Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et moms spørgsmål fra en amatør

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløj.

Har oprettet en enkeltmandsvirksomhed, og ved ikke helt hvad jeg har roddet mig ud i!

Jeg har købt en bærbar computer, og har en Internetforbindelse, begge dele bruger jeg til min virksomhed. Men bruger den også privat. Kan jeg trække halvdelen af momsen fra, som udgift? Ligesom jeg har tænkt mig at modregne halvdelen af priserne på begge dele, når jeg laver årsregnskab?

Tak

Mvh Jesper

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 16:06

Hvorfor skal halvdelen af den bærbare trækkes fra?
Er det ikke i firmaets interesse, at du kan checke mails, logge på firmaserveren, lave lidt småarbejde og læse fagstof på nettetnår du sidder hjemme på sofaen?

Og for at kritisere lidt konstruktivt; hvorfor hyrer du ikke en bogholder?
De pebernødder sådan en koster er 100% det værd. Du sparer adskildige timers irritation, undren, hovedpine og stress over det skide momsregnskab og årsafslutningen :-)

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 16:13

Tja, troede kun man kunne trække halvdelen fra, når jeg også bruger den privat?

Jo burde helt klart ha en bogholder, hvad er det absolut billigste man kan få sådan en for? Er bare lidt i tvivl om det kan betale sig, da det kun et en lille sideindtjening til mit rigtige arbejde. Forløbig vil det ligne at jeg kommer til at ligge mellem 50000-70000 i år, før skat. Så det er jo småkager... Ville jo være lidt bittert at give 10 procent af ens indtjening, hvis det nu var noget man selv kunne lære :)

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 17:25
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person
Pengene er stadig givet godt ud, selvom din omsætning ikke er i millionklassen. Skule du risikere at blive indkaldt til SKAT til gennemgang af regnskabet, virker det meget mere troværdigt, hvis regnskabet er korrekt udført og intet er bogført/fratrukket forkert. Er der store fejl, kan du være sikker på at de står der igen minimum året efter - måske endda flere gange. Der sidder mange dygtige Aminoer, kan det regnskab til fingerspidserne og giver gode priser. Så prøv at post et indlæg i gruppen "Jeg søger et godt tilbud fra dig" og se om ikke det kan blive til et smukt samarbejde mellem to Aminoer.
Fra Taastrup
Tilmeldt 16. May 08
Indlæg ialt: 266
Skrevet kl. 10:23

Hej Jesper.

Har sendt dig en mail omkring bogføringen.

Mvh. Morten

KS Regnskab ApS

www.ksrevision.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)