Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg og salgsidéer på freelancebasis? Kan man det?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Rønnede
Tilmeldt 24. Jul 08
Indlæg ialt: 350
Fra  Altan-Inspiration - Fordi GRØNT er det nye SORT Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Alle.

Tak for den overvældende interesse for mit forslag. Der er tydeligvis et stort behov for sælgere - på fuld- eller deltid.

Jeg har hænderne fulde med at bearbejde de spændende projekter, der er landet i indboxen, så jeg bliver nødt til at lukke pipelinen foreløbigt.

Kan jeg hjælpe med tips & trix til f.eks. indsalg, markedsanalyser, nye forretningsområder eller "bare" salg - så vil jeg meget gerne komme med input. Kvit og frit, naturligvis Cool

Endnu engang tak!

Lotte A

Fra Aarhus C
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 105
Fra  erikback.com Skrevet kl. 12:09

Det må jeg nok sige - fylder sin pipeline på 4 dage!!

Ærgerligt for mig som mangler en dygtig B2B sælger af Lottes slags...

Mvh. Erik Back, ekspert i blogging. Hjælper med content, mailinglister og personlig branding

Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Mar 07
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 17:25

Ja det beviser jo blot min kongstanke om at vi er mange der har forrygende produkter/services, men der er mange som mangler den salgsorienterede tilgang til forretningen ;o)

René C. Larsen tlf.: 211 411 61 www.CoWork.dk KLIK her for CV

Tilmeldt 27. Apr 05
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 22:17

Et yderst spændende koncept. Nu har du hurtigt fået en masse nye klienter, kan du/i ikke skrive her i tråden når det har været oppe og køre lidt tid og har samlet lidt erfaring - er lidt nysgerrig for at høre hvordan det går.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 23:20

Hejsa og tak for en spændende tråd.

Se jeg er på trappen til at starte en virksomhed der sælger røgalarmer. Jeg har først og fremmest fokus på salgnettet, men vil egentlig gerne have have offline/online salg til at være 50/50.

Jeg har tidligere erfaringer med salg til virksomheder (brandudstyr) men det har ofte været når de har kontaktet mig. I den forbindelse vil jeg lige nævne at det har været til at give enten deres kunder eller deres medarbejdere en gave. De "stor" kunder jeg har haft, har jeg egentlig været rigtig god til at servicere, således at de er kommet igen året efter.

Nu er udfordringen anderledes, denne gang skal jeg aktivt ud og finde netop de personer i virksomheden der har ansvaret for "området", derefter skal jeg sælge dem mit flotte produkt og fastholde dem. Men hvordan gør i "supersælgere" dette? Hvordan finder i den helt rigtige målgruppe, tager kontakten og fanger målet :)??

Selv skal jeg snart have produceret et godt salgsbrev til at sende ud, derefter vil jeg personligt ringe til virksomheder. Men jeg føler stadig at det er lidt at skyde med spredhagl hvis jeg fx sender ud til....fx 500 virksomheder. Hvem sender jeg materialet til og hvem kontakter jeg efterfølgende.

Tror at den lille iværksætter (som mig) nogle gange føler det er nemmere at sidde bag ved pc'en. Så slipper man for at ringe eller se folk i øjnene. Men jeg har besluttet mig at jeg denne gang VIL ud og vinde verden med mit noget så charmerende smil :)....nu skal det jo så bare gøres rigtigt.

Fra Rønnede
Tilmeldt 24. Jul 08
Indlæg ialt: 350
Fra  Altan-Inspiration - Fordi GRØNT er det nye SORT Skrevet kl. 12:54

Endnu engang tak for responsen :-)

Det gik jo hverken værre eller bedre, end at der var nogen, der købte min fulde kalender og at jeg nu er lønmodtager

Jeg har stadigt - sporadisk - kontakt med en fyr herindefra, som har et meget, meget brugervenligt CRMsystem, som jeg håber snart at kunne hjælpe lidt videre. Har lavet en del af det forudgående arbejde, og er sikker på, at der er stort potentiale for ham og hans forretning.

Boysen: Hvad er fordelene ved netop dine røgalarmer? Pris? Design? Funktionalitet? Svaret her vil sætte en pil i retning af målgruppen. Og så sætter du dig ned og sætter kriterier op for dine kunder - husk, at det ikke kun handler om indsalg, men om dybdesalg, hvis du vil have en langtidsholdbar forretning.

Så laver du en brainstorm på, hvem der kunne være konkrete kundegrupper. Og så researcher du et lag dybere og får lavet en brutto-liste over eventuelle kunder. Sammenhold denne med dine kriterier - og vupti! - så har du en nettoliste. Og så er det bare at komme igang med at ringe kanvas.

Jeg er absolut modstander af at sende salgsbreve - i hvert fald før du ringer op. Grib i stedet knoglen, præsenter dig selv og produktet kort - og spørg hvem der er ansvarlig for indkøb af denne type. Lav et tele-script, så du ikke lige pludseligt kløjs i beskrivelsen eller glemmer noget vigtigt :-) Og så kan du  sende et pænt salgbrev bagefter - att. den person du har talt med. Ring op en 3-4-dage senere for at booke et møde. Og SÅ er du i business med dit noget så charmerende smil og lækre røgalarmer!

Du ønskes alt muligt held og lykke! Gi' den gas :-)

De bedste hilsner - LotteA

Fra København Nørrebro
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:40

Hej Lotte A

-Siden debatten har været i gang et stykke tid, går jeg direkte til sagen.

Er du interesseret i at lave mødebooking for et 3D/webdesign firma www.artlab3d.net og/eller telesalg for vores andet firma, der sælger annonce-plads for Google vha AdWords se www.internetlab.dk (denne site er pt under udviklling), så er det måske dig vi leder efter.

Mit svar til dig/ eller anden supersælger.... Du nævner idéen om at dele en god sælger - hvis det har interesse at sælge 3d film af højeste filmkvalitet med bluescreen tech og generel 3d til byggebranche samt folie/fladskærme til messer eller butikker med tilhørende grafik, så er vi et joint venture selskab bestående af fem partnere, som nok godt kunne have interesse i at investere fælles i en rigtig dygtig og erfaren sælger.

Alternativt Tilbud 1 ang. ARTLAB-3D
Da vi er nystartede iværksættere, kan vi nok ikke tilbyde fast timeløn, men vi vil til gengæld tilbyde 50% af overskuddet for den rette møde-booker. Vores ydelser ligger typisk ml. 10-200.000 pr. opgave.

Alternativt Tilbud 2 ang. INTERNETLAB
Da annonceplads på Googles hjemmeside er nemmere at sælge (og til en lavere pris en 3d-ydelserne), kan vi for telesalg heraf, med rette person, tilbyde løn som forskudshonorar a kr 5.000,- pr. uge ved mindst 2 salg pr. uge. Ved salg udover de obligatoriske to, tilbyder vi provision på kr 1000,- pr. salg.

Overvej tilbuddet og lad os høre fra dig, så kan vi mødes og se om du er den rette kandidat.

I øvrigt er jeg helt ny på Amino, så håber jeg ikke har brudt nogle regler eller andet igennem min tekst. Tak for opmærksomheden og jeres forståelse, Aminoer :-) Det var forresten pga Martin Thorborgs nye fantastiske bog IVÆRKSÆTTER TIL JEG DØR, at jeg nu har tilmeldt mig her.

Mvh David Kreutzer

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)