Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pris på søgeordsoptimering.

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du betaler for optimeringen up front, så skal du have en klausul med om pr hvilken dato top 3 placeringerne skal være opnået. En kendt betalingsmodel er hvor du betaler et beløb per måned din side ligger i top 3. Det kan fx. være et beløb for top 10 placeringer og et højere for top 3 placeringer.

Betaler du up front og du ikke har en tidsfrist på kan det i princippet vare 140 år før du ryger i top 3.

Men jeg ville da spørge ind til: 1) hvornår skal ebtaling forfalde og 2) Hvad lægger de i ordet "mål", og hvad sker der hvis de ikke når målet.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:20

Hold dig langt væk fra "betaling pr. placering" - min erfaring gennem mange år og på mange markeder er, at en meget stor procentdel af sådanne aftaler, ender med at kunden bliver utilfreds. Jeg kunne skrive en hel bog om årsagerne til dette - de er mange, men faktum er, at det er er en forbandet dårlig afregningsamodel.

Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:29

Enig!

Mht. garantering af en top3 position, så tror jeg ikke du finder nogle dygtige SEO - eksperter, som vil give sådan en garanti. Man kan ALDRIG garantere en given placering blandt de almindelige søgeresultater på Google. Man kan forsøge, men ikke garantere. :)

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 12:43

FrankHM:

Men hvis Morten nu har fået et præstationsbetinget tilbud til en fast pris, så er det jo SEO-eksperten, der løber risikoen ved en sådan pludselig øget konkurrence, ikke Mortens pengepung.

Enig.. Men så har det firma enten ikke forstået hvad søgemaskineoptimering går ud på eller også har personen enormt meget fritid.. Men SEO-firmaet gør jo ikke noget forkert.. Et mål kan man altid sætte.. Bare ikke ensbetydende med at man når målet. Hvis man vil nå et SEO-mål, kan der ikke gives en fast pris på det.. Så er det ikke seriøst nok

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:56

Det er fint nok med mål, men aftalte mål bør altid kunne måles uafhængigt og objektivt - så begge parter kan verificere dem. Og her ligger det første, ud af mange, alvorlige problemer med "pay per rank" modellen.

Hvis nogle af jer kan svare på følgende, så har du lige vundet en god flaske vin: Hvordan kan man måle ranking på en objektiv måde, der sikrer at både du, kunden og kundens målgruppe også oplever den samme ranking?

OK, jeg kunne godt have udloddet lidt mere end end god flaske vin, for jeg kan afsløre at svaret er: Det kan man ikke! Det er teknisk set ikke muligt ...

Og her ligger så kimen til de første mange konflikter mellem leverandør og kunde, hvis man bruger "pay per rank" modeller. Det er min erfaring, at man skal holde sig væk fra forretningsmodeller, hvor der er for mange indbyggede konfliktmuligheder. Par Per Rank er uden tvivl den afregningsmodel indenfor SEO der har givet anledning til flest uløselige konflikter. Så igen, hold jer fra det - risikoen for det ender med en dårlig oplevelse er alt for stor.

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)