Hej! Jeg er i gang med at researche på nogle forskellige SEO-tiltag, som jeg overvejer at implementere på bl.a. www.eeepc.dk
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at se eksempler på, hvordan de her forskellige "SEO-filer", som flere forskellige firmaer tilbyder indenfor SEO. Altså typisk nogle mere eller mindre auto-genererede landingpages eller måske rettere informationspages (dog typisk uden ret meget "call to action" efter hvad jeg har set). Bl.a. har Scannet et SEO-modul, der vist gør noget i denne retning. Det samme gør nogle af de større (og ofte kritiserede ) SEO-firmaer, måske Netpointerns eller Internet Danmark, vil jeg tro.
De her filer ligger jo offentligt tilgængelige på nettet (det er jo fidusen), så det burde vel være muligt at finde dem og se hvordan de er bygget op. Jeg har bare ikke haft held til det. - Kan du hjælpe mig med nogle eksempler/links?
Hvis du ellers har info om, hvordan de bedst bygges op (evt. link), hører jeg også meget gerne om det.
Yes, tak - jeg kender dog godt adressen på Google.
Jeg har skam også fundet rigtig mange nyttige informationer om, hvordan landing pages eller især information pages bør se ud "teoretisk set" - eksempler på hvordan de ikke bør se ud - men det er aldrig lykkedes mig at finde konkrete eksempler - ikke på dansk som efterspugt, men heller ikke engang på engelsk..
Kan du (eller andre) finde noget (evt. via Google, hvis I på mystisk vis er bedre til at søge) ?
> men det er aldrig lykkedes mig at finde konkrete eksempler
Er det ikke det man kalder et "vink med en vognstang" :) Når du nu ikke kan finde dem - selv via Google, tror du så det er en klog strategi i dag?
99% af de sider du ser udbudt som "information pages" (uanset at det så rent faktisk er doorway sider) eller det der ligner er er SÅ ringe kvalitet at det opfattes af søgemaskinerne som spam. Og de ryger ofte ud med skadelige virkninger på hele websitet.
Jo, det er nok egentlig en god idé at tage det som et vink så. :-)
Jeg dropper at benytte nogle af de "store" firmaers automatiske systemer, og begiver mig ud i at lave nogle information pages selv, som (forhåbentligt) vil overholde alle vigtige guidelines og ikke blive opfattet som spam..
Jeg kunne dog rigtig godt tænke mig at se nogle gode eksempler på, hvordan dygtige folk laver den type sider. Bare for at få lidt inspiration m.v..
For det første har du allerede valgt en platform (Wordpress), som du kan søgeoptimere så meget at det ikke er nødvendigt med nogen af den slags tricks ( i hvert fald ikke på det danske marked ).
For det andet, så behøver informationpages ( løst defineret ) ikke at være noget hokus pokus. Det kan simpelthen bare være værdifulde artikler. Tænk sådan på det, at du skriver en optimeret artikel om et emne. Folk søger på Google for at finde information om det emne. Din artikel ligger øverst. De klikker på den og bliver glade fordi den giver dem den information, som de ledte efter og evt de links som de skulle bruge for at komme videre. Både Google, de søgende/besøgende og du kan være glade for sådan en løsning, ikke?
Hilsen Anders
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.
Skriv nogle kvalitetsartikler og sørg for at målrette hver enkelt mod et relevant søgeudtryk. (eller flere. Mikkel deMib har f.eks. et blogindlæg, der ranker på 150 forskellige søgninger.)
Så behøver du heller ikke bekymre dig om at blive straffet af søgemaskinerne, hvis det går galt.
Hej! Jeg vil bare lige sige tak til jer alle, der tog jer tid til at svare her.
Jeg dropper alt om landingpages på www.eeepc.dk - og skrivere flere gode indlæg i stedet for. :-)
Jeg kunne dog stadig godt tænke mig at se nogle rigtig gode eksempler på brugbare (delvist autogenerede) landingpages, hvis de nogensinde skulle findes. :-) Ikke til Eee-PC-bloggen, men som grundlæggende research og måske for at more mig lidt med at se om jeg kan skrive et bedre plugin selv, som gør noget a la de andre. ;-) Så hold jer ikke tilbage, hvis I finder et par gode links.