Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor er det danske politi "dejlig effektivt"?

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Vi har her til morgen modtaget en ordre som lugter langt væk af svindel.

1. faktura adresse findes ikke
  2. mobil nr til en person som bor et andet sted i landet
  3. levering på en alternativ adresse (kollegium) hvor modtager navn ikke er registreret
  4. betalingen er via et visa fra USA iflg PBS
  5. produkterne som er bestilt er to ens produkter i den dyre ende

Trods dette formår Politiet ikke at sætte resurser på at nappe svindleren ved udleveringen, hvilke brude være minimale hvis de lige gad kontakte Post Danmark og sammenarbejde med dem omkring hvornår pakken skulle udleveres.

Det undre mig meget at Politiet ikke kan se logikken i at bruge lidt tid proaktivt, og på den måde spare tid i den anden ende i opklaringsarbejdet… for jeg er da sikker på denne kunde/svindler nok skal forsøge sig igen, hvis ikke hos os så et andet sted.

Så selvom vi kan være glade for det ikke lykkedes at svindle os denne gang, sidder jeg tilbage med en vis harme over at det stort set ikke har nogen konsekvenser for dem som forsøger at svindle, når man opdager dem med hænderne i kagekrukken!

Mvh

Martin René Mortensen

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:06

jamen det er da klart de er hamrende effektive, de sparer jo masser af tid med butikstyvene!!!

Tilmeldt 4. Sep 08
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 15:54

Hej Martin synes du skal la politiet passe deres arbejde (ikke dit bord) tror nok de er bedre rustet og du passer dit med ikke at sende din vare ik

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 16:02

Martin René Mortensen:
Trods dette formår Politiet ikke at sætte resurser på at nappe svindleren ved udleveringen, hvilke brude være minimale hvis de lige gad kontakte Post Danmark og sammenarbejde med dem omkring hvornår pakken skulle udleveres.

Det undre mig meget at Politiet ikke kan se logikken i at bruge lidt tid proaktivt, og på den måde spare tid i den anden ende i opklaringsarbejdet… for jeg er da sikker på denne kunde/svindler nok skal forsøge sig igen, hvis ikke hos os så et andet sted.

Jeg forstår udemærket hvad du mener.

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 17:49

Musticom:

Hej Martin synes du skal la politiet passe deres arbejde (ikke dit bord) tror nok de er bedre rustet og du passer dit med ikke at sende din vare ik

Problemet er bare i mine øjne at den webshop vi driver har ca 100 ordre om dagen og heldigvis er der meget langt imellem disse svindlere!, men derfor kan der smutte en igennem vores kontrol i pressede situationer.

problemet som jeg opfatter det er bare at når vi opdager at der er en som udøver svindel mod os, så kan vi reelt ikke gøre noget for at få personen straffet, for når vi sletter ordren har svindleren som udgangspunkt ikke gjort noget ulovligt da der ikke er nogen som er blevet forurettet, og hvis varen når frem er det stort set umuligt at få fingrene i personen, og det er derfor jeg mener Politiet  skulle have taget bla. en sag som denne med kys hånd, for her havde de reelt en mulighed for at tage personen med bukserne nede.

sammenlignet med en butikstyv her må man jo heller ikke pågribe en butikstyv før personen har passeret sidste kasse, for selvom personen har pakket produktet ud af emballagen og stoppet varen ned i underbukserne JA, så skal tvivlen altid komme personen til gode, for det kunne jo være at personen ville betale ved kiosken eller hvad der nu er af muligheder i en butik.

Så et eller andet sted skal man jo lade personen begå deres ulovlige handling for at de kan stå til ansvar, og det er her jeg føler opbakningen mangler fra Politiets side, omvendt kunne personen melde mig for chikane hvis jeg selv troppede op hos ham med leverancen, systemet er jo genialt, på dette område :-)

man kunne jo også vælge at se helt uden for kassen, hvis personer som lavede små kriminalitet fik sådan en over fingerende første gang de lavede noget, kunne det jo være at de ikke ville udvikle sig i negativ retning og på den måde i det lange løb spare samfundet for resurser... men det er en helt anden debat! 

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:07

Som indehaver er det dit ansvar at vicetere den form for ordre inden du behandler dem i dit system. Der hverken kan eller skal politiet indvolveres i før der er sket en overtrædelse.

Prøv at tænk hvor meget det ville koste politiet at lave den slags arbejde - nej tak. Det er dit job

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:42

Kristoffer W Hansen:

Som indehaver er det dit ansvar at vicetere den form for ordre inden du behandler dem i dit system. Der hverken kan eller skal politiet indvolveres i før der er sket en overtrædelse.

Prøv at tænk hvor meget det ville koste politiet at lave den slags arbejde - nej tak. Det er dit job

Jeg er helt uenig. Hvis en person forsøger at svindle, så skal den person retsforfølges.
At stå uden for en bank med en hætte på og en seddel med "Dette er et røveri.." takseres næsten lige så hårdt som et gennemført røveri.
Samfundet skal forebygge, ikke helbrede. Så jeg forstår heller ikke hvorfor der ikke er ressourcer til at arrestere personer som prøver at snyde og bedrage andre.

Dbh Martin

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:58

Martin Thorborg:

Kristoffer W Hansen:

Jeg er helt uenig. Hvis en person forsøger at svindle, så skal den person retsforfølges.
At stå uden for en bank med en hætte på og en seddel med "Dette er et røveri.." takseres næsten lige så hårdt som et gennemført røveri.
Samfundet skal forebygge, ikke helbrede. Så jeg forstår heller ikke hvorfor der ikke er ressourcer til at arrestere personer som prøver at snyde og bedrage andre.

Dbh Martin

Og hvordan vil du så ha det skal financieres? Jeg er fuldstændig enig at det ville være det korrekte at gøre, men det vil koste milliarder at efterforske alle sager hvor folk FORSØGER at svindle. Politiet er ansat til at tage sig af de sager hvor det er LYKKEDES for folk at gennemføre et svindelnummer og der har de vist allerede rigeligt at lave :)

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 17:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kristoffer W Hansen:
Politiet er ansat til at tage sig af de sager hvor det er LYKKEDES for folk at gennemføre et svindelnummer og der har de vist allerede rigeligt at lave

Problemet er jo lige præcis, at efterbehandling tager meget længere tid end forebyggelsen. Som i sagen her, ville det være relativt få timer der skulle afsættes fra politiets side til at tage med postmanden ud til den pågældende adresse og nappe svindleren med hånden nede i kagedåsen.

Lige nu tegner der sig et billede af, at det ikke "koster noget at prøve"...
Det tager ikke mange minutter at finde kreditkortoplysninger på nettet (kan nok købes i en flot lille russisk webshop i mængdetal) og derefter bare bestille løs. Hvis det er offentlig kendt (og det er det jo nu for alle os i denne debat) at man kan modtage varerne uden frygt for at politiet står på lur i busken, hvad skal så hindre folk med sort moral i at gøre det?
Det er ikke lotto med hvad er chancen for at jeg bliver fanget men udelukkende lotto med er webshoppen dum nok til at sende varen. Det er forkert.
Det kan godt være politiet ikke kan afse ressourcer til det hele, men det skal være kendt at de gør det, for ellers er der ingen afskrækning.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 17:33

Sakset fra www.politi.dk

Politiet skal arbejde aktivt og målrettet med at forebygge, efterforske og forfølge lovovertrædelser og skabe sikkerhed, fred og orden, samt forebygge og løse konflikter.

Hvis ovenstående sag ikke er et klokkeklart eksempel på at forebygge en lovovertrædelse, ved jeg snart ikke hvordan man ellers kunne forebygge?!?

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)