Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

BG Bank viser sig sande ansigt...

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 15. Apr 05
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :
VIRGIN & A. P. Møller.

Vi skulle udvide med en afdeling i UK da min bank rådgiver for to et halvt år siden gjorde mig opmærksom på at hvis alle vores kunder tog deres penge et andet sted hen?? så ville vi ikke have den samme omsætning?

Det er jo ikke bare utroligt begavet set af den HD studerende , men jeg gjorde ham opmærksom på at det samme gælder deres tusinde kunder som hver måned indsætter deres løn i deres bankfillialer til nul procent rente, så banken kan få lov til at gamble disse i obligationer og lign. på verdensmarked.

A. P. Møller tog selv ERNORME chancer i opbygningen af hans første flåde (kapitel "imperiebyggerne, s. 18 i "Mærsk, manden og magten") Det meste blev bygget for lånte penge.

Virgin stifteren Richard Branson skriver i sin selvbiografi af samme navn (Virgin, side 192) følgende om bankfolk:-) "hans blå nålstribede jakkesæt og lille sorte velpudsede læderattachétaske i sine blankpolerede sko fortalte mig at de havde i sinde ikke at imødekomme checken til Virgin Airlines" Jeg tog ham i albuen og skubbede ham udenfor og meddelte ham han ikke var velkommen i mit hus". (han skiftede iøvrigt bank derefter).

Det må være et verdensomspændende fænomen med bankfolk hvor iværksættere hører til den værste klasse af mennesker som falder udenfor deres systemer. Er det bedre i andre lande??

Der må være nogle derude der kan se lyset??

Nick:-)

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:18
Lars Larsen var ude for det samme og han har den dag i dag den lille Jyske Bank der hjalp ham.

Jeg fik fingeren af Bikuben i sin tid, de er dog desværre svære at boykotte

Vi fik så Danske Bank der lånte os en smule, så dem har vi i dag. Men da vi scorede kassen i sin tid med Jubii, blev jeg og mine partnere flyttet over i den fine del af Danske Bank (Merchant Bank) som ligger på Kgs. Nytorv. Men da aktierne faldt, blev vi flyttet over til en anden afdeling og de forklarede det med at det var en næsten finere afdeling og meget bedre for os.

Havde de så bare sagt det som det var, at vi ikke havde penge nok til at være i afdelingen, havde jeg såmænd nok levet med det. Men at prøve at narre folk til at tro at de er blevet opgraderet i stedet for, er for lamt.

Men jeg har en flink bankrådgiver i den nye afdeling og jeg lever fint med det. Men de kan jo selv regne ud hvor min loyalitet over for Danske Bank ligger, når vi laver penge en anden gang.

Dbh Martin
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 00:21
Hehe... fede historier... og jeg er sikker på der ligger et endnu større antal derude og venter...

Vil da lige spæde til historien. Efter månedlange problemer med Nordea som min forhenværende bank, blev jeg anbefalet ind i en lokalbank - for de skal jo forestille sig at være "tættere på dig", og få os til at føle os som kunder/mennesker og ikke bare et kontonr.

Men, men, men... Vordingborg Bank - uha - det var da jordens største forskrækkelse og ubehagelige oplevelse. Efter at have foretaget et hasteskift fra Nordea der havde lukket alle konti, kreditter og låst alle midler, var beskeden fra Vordingborg Banks erhvervsafdeling at de ikke engang ville sætte tid af til et møde med mig.

Begrundelse; at jeg 4 mdr. tidligere havde fået afslag på at banken ville overtage mit virksomhedsengagement. Nu var situationen den at jeg kom med en "stor pose penge" og kunne da pludselig få alle de konti jeg ville..., MEN, jeg kunne end ikke få en snak med min bankrådgiver om hvordan situationen så ud. Jeg havde hverken i sinde at skulle spørge om kapital eller andet lignende, blot have et lille møde om slagets gang sådan at alle parter vidste hvor de havde hinanden.

Så nu er jeg i Nykredit..., tænk sig, de ville skam gøre sig den ulejlighed at sætte tid af til et møde med mig

Tilmeldt 15. Apr 05
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 01:11

Det er sjovt du nævner den fine afdeling på Kongens nytorv:-) Det var her vi blev lovet at der netop var gode muligheder for at erhverve udlandske erfaringer og muligheder for at ekspandere.

Vi startede op med den gode bankrådgiver med hjertet på sin plads, og først da han blev forfremmet ud af Danmark kunne vi mærke den voksende fremmedgørelse for os. Vores skiftende bankrådgivere i 2000-2001, blev til hele tre forskellige bankrådgivere hvoraf ingen af dem vidste noget om det vi var i færd med at opbygge, eller hvilke virksomheder der var/er faste gode kunder hos os.

På et tidspunkt blev jeg presset ud i at skaffe underskrift fra en direktør hos en MEGET stor kunde indenfor telekommunikation omkring genforhandling, hvis jeg skulle have garanti for vores nye aktiviteter. Da jeg afslog at presse min kunde blev det også kvitteret med et afslag på garantien for vores nye aktiviteter.

vi fandt en anden løsning, men dér forstod jeg at innovationens og entrepreneurens største udfordring i Danmark er bankerne...vores eneste alternativ når man vil sikres eller låne penge tidsbegrænset til udvikling.

Entrepreneurer har idag brug for en stærk økonomisk partner for at klare sig. Ingen stor virksomhed idag betaler til tiden. (hvis nogen) også går det ud over likviditeten, og den med den største pengepung eller bank vinder ganske simpelt.

Hvis vi på nordisk/globalt plan skal konkurrere med virksomheder på lige plan med andre lande skal vores muligheder være ligeså gode i Danmark som i andre lande..

NSLintner skrev om en iværksætterbank hvilket er den bedste idé jeg har hørt i lang tid. Der skal ikke mange gode idéer for at imødekomme de dårlige for at dette kører rundt... men lange udsigter...

Jeg forstår at Mr. Jubii selv blev forflyttet da aktierne faldt?? er det ikke utroskab af bankerne eller bare Cool business...?

Det er ikke det der for kloden til spinne vel?

Nick:-)

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 07:08
Det lidt morsomme for mit vedkommende er at jeg faktisk aldrig rigtig brugte den fine Merchant bank til noget og aldrig havde været i filialen. Derfor kostede jeg dem intet at have stående. Men da aktierne faldt, så var jeg ikke længere fin nok. Nu er der en stor udenlandsk spiller der har grebet fat i mig, da de tror at SPAMfighter bliver vores næste "Jubii" og derfor vil de sikre sig at jeg vil bruge dem til at anbrine kapitalen. Derfor hjælper de mig gratis nu med en bunke ting, som ellers kun er for folk der har meget store beløb (Læs mere end 10 millioner kroner i frie midler) på forventet efterbevilling.
Der et visionært tænkt, da dem der hjælper når det går "dårligt" også er dem man husker i gode tider.

Dbh Martin
Side 2 ud af 2 (15 indlæg)