Endnu engang tak for responsen :-)
Det gik jo hverken værre eller bedre, end at der var nogen, der købte min fulde kalender og at jeg nu er lønmodtager
Jeg har stadigt - sporadisk - kontakt med en fyr herindefra, som har et meget, meget brugervenligt CRMsystem, som jeg håber snart at kunne hjælpe lidt videre. Har lavet en del af det forudgående arbejde, og er sikker på, at der er stort potentiale for ham og hans forretning.
Boysen: Hvad er fordelene ved netop dine røgalarmer? Pris? Design? Funktionalitet? Svaret her vil sætte en pil i retning af målgruppen. Og så sætter du dig ned og sætter kriterier op for dine kunder - husk, at det ikke kun handler om indsalg, men om dybdesalg, hvis du vil have en langtidsholdbar forretning.
Så laver du en brainstorm på, hvem der kunne være konkrete kundegrupper. Og så researcher du et lag dybere og får lavet en brutto-liste over eventuelle kunder. Sammenhold denne med dine kriterier - og vupti! - så har du en nettoliste. Og så er det bare at komme igang med at ringe kanvas.
Jeg er absolut modstander af at sende salgsbreve - i hvert fald før du ringer op. Grib i stedet knoglen, præsenter dig selv og produktet kort - og spørg hvem der er ansvarlig for indkøb af denne type. Lav et tele-script, så du ikke lige pludseligt kløjs i beskrivelsen eller glemmer noget vigtigt :-) Og så kan du sende et pænt salgbrev bagefter - att. den person du har talt med. Ring op en 3-4-dage senere for at booke et møde. Og SÅ er du i business med dit noget så charmerende smil og lækre røgalarmer!
Du ønskes alt muligt held og lykke! Gi' den gas :-)
De bedste hilsner - LotteA