Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sp. vedr. æøå-domæner og redirect....?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Aabenraa
Tilmeldt 10. Feb 07
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,

Jeg har et domæne i kikkerten der staves med æ og har læst hos flere domæneudbydere at de direkte fraråder brugen af dem, da visse browsere så ikke vil kunne vise siden. Kan man f.eks købe domænet stavet både med æ og med ae og så lave en redirect - så folk kan finde siden uanset hvilken browser de benytter?

Hvilket domæne skal så pege på det andet?

Eller har jeg misforstået noget?

Jeg spørger fordi jeg gerne vil undgå at en konkurrent køber det 'andet' domæne.

Venligst Tina

Hairdiva extensions i Aabenraa giver dig flot langt hår, fylde eller reflekser!

Se mere på Facebook eller min hjemmeside www.hairdiva.dk

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 20:32

Du kan jo sagtens købe et domæne, uden at du absolut skal bruge det på hjemmesiden.

Og hvis du vil lade det ene pege på det andet, ville jeg vælge at lade domænet med ae være det primære website, og så lade domænet med æ pege videre, så folk lander på det site der også egner sig internationalt og i ældre browsere uden IDN understøttelse.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 10. Feb 07
Skrevet kl. 21:43

Tak Anders, det var lige det jeg var ude efter. Big Smile

Edit: Det giver måske lidt sig selv, men hvis jeg gør som du foreslår mht pegning fra æ til ae - så vil folk komme til ae siden uanset om deres browser så ellers kan lide æ domæner eller ej?

Venligst Tina

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:34

Jeg vil helt klart anbefale ikke at bruge domæner med danske tegn i - med mindre det er for at beskytte et varemærke du ejer (og så iøvrigt redirecte det!). Fokuser din energi på et godt domæne uden danske tegn :)

Tilmeldt 10. Mar 08
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 23:49

Mit råd: Find et andet domæne uden danske tegn. Ikke engang A. P. Møller - Mærsk vil jeg anbefale at bruge det.

Det er kun at give dig problemer igen og igen og igen at bruge de tegn. Det samme gælder i øvrigt for brug af bindestreg og andet end .dk

Du skal gøre det let for kunderne, og jo mere de skal huske, des større chance er der for de ikke rammer de hjemmeside. Det kan være svært nok at huske hvad virksomheder hedder, at man så skal huske på at nogle bruger bindestreg, andre har hjemmesiden på .com .as eller .nu gør det blot endnu vanskeligere og om det staves "ae" eller "æ", "o" eller "oe" osv. gør det ikke spor lettere.

"Alle klare hoveder gentager siden Bacon, at der ikke er anden virkelig erkendelse end den, der hviler på iagttagne kendsgerninger." Bookmaker guide
Fra Aabenraa
Tilmeldt 10. Feb 07
Skrevet kl. 19:46

Anders Christensen:

Du kan jo sagtens købe et domæne, uden at du absolut skal bruge det på hjemmesiden.

Og hvis du vil lade det ene pege på det andet, ville jeg vælge at lade domænet med ae være det primære website, og så lade domænet med æ pege videre, så folk lander på det site der også egner sig internationalt og i ældre browsere uden IDN understøttelse.

Hej Anders,

Nu er jeg nået til det punkt hvor jeg gerne vil pege æ-domænet hen på ae-domænet. Hvordan gør man det?

Jeg har prøvet at bruge den funktion der hedder www viderestilling, men kunne ikke få det til at virke. Den pegede hen på 'domæne hostet af' istedet for at viderestille til det andet domæne.

Er det dns manager jeg skal bruge istedet?

Det er med garanti nemt, når man gør det rigtigt! Wink

Venligst Tina

Tilføjelse: Andre er selvfølgelig også meget velkomne til at svare.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 10. Feb 07
Skrevet kl. 20:25

Kære Aminoer,

Jeg må erkende at tålmodighed er en dyd, det virkede efter 5 min.

Tina

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:22

Tålmodighed er ofte en dyd - Jeg nåede ikke lige at svare dig før, var godt igang med at bage pizza Smile

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 10. Feb 07
Skrevet kl. 21:30

Anders Christensen:

Tålmodighed er ofte en dyd - Jeg nåede ikke lige at svare dig før, var godt igang med at bage pizza Smile

Imens nåede jeg at spise min pizza og få lagt siden på nettet. Hvad skulle man ellers lave en lørdag aften? Computer

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)