VIRGIN & A. P. Møller. Vi skulle udvide med en afdeling i UK da min bank rådgiver for to et halvt år siden gjorde mig opmærksom på at hvis alle vores kunder tog deres penge et andet sted hen?? så ville vi ikke have den samme omsætning? Det er jo ikke bare utroligt begavet set af den HD studerende , men jeg gjorde ham opmærksom på at det samme gælder deres tusinde kunder som hver måned indsætter deres løn i deres bankfillialer til nul procent rente, så banken kan få lov til at gamble disse i obligationer og lign. på verdensmarked. A. P. Møller tog selv ERNORME chancer i opbygningen af hans første flåde (kapitel "imperiebyggerne, s. 18 i "Mærsk, manden og magten") Det meste blev bygget for lånte penge. Virgin stifteren Richard Branson skriver i sin selvbiografi af samme navn (Virgin, side 192) følgende om bankfolk:-) "hans blå nålstribede jakkesæt og lille sorte velpudsede læderattachétaske i sine blankpolerede sko fortalte mig at de havde i sinde ikke at imødekomme checken til Virgin Airlines" Jeg tog ham i albuen og skubbede ham udenfor og meddelte ham han ikke var velkommen i mit hus". (han skiftede iøvrigt bank derefter). Det må være et verdensomspændende fænomen med bankfolk hvor iværksættere hører til den værste klasse af mennesker som falder udenfor deres systemer. Er det bedre i andre lande?? Der må være nogle derude der kan se lyset?? Nick:-) |
Jeg fik fingeren af Bikuben i sin tid, de er dog desværre svære at boykotte
Vi fik så Danske Bank der lånte os en smule, så dem har vi i dag. Men da vi scorede kassen i sin tid med Jubii, blev jeg og mine partnere flyttet over i den fine del af Danske Bank (Merchant Bank) som ligger på Kgs. Nytorv. Men da aktierne faldt, blev vi flyttet over til en anden afdeling og de forklarede det med at det var en næsten finere afdeling og meget bedre for os.
Havde de så bare sagt det som det var, at vi ikke havde penge nok til at være i afdelingen, havde jeg såmænd nok levet med det. Men at prøve at narre folk til at tro at de er blevet opgraderet i stedet for, er for lamt.
Men jeg har en flink bankrådgiver i den nye afdeling og jeg lever fint med det. Men de kan jo selv regne ud hvor min loyalitet over for Danske Bank ligger, når vi laver penge en anden gang.
Dbh Martin