Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Googles monopol

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 01:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er 100 gange lettere at skifte søgemaskine end at skifte OS! :)
- Det har historien også vist ...

AltaVista var skam yderst innovativ - måske endda for meget. De færreste husker at de var en en af de første der forsøgte med PPC - men markedet var ikke klar, så de blev skældt meget ud for det.

Monopollignende forhold på et marked skaber altid problemer - uanset hvem der har monopolet. Også selvom monopolet ikke er 100%. En stærkt dominerende rolle skader altid. Det gør det også med Google - både for brugerne og for annoncørerne.

Og man kommer heller ikke udenom at monopoler skaber vakum. Så er spørgsmålet bare om nogle formår at udnytte dette vakum tilstrækkeligt effektivt.

Fra Guatemala City
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 02:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke helt jeg forstår hvad du mener med vakum, men jeg kan ikke se hvordan et monopol (om det så er det eller ej) gør det nemmere/mere tilgængeligt at penetrere et marked for nye spillere. Tværtimod er det netop lige omvendt sværere at nedbryde et monopol, hvis vi nu skal kalde det det. Jeg tror du tænker på faren for at monopolindehaveren 'hvilker på laurbærene', hvilket kan give nye spillere en fordel, hvis monopolvirksomheden pludselig skærer ned på innovationen eller lign, da de jo "alligevel fører stort". Det er bestemt en fare, men har ingen sammenligning over til om et monopol er skadende for forbrugere og annoncører. Her snakker vi om to forskellige ting.

På ethvert marked er det spis eller bliv spist, og jeg synes at Google har tage nogle store mundfulde :-) Nu må vi se hvad årene bringer, det er jo helt klart et spændende tema!!!

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)