Når du skriver om magt niveauet? så bliver jeg lidt i tvivl. For mig er et Advisory Board alene et "Ældste råd" uden beføjelser, som alene skal kunne sparre med ledelsen i virksomheden. De skal ikke have ansvar ej heller kompetencer - sådan havde jeg i hvrtfald forstillet mig det. Ellers bliver det jo en reel bestyrelse.
Jeg er enig med at et adv. board ikke skal have ansvar, men kompetencer er need to have, ikke mindst for at rådgive i strategiske dilemmaer samt at et adv. netop pga disse kompetencer kan trække på deres omfangsrige netværk (awareness, awareness).
Vi vil lave en slagskontrakt med dem som bl.a indeholder honorar, beslutningsdygtighed mm.
Jeg vil mene at et adv. board mht kompetence ikke udskiller sig meget fra en professionel bestyrelse, med ansvar er det netop det modsatte.
Hvis du giver kompetencer, bør der jo følge et ansvar med. De to skal gå sammen efter min mening.
Jeg tror mere på, at man kan skrue en aftale sammen, hvor honoraret er afhænig af en forventet øget omsætning / bundline. Ellers kan man lige så godt lave en bestyrelse.
Nogle der kan belyse dette med erfaringer i forbindelse med honorarer?