Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Offshore virksomhed - Hvordan ?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Skatte ly?

Jeg har hørt om følgende model.
 
Opret et firma i Irland 10 % skat frem for de 28 % i DK
Lad dette firma være ejet af et britisk LTD. som så igen er ejet af en trust fond.
 
Jeg er dog ikke bekendt med om denne løsning hverken er holdbar eller lovlig set med danske øjne, dog kan jeg næppe tro det, som udgangspunkt ikke er muligt at have medarbejder og fysik forretning i DK men der er heller ikke tale om spil via odds. Altsåi de oplysninger jeg ligger inde med.

Venligst

René Buch

Tilmeldt 28. Mar 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det fungerer heller ikke til danske formål idet det irske selskab stadig vil blive beskattet i Danmark (i overensstemmelse med Bent Zimmermann ovenfor).

Hertil kommer at man skal betale 20% skat når man opretter en udenlandsk fond/trust og så er der endda risiko for at skattemyndighederne ikke anerkender en trust som en juridisk person, dvs. at trusten bliver skattemæssig gennemsigtig og så har man intet opnået.
 
Det er i Danmark helt generelt meget svært at undgå skat lovligt. Hvis man overvejer at stifte et udenlandsk selskab eller en trust af skattemæssige årsager er det væsentligt at tale med en rådgiver (advokat/revisor/skatterådgiver) som har kendskab til danske såvel som internationale skatteregler.
 
Først skal man finde ud af om det overhovedet er muligt at spare skat. Herefter skal man undersøge om det kan betale sig at drive den/de udenlandske selskab(er) for at spare skat og til sidst skal man overveje hvorvidt man har tænkt sig at bo i Danmark i resten af sit liv eller om man er villig til at løsrive sig fuldstændigt fra Danmark en dag for at hente sin "skattefri" gevinst.
 
Pas i øvrigt generelt på med dem der lover skattefrie selskaber til næsten ingen penge. Man får normalt hvad man betaler for og de glemmer tit at fortælle hvad de reelle omkostninger ved at drive selskaberne er. Den gode rådgiver har et netværk af udbydere rundt omkring i verden. Man kan dog selvfølgelig være heldig.
 
Vh, Husum
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig.

Herudover kan man jo tilføje hvad mange, som excelerer i at få de laveste selskabsskatter, ofte glemmer: Ofte vil der ikke være nogen særlig selskabsskat i et driftsselskab, fordi selskabet har fradragsret for løn til indehaveren. og indehaveren beskattes af lønindtægten på alm. vis, uanset hvor lukrativ beskatning selskabet så er underlagt.
 
   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)