Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dansker vil tage kampen op med Gillette

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra 8654 Bryrup
Tilmeldt 2. Oct 05
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Har lige læst indlægget på Erhvervsbladet om en dansker, som har fået patent på en ny, billig og miljørigtig barberhøvl.

Det har tit undret mig, at der ikke var noget billigere og bedre alternativ til Gillette. Nu er der måske håb forude. Det bliver med garanti en hård kamp at komme ind på markedet men med en rigtig snedig strategi, så vil jeg tro, at det kan lade sig gøre.

Jeg melder mig gerne i køen som kunde.

Finn

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 797
Skrevet kl. 15:35

ENDELIG Yes

Det blir dog ikke nemt, at komme ind på markedet.

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 09:49

Jeg husker at Ruud & Rye, et norsk selskab, 2 unge mænd, forsøgte sig...  Her omtalt af berlingske

"Det gjorde de heller ikke i begyndelsen af 1990erne, da to nordmænd, der kaldte deres produkt Ruud & Rye, bragede ind i de norske butikker og en kort overgang tog halvdelen af det norske marked. »Trust is clean shaven« var sloganet, og med 14 millioner kroner, lækkert design og giganten, Unilever, i ryggen forsøgte de med humor og ironi at gøre Gillette rangen stridig. Også i Danmark uden tilsvarende held. Sammenlignet med Gillettes image som macho og sporty med bragende jetfly og machokæber med skum på i nærbillede var Ruud & Ryes reklamefilm vederkvægende nyskabelser, der slog på humoren og det emotionelle:

Tre badenymfer flygter skrigende fra havet ind mod land, fordi de har set en haj. Livredderen, med fuldskæg, styrter dem i møde for at redde dem. Da pigerne ser ham og hans hårvækst, vender de om og flygter skrigende tilbage ud mod hajen.

Ruud & Ryes forsøg på at gøre det smart og ungt at være glatbarberet holdt ikke mange år. Distributionen var for dårlig og barberhøvlene ligeså, hævdedes det"

Men humlen er nok endnu mere at der ikke er mange der har penge til at kæmpe mod de kick backs der kommer fra gilette. Det er store summer der kommer retur til de kæder der præsentere og sælger gillette godt.

Men skønt med et alternativ. Dog vil jeg sige at jeg synes at gillette bladene holder godt alligevel.

/Jesper

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)