22:33

tho:
Du vil gerne tjene penge på dine brugere.

Jeg synes du er lidt langt ude med den udtalelse.
Ved en stor DNS udbyder som gratisdns.dk som har over 100.000 domæner, ser jeg en pointe i at de kommer til at tjene godt på det. For Sune som næppe har i nærheden af samme antal domæner, er fortjenesten langt fra en guldgruppe.

Prøv på http://netnationen.dk/search/host/activewebs/?page=1 at tæl hvor mange hans firma har (selv om netnationen ikke er præcis giver den en god indikation. Samtidig kan du regne med, at en del af hans kunder selv køber domæner andre steder, fx gratisdns.dk da de selv er leverandører af hostingydelser)

Derefter kan du sætte dig ned og regne lidt på det. Gratisdns.dk har meldt ud, at de ikke vil tage mere end ca. 3,- kr. i fortjeneste. Lad os antage at Sune går lidt længere og tager 10,- kr. i fortjeneste pr. domæne, pr. år så ved du hvor stor en økonomisk interesse han har i det. Jeg tvivler på det er så stor som du forestiller dig.

Omend jeg ikke er enig med Sune, så tvivler jeg ikke på at han oprigtigt mener det er den bedste løsning - dog sikkert ud fra nogle andre betragtninger en vi andre har.

Side 3 ud af 8 (75 indlæg)