Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Giv mig feedback på mit website/e-butik

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Aug 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 17:31

Hej Martin

I din titel står at du ønsker feedback på dit website/e-butik. I dit indlæg at du søger hjælp til søgeordsoptimering og markedsføring. Hvilken af dem er det?

Hvis du ønsker feedback på dit website, hvad er det du ønsker feedback på? Layout, SEO egnethed, kodning, brugervenlighed eller noget helt andet? Måske det hele?

/Tue Skaarup

Tilmeldt 20. Aug 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:34

Hej Tue

Tak for dit svar.

Det er rigtigt at det er uklart; men jeg ønske begge feedback og hjælp på begge dele.

Det er dejligt med din hurtige respons.

Hilsen Martin

Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 00:17

Ok, begge dele + det hele :-)

Så vil jeg plukke et par ting ud af de mange områder:

1) Førstehåndsindtryk
Mit førstehåndsindtryk er, at jeres website er tillidsvækkende og af god kvalitet. Jeg får lyst til at blive hængende lidt. Gode billeder af jer og korte overskuelige tekster bidrager til dette.

2) De næste sekunder
Hvad er dette? Hvad kan jeg få ud af dette? Hvad skal jeg gøre for at komme videre? Hvad er nyt? 2 ud af de 4 spørgsmål svarer forsiden tydeligt på. I skal op på 4 ud af 4.

For resten af siderne på websitet, behøver I ikke svare på "Hvad er nyt?". Husk at alle siderne på websitet kan være den første side, der møder jeres brugere. I kan ikke regne med at alle brugere kommer pænt ind af fordøren.

3) SEO
- Søgeordsanalyse: Få gennemført en grundig søgeordsanalyse. Hint: Hvis nogen fortæller jer at det ta'r en times tid eller 98 kr at lave sådan en, så find en anden til arbejdet. Søgeordsanalysen er hele grundlaget for SEO og PPC (Google Adwords f.eks.).

- Sidetitler: Jeres sidetitler (<title> taggen) er mange steder de samme som jeres sideoverskrifter, med tilføjelse af "Huset Schwab" først. Det er ikke optimalt. Opfat sidetitlerne som annonceoverskrifter for jeres sider. Det er nemlig sådan de præsenteres i søgemaskinernes resultatsider. Sidetitlerne skal være indbydende og relevante for sidens indhold. Flyt "Huset Schwab" til højre i sidetitlen, og placer de vigtigste søgeord til venstre. Sidetitlen må indeholde op til ca. 60 karakterer inkl. mellemrum.

- Sideoverskrifter: De er gennemgående for brede. Gør dem mere specifikke ift. sidens indhold. Sørg for at de indeholder det eller de søgeord, som siden skal optimeres efter.

- Flere forsider: I har mindst 2 forsider (www.husetschwab.dk og www.husetschwab.dk/index.asp). Det duer ikke. Sørg for kun at have interne links til www.husetschwab.dk og få oprettet en 301 redirect fra www.husetschwab.dk/index.asp til www.husetschwab.dk (snak med jeres tekniker om dette).

4) Kommunikation
En del steder er det lykkedes for jer at fokusere mere på jeres brugeres udbytte, end på "features". Gør det mere.

5) Brugervenlighed
- Teksterne er for små og kontrasten til baggrunden for lille til god læsbarhed.

- Opbryd teksttunge sider med beskrivende afsnitsoverskrifter sat med <h2> tags. "Metode", "Hvis du har" og "Eller ønsker at styrke og forbedre din" afsnitsoverskrifter hjælper hverken brugere eller søgemaskiner til at forstå hvad siden handler om (http://www.husetschwab.dk/maibritt.asp?pid=6). De fleste brugere skanner siden for at vurdere, om der er noget relevant for dem.

- Tekstlinks: Gør det tydeligt hvad der er links og hvad der ikke er. En god regel er, at give alle links understregning og en tydeligt afvigende farve. Brugermæssigt er det ok at undtage menunavigering fra denne regel. "Klik her og læs mere" som klikbar tekst er spild af en god mulighed for at fortælle brugere og søgemaskiner, hvad der kan forventes ved at benytte linket. Brug f.eks. "Mere om kropssprog og stresshåndtering" istedet.

- Check jeres trafikanalyse og find ud af hvor mange besøgende der bruger 800 x 600 skærmopløsning, som jeres website er optimeret til. Jeg tror I vil finde ud af at det er en ret lille procentdel. Hvis det er rigtigt, kan I overveje at gøre websitet bredere. Det vil give mere plads og luft, bl.a. til større skrifter.

Det var lidt af det, der er meget mere. Udgangspunktet er rigtig godt synes jeg. Det er rart at se, når nogen gør noget ud af det. God arbejdslyst.

/Tue Skaarup

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)