Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Giv jeres støtte til dk-hostmaster

Side 2 ud af 8 (75 indlæg)
Tilmeldt 10. Mar 08
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 02:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Har skrevet til IT og Telestyrelsen med min støtte til DIFO.

"Alle klare hoveder gentager siden Bacon, at der ikke er anden virkelig erkendelse end den, der hviler på iagttagne kendsgerninger." Bookmaker guide
Tilmeldt 23. Mar 08
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 08:12

Det er, udskyld mig, lidt naivt at tro, at det dotdk melder ud nu som pris vil holde. De ved udemærket godt at der vil komme stor modstand, hvis de meldte at det blev dyrere. P.t. går de efter sejren. Hvis de får sejren så lukker dk-hostmaster, for aldrig mere at genopstår. Så sidder dotdk alene og kan selv bestemme prisen. Jeg ved godt at de vil blive overvåget at telestyrelsen, men de vil altid kunne sige, vi bruger et mere dyrt system osv.

Kig på alle andre lande domæner, der er intet sted hvor du får det så billigt som .dk domæner. Ingen steder. http://dandomaine.dk/default.asp?page=/domaine/domaine.asp illustrerer meget godt hvilke priser vi får med dotdk. Jeg ved godt at nogle vil være billigere end dandomaine, men som sagt der er ingen steder du får det så billigt, som vi nu får .dk-domæner til. Der er ikke engang nogle der er tæt på at være så billige. 

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 11:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
tho:

Det er, udskyld mig, lidt naivt at tro, at det dotdk melder ud nu som pris vil holde. De ved udemærket godt at der vil komme stor modstand, hvis de meldte at det blev dyrere. P.t. går de efter sejren.

Lad være med at kalde mig naiv når du ikke engang gider at sætte dig ind i tingene. Det lyder som om du skriver at de lyver for at få sejren, og efterfølgende bare vil røvrende os alle og skrue prisen i vejret? Igen må jeg ligesom ved de andre ting sige at det ikke virker som om du har sat dig særlig godt ind i tingene - du har åbenlyst ikke engang læst de to links jeg henviste til omkring pris, så synes jeg virkelig det er tyndt at du fortsætter med at svine dem til uden at ane noget om det. Lad mig citere det ene link jeg gav:

"Den tekniske leverandør og medgrundlægger, Afilias, vil levere et turnkey driftsanlæg med al teknologisk og driftsmæssig service (registreringsenhed, DNS, back-up, sikkerhed, support etc.) i fremtiden. Den pris, de tager for dette, er konkurrencedygtig i dag, og de har garanteret, at prisen IKKE vil stige i løbet af den første periode, som kontrakten løber (seks år)."

Ergo så kan Afilias ikke hæve prisen indenfor den første periode på 6 år og eftersom dotDK er en nonprofit organisation så vil de ikke bare kunne skrue priserne i vejret for at score kassen. Efter de første seks år vil det blive vurderet om administrationen af .dk skal i udbud igen, så hvis Afilias her vil hæve prisen (eller af anden årsag ikke har været tilfredsstillende) så vil det være muligt at komme af med dem.

Endvidere vil det jo være selvmord for et firma som Afilias hvis de blot røvrendte brugerne af .dk domænet, i så fald ville de jo aldrig blive valgt som teknisk partner eller registry til andre domæneendelser.

Du svarede i øvrigt ikke på hvor du har set at dotDK har indrømmet at deres løsning er dyrere?
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:42

Sune, hvis du blot en gang har oplevet det som jeg har oplevet masser af gange - hvor iværksættere i USA har stået i virkelig kritiske situationer p.g.a. shared registry, så tror jeg ikke du ville være i tvivl om hvor skidt det er :)

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 11:47
Mikkel deMib Svendsen:

Sune, hvis du blot en gang har oplevet det som jeg har oplevet masser af gange - hvor iværksættere i USA har stået i virkelig kritiske situationer p.g.a. shared registry, så tror jeg ikke du ville være i tvivl om hvor skidt det er :)

Jeg går ud fra du tænker på uærlige registratorer og problemer med flytning af domæner? :) det har jeg naturligvis oplevet med kunder, men .com og Afilias løsning kan jo ikke sammenlignes. Afilias har stillet et forslag for at forhindre situationen, omend det stadig ikke er perfekt i mine øjne så har de jo også oplyst at de er åbne for forslag til andre måder at gribe det an på.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:02

Det er for mig at se umuligt at lave en ordentlig løsning med shared registry. Vis mig en løsning der er 100% sikker for dæmeejeren med shared registry og jeg vil overveje det - jeg har bare ikke set den, og jeg kan ganske enkelt ikke se at det kan lade sig gøre.

Den løsning vi har nu er netop sikker for ejeren af domænet og den sikkerhed er JEG ikke villig til at give køb på bare fordi nogle få udbydere gerne vil have noget andet teknik.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:26

Sune Christesen:
Jeg går ud fra du tænker på uærlige registratorer og problemer med flytning af domæner? :) det har jeg naturligvis oplevet med kunder, men .com og Afilias løsning kan jo ikke sammenlignes. Afilias har stillet et forslag for at forhindre situationen, omend det stadig ikke er perfekt i mine øjne så har de jo også oplyst at de er åbne for forslag til andre måder at gribe det an på.

Nu er det jo ikke Afilias der skal komme med budet, men dotDK. Afilias er "kun" teknisk leverandør som ikke har noget med sagen at gøre. Men det lader til at dotDK ikke kan gøre noget uden at spørge Afilias...

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 16:38
Niels Henriksen - Netopcom SMBA:

Nu er det jo ikke Afilias der skal komme med budet, men dotDK. Afilias er "kun" teknisk leverandør som ikke har noget med sagen at gøre. Men det lader til at dotDK ikke kan gøre noget uden at spørge Afilias...

Det sagde jeg heller ikke noget om, grunden til at jeg skrev Afilias var at det var dem der kom med udtalelsen.
Udtalelsen kom fra Afilias fordi de kunne komme med den tekniske forklaring på deres forslag, men den kom på opfodring af Kim Viborg Andersen fra dotDK under et møde med DKUUG.
Tilmeldt 23. Mar 08
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 18:29

Nej de lyver ikke, de fortæller bare ikke hele sandheden. Sandheden er om 6 år er de alene, dk-hostmater er lukket og bliver ikke åbnet. Der vil sandsynligvis ikke være andre der vil lægge billit ind, så dotdk får god mulighed for at gøre som de vil. Sandheden er at .dk domæner er billigere end alle andre, og at et system som det dotdk vil køre altid bliver dyrere for brugerne, alene fordi der kommer et ekstra led ind. Sådan er det for alle andre domæner der bruger det system, hvorfor skulle det blive anderledes med dotdk. Sandheden er at det også bliver mere besværligt at være domæne ejer, fordi du har et ekstra led. De eneste vindere i dette bliver hosting steder og dotdk. Sandheden er også at dk-hostmaster virker og er billige, hvorfor så tage chancen med en ny?. Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor du forsvare dotdk, når alt erfaring siger at et sådan system bliver dyrere og mere besværligt. Ser du på den her sag med helt neutrale briller? jeg mener du hoster sider, og er derfor en af dem der har mulighed for at tjene flere penge hvis dotdk bliver valgt, eller hvad?.

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 20:11
tho:

Nej de lyver ikke, de fortæller bare ikke hele sandheden. Sandheden er om 6 år er de alene, dk-hostmater er lukket og bliver ikke åbnet.

Hvorfor skal dotDK gå ud og fortælle det, og hvorfor har det relevans for kvaliteten af deres løsning? Det er jo ikke ligefrem noget de har benægtet, at DIFO skal lukke hvis de vinder.

tho:

Der vil sandsynligvis ikke være andre der vil lægge billit ind, så dotdk får god mulighed for at gøre som de vil.

Så er det jo heldigt at majoriteten af bestyrelsen bag dotDK vil bestå af brugerne (såvel slutkunder som registratorer), således at brugerne vil kunne få det som de vil - du hentyder til dotDK som om det er et eller andet ondt kommercielt foretagende der vil hijacke .dk og diktere død og ødelæggelse så snart de har fået kontrollen.

Hvis ikke dotDK gør det godt nok, så skal der nok være nogen andre der kommer på banen hvis der igen bliver et udbud.

tho:

Sandheden er at det også bliver mere besværligt at være domæne ejer, fordi du har et ekstra led. De eneste vindere i dette bliver hosting steder og dotdk.

Der er jeg jo så dybt uenig, jeg mener at slutbrugerne får en stor gevinst ved frit at kunne vælge blandt flere registratorer samt få gavn af den konkurrence der bliver mellem registratorerne. Læs evt. den anden tråd jeg henviste til, der har vi været omkring en masse af de her ting allerede.

tho:

Sandheden er også at dk-hostmaster virker og er billige, hvorfor så tage chancen med en ny?

Fordi fornyelse og udvikling gavner, men uanset hvad resultatet bliver så lader det til at hele debatten heldigvis har fået liv i DIFO og man derfor forhåbentlig kan forvente mere fra dem i fremtiden hvis de fortsætter. Omend jeg synes det er skidt man skal være så tæt på at miste sin position for at der sker noget.

tho:

Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor du forsvare dotdk, når alt erfaring siger at et sådan system bliver dyrere og mere besværligt. Ser du på den her sag med helt neutrale briller? jeg mener du hoster sider, og er derfor en af dem der har mulighed for at tjene flere penge hvis dotdk bliver valgt, eller hvad?.

Igen, ja jeg har intet med dotDK at gøre - siden hvornår skal man have et tilhørsforhold til noget for at være uenig med andre? Og ja, som udbyder vil dotDK's løsning da betyde at vi kan begynde at skabe en løbende indtjening på .dk domæner men det er da ikke for at score kassen jeg peger på dotDK.
Side 2 ud af 8 (75 indlæg)